W 1974 roku zadebiutował Hyundai Pony Coupé – koncept powstały na bazie pierwszej samodzielnej konstrukcji tego koreańskiego producenta.
Hyundai Pony to model, od którego zaczęła się ekspansja Hyundaia, choć przy jego tworzeniu udział brali głównie Europejczycy. Między innymi Włosi ze słynnego studia Italdesign, które odpowiadało za projekt nadwozia prezentowanego konceptu.
[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/1998-hyundai-euro-i-zapomniane-koncepty”]1998 Hyundai Euro-I [zapomniane koncepty][/blo-link-inner]
Pojazd cechuje się charakterystyczną dla studia Italdesign z lat 70. stylistyką. Dominują ostre, proste krawędzie oraz kształt klina, który był cechą rozpoznawczą samochodów sportowych z lat 70. Począwszy od pasa przedniego, linia nadwozia wznosi się ku górze, jednak po przekroczeniu punktu krytycznego zaczyna leniwie opadać.
Niestety, tylna klapa nie otwierała się całkowicie z tylną szybą, co utrudniało załadunek i nie było zbyt praktycznym rozwiązaniem. Jednak w przypadku takiego konceptu priorytetem był efektowny wygląd, a praktyczność i funkcjonalność schodziły na dalszy plan.
[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/1996-fiat-bravo-windsurf-zapomniane-koncepty”]1996 Fiat Bravo Windsurf [zapomniane koncepty][/blo-link-inner]
Pojazd bazuje na płycie podłogowej wersji sedan, a więc pod maską prezentowanego konceptu znalazła się podstawowa jednostka benzynowa o pojemności 1238 cm3. Silnik generował 83 KM i 85 Nm momentu obrotowego. Nie są to wartości na miarę samochodu sportowego, jednak nie zapominajmy, że był to rok 1974, a pojazd ważył jedynie 830 kg. Dodatkowym atutem Hyundaia Pony Coupé był napęd na tylną oś.
Samochód w takiej formie nie wszedł do produkcji seryjnej, jednak 3-drzwiowa odmiana modelu Pony, która pojawiła się na rynku w 1980 roku, czerpała garściami ze stylistyki tego konceptu, choć nie była już tak agresywna jak opisywany prototyp z 1974 roku.