Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Nowy Hyundai i30 (2017) to mocny gracz w segmencie C

new-generation-i30-exter-cbbb6f6

Całkowicie nowy Hyundai i30 trzeciej już generacji, wchodzi na rynek europejski wraz z początkiem roku 2017. Co przyniosły zmiany i w jakich obszarach poprawiono ten model?

Nowy Hyundai i30 jest samochodem, który zupełnie zrywa ze stylistyką swojego poprzednika, a jednocześnie staje się bardziej podobny do mniejszego i20. Zwarte nadwozie jest wyraźnie mniejsze wizualnie, a nowoczesny design dopasowuje koreański kompakt jeszcze lepiej do gustów europejskiej klienteli. Auto charakteryzują krótkie zwisy oraz elegancka sylwetka, której współczynnik oporu powietrza wynosi tylko Cx= 0,30.

new-generation-i30-exter-74f5693

Wnętrze nowej generacji koreańskiego kompaktu zostało zaprojektowane w układzie poziomym, z naciskiem na prostotę i ergonomię. Wszystkie najważniejsze instrumenty zlokalizowano na linii wzroku kierującego. Niektóre elementy zapożyczono z zaprezentowanego wcześniej modelu Ioniq, ale wyższa jest jakość wykonania i materiałów. Centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje 8-calowy, opcjonalny ekran nawigacji. W wersji standardowej ma on przekątną 5 cali.

Nowy system nawigacyjny ma siedmioletnią, bezpłatną subskrypcję na usługi LIVE Services, które dostarczają informacje o natężeniu ruchu, warunkach pogodowych, lokalizacji fotoradarów i użytecznych miejscach z dostępem do wyszukiwarki online. Nawigację wyposażono w mapy 3D.

new-generation-i30-inter-de83587

Auto ma jeden z największych w klasie bagażników o pojemności 395 litrów. Przestronność z tyłu jest nieznacznie mniejsza niż w poprzedniku, pomimo identycznego rozstawu osi, wynoszącego 2650 mm. Skupiono się głównie na pasażerach z przodu i bagażniku, ponieważ to zwykle single, pary lub rodziny z małymi dziećmi wybierają kompakty. Niebawem zadebiutuje także wersja kombi oraz liftback, stylizowany na coupé.

Inżynierowie Hyundaia dużo uwagi poświęcili zestrojeniu układu jezdnego. Prace prowadzono m. in. na legendarnym torze Nürburgring Nordchleife. Producent zapewnia, że pod względem właściwości jezdnych, nowy i30 jest w ścisłej czołówce w swoim segmencie. Nie odstaje od czołówki także pod względem systemów bezpieczeństwa czynnego. Na pokładzie może się znaleźć:

  • autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) z wykrywaniem pieszych,
  • kontrola poziomu uwagi kierowcy (DAA),
  • system monitorowania martwego pola (BSD),
  • aktywny tempomat (ASCC),
  • ostrzeganie przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA),
  • system utrzymywania pasa ruchu (LKAS),
  • informacja o ograniczeniu prędkości (SLIF),
  • asystent świateł drogowych (HBA).

new-generation-i30-inter-24ea185

Wykorzystanie w 53 procentach stali o wysokiej wytrzymałości, pozwoliło na zmniejszenie masy nadwozia o 28 procent i zwiększenie jego sztywności o 22 procent w porównaniu do poprzednika. Zwiększono również zastosowanie klejów strukturalnych, co pozwoliło uzyskać powyższe korzyści.

Zupełną nowością w nowym Hyundaiu i30 jest gama silników benzynowych. Tylko bazowa jednostka ma wielopunktowy wtrysk paliwa i nie wspomaga jej doładowanie. Jest to znany silnik 1.4 MPI o mocy 100 KM, oferowany wyłącznie w podstawowej wersji wyposażenia. Wyżej mamy turbodoładowany motor 1.0 T-GDI, generujący 120 KM mocy. Topową i całkowicie nową jednostką jest motor 1.4 T-GDI o mocy 140 KM. Może współpracować z przekładnią manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową DCT.

Gama diesli pozostaje taka sama jak w poprzedniku. Jest tylko jeden silnik 1.6 D w trzech wariantach mocy: 95, 110 lub 136 KM. Dwa ostatnie  można zamówić z automatyczną skrzynią biegów DCT.



Wróć