Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Ford Ka+ to idealne połączenie taniego i dobrego [wideotest]

_DSC0080

Samochody mogą być tanie lub dobrze wyposażone. Małe lub przestronne. Budżetowe lub dobrze wykonane. Ford pokazał, że można stworzyć auto, o którym opowiadając, da się zmienić spójnik lub na i.

Takim samochodem jest Ford Ka+. Nazwa kojarząca się z maluchem segmentu A produkowanym w Polsce to jedyna rzecz, jaka łączy te modele. Ka+ nie jest ewolucją czy następcą Ka. To zupełnie nowy samochód, pozycjonowany w segmencie B, mający uzupełnić Fiestę w niższych przedziałach cenowych. Jeżeli więc macie do wydania tyle pieniędzy co na bazową wersję Fiesty (44 900 zł), możecie też zastanowić się nad dobrze wyposażonym Ka+.

_DSC0073

Właśnie dlatego, że jest tani i dobrze wyposażony. Cena bazowa wersji Trend nie ma znaczenia. Do 37 900 zł trzeba dopłacić 3000 zł za klimatyzację oraz instalację audio ze stacją dokującą dla dowolnej wielkości i marki smartfona. Ostatecznie za 40 900 zł kupujecie samochód z klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi lusterkami z podgrzewaniem, elektrycznie regulowanymi szybami z przodu, regulacją wysokości fotela kierowcy, centralnym zamkiem, światłami przeciwmgielnymi i systemem wspomagającym ruszanie na wzniesieniu. Spróbujcie znaleźć auto w tej cenie z takim wyposażeniem. Mimo to… nie warto takiego samochodu kupować. Wiecie dlaczego?

Ponieważ za 1000 zł więcej, czyli za 41 900 zł dostaniecie w specyfikacji Trend Plus dodatkowo radioodtwarzacz z czytnikiem CD, portem USB, systemem bluetooth, sterowaniem z koła kierownicy, kolorowym wyświetlaczem i obsługą głosową. Ponadto mocniejszy silnik – 85 KM zamiast 70 KM. Jest też programowany kluczyk Ford MyKey, w którym można ustawić niektóre funkcje samochodu dla drugiego użytkownika. Takiego Forda Ka+ naprawdę warto kupić, a wciąż jest to jedna z najtańszych ofert na rynku i przy tym ze świetnym wyposażeniem. Warto dodać, że do Trend Plus można dokupić więcej płatnych opcji.

_DSC0069

Ford Ka+ jest z założenia samochodem budżetowym, ale nie oznacza to, że dostajemy produkt gorszego sortu. Wnętrze jest wykonane z takich samych materiałów jak w większej i droższej Fieście. Jakość wykonania jest na podobnym poziomie. Co więcej, projekt kokpitu nie zdradza, że auto jest budżetowe. Prędzej kilkoma brakami, takimi jak niedostępne nawet w opcji uchwyty dla pasażerów na podsufitce czy klamka do otwierania bagażnika. Ten o pojemności 270 litrów można otworzyć przyciskiem w kabinie lub na kluczyku. Nie oszczędzano za to na rozwiązaniach funkcjonalnych, takich jak oświetlenie przestrzeni bagażowej czy haczykach na zakupy. Są nawet dwa.

_DSC0041

Podobnie jest we wnętrzu pełnym niedużych, ale przydatnych schowków. Samych uchwytów na butelki jest aż osiem, ale można śmiało dodać jeszcze dwa, tyle że dla butelek leżących. Ergonomia jest bez zastrzeżeń. Pozycja za kierownicą odpowiednia, a nie wymuszona. Przestrzeni z przodu jest tyle, ile być powinno w tej klasie. Po dopłacie 1070 zł za podgrzewane przednie fotele, swoją drogą wygodne, kierowca otrzyma także podłokietnik. Czytelność wskaźników i obsługa systemu SYNC są wzorowe. Jedynie widoczność do tyłu ograniczają grube słupki i malutkie lusterka zewnętrzna. Plus za oświetlenie tylnej części kabiny oraz regulację wysokości przednich pasów.

_DSC0039

Z tyłu nawet dorosła osoba usiądzie w miarę wygodnie, a dla dzieci nie brakuje miejsca. Oparcia przednich foteli w tylnej części są tak wyprofilowane, że trzymając kolana razem, nogi pasażera mają sporo swobody.

A zatem budżetowy i dobrze wykonany? Tak, również technicznie, ponieważ Ford Ka+ podczas jazdy nie zdradza żadnych oszczędności. Ford Europe przygotował produkowany w Indiach samochód do wymagań europejskiego klienta. Nie dziwi więc wzorowo pracujący układ jezdny ze świetnie dobranym tłumieniem amortyzatorów. Zawieszenie radzi sobie zarówno na nierównościach jak i na szybko pokonywanych łukach. Jedynie ogumienie mogłoby zapewniać nieco lepszą przyczepność. Układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania zależnej od prędkości jest precyzyjny.

_DSC0046

Mocniejszy silnik z wersji Trend Plus nie należy do dynamicznych. Teoretycznie 85 KM powinno dać dobre osiągi, ale daje przeciętne. Na miarę miejskiego samochodu. Dzięki czterocylindrowej konstrukcji oraz pojemności 1,2 litra jest elastyczny i pracuje kulturalnie. Jest też cichy, a nawet podczas jazdy z prędkością 90-120 km/h w aucie nie jest głośno.

Dobrze dobrano przełożenia pięciobiegowej skrzyni manualnej ze świetnie pracującym mechanizmem. Przekładnia jest tak zestopniowana, że nawet przy 50 km/h można włączyć piąty bieg, a przy 90 km/h obrotomierz wskazuje wartość 2500, więc motor nie wyje. Średnie zużycie paliwa w teście to 5,8 l/100 km. W trasie można zejść do 5,1 l/100 km, natomiast w mieście trudno przekroczyć 6,5 l/100 km.

Jak więc sami widzicie, Ford Ka+ jest samochodem wartościowym, pomimo niskiej ceny. Jest przestronny, pomimo niewielkich rozmiarów i technicznie oraz jakościowo dobry, pomimo budżetowego charakteru. To też jedna z najlepszych ofert na rynku, jeżeli zadaniem auta ma być po prostu zapewnienie transportu z punktu A do punktu B.

Umów się na jazdę testową nowym Fordem Ka+

Dane techniczne

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: R4
Rodzaj paliwa: benzyna
Ustawienie: poprzeczne
Rozrząd: DOHC
Objętość skokowa: 1196 cm3
Moc maksymalna: 85 KM  przy 6300 obr/min
Moment maksymalny: 112 Nm przy 4000 obr/min
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Typ napędu: przedni
Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne: bębnowe
Zawieszenie przednie: kolumna MacPhersona
Zawieszenie tylne: belka skrętna
Koła, ogumienie przednie: 195/55 R15
Koła, ogumienie tylne: 195/55 R15

Masy i wymiary:

Typ nadwozia: hatchback
Liczba drzwi: 5
Masa własna: 1055 kg
Ładowność: 475 kg
Długość: 3929 mm
Szerokość:

1695 mm (bez lusterek)

1769 mm (z lusterkami)

Wysokość: 1524 mm
Rozstaw osi: 2489 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 42 l
Pojemność bagażnika: 270 l
Osiągi:
Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,3 s
Prędkość maksymalna: 169 km/h
Zużycie paliwa (miasto): 6,5 l/100 km 6,5 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): 3,9 l/100 km 5,1 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane): 4,9 l/100 km 5,8 l/100 km
Emisja CO2: 114 g/km
Test zderzeniowy Euro NCAP: nie badano
Cena:
Model od: 37 900 zł
Wersja z klimatyzacją od: 40 900 zł
Wersja testowa od: 41 900 zł
Egzemplarz testowy: 48 920 zł


Wróć