Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Fiat 500 Coupé Zagato – koncept, który otarł się o produkcję

fiat_500_coupe_zagato_concept_1

Zagato to firma nadwoziowa, która specjalizuje się w produkcji nietypowych karoserii. Zazwyczaj projekty wychodzące spod skrzydeł tej marki to egzotyczne samochody z najwyższego szczebla rzadkości. W 2011 roku Zagato podjęło się karosowania Fiata 500.

Nowe nadwozie dla 500, chociaż nie wprowadzało rewolucji pokroju tych, jakie zachodzą zazwyczaj w przypadku maszyn sportowych, które na warsztat bierze ta firma, przyniosły znaczące zmiany. Z małego hatchbacka 500 przerodziła się w drobne coupé.

Co ciekawe, nie był to pierwszy raz, kiedy Zagato zajęło się maszyną Fiata. Wcześniej, już w latach 50. ta manufaktura wzięła na warsztat zgrabnego 8V (Otto Vu).

Zmiany w 500 zaszły przede wszystkim z tyłu. Słupek C został kompletnie przeformowany. Wraz z wyciągnięciem górnej części panelu bocznego, wizualnie niemal zniknął. Karoseria sprawia tu wrażenie, jakby krzyżowała się z szybami. To także zasługa mocno pochylonego pasa tylnego. Standardowo Fiat 500 nie jest aż tak krągły z tej strony. Zagato zwiększyło pochylenie tylnej szyby, a dach zakończyło wyraźną lotką.

Znakiem rozpoznawczym samochodów Zagato są dwa garby na dachu, które kiedyś miały pomóc zmieścić kierowcę w kasku. Ostatecznie, w nowszych realizacjach zostały jako charakterystyczny akcent stylistyczny. Nie zabrakło ich także w Fiacie 500 Coupé Zagato.

fiat_500_coupe_zagato_concept_2

Pod maskę koncepcyjnego malca trafił wbrew pozorom – mały silnik. Wygląd tego samochodu mógłby bowiem wskazywać, że zostanie on uzbrojony w 1,4-litrowy motor z Abartha. Rzeczywistość jest inna – Coupé Zagato napędzane było 0,9-litrowym motorem TwinAir o mocy 105 KM. Ten niewielki silnik to mimo wszystko mocna jednostka, która z pewnością uczyniłaby z tej specjalnej 500 prawdziwą, drogową petardę.

Nadwozie, które nie było specjalnie skomplikowane, wiele osób zinterpretowało w bardzo optymistyczny sposób. Entuzjaści motoryzacji ocenili, że auto może trafić do produkcji. Spekulacje na ten temat doszły do poziomu, w którym auto w wyobraźni autorów tekstów było niemal gotowe do wjazdu do salonów.

Niestety, bardzo zgrabna 500 stworzona przez Zagato zakończyła swój żywot jako koncept.

Umów się na jazdę próbną Fiatem 500!

Zobacz nasz test Fiata 500:



Wróć