1985 Suzuki RS-1

W 1985 roku na salonie samochodowym w Tokio Suzuki zaprezentowało samochód sportowy bez dachu – koncept RS-1, który można nazwać małym Ferrari.

1995 Ford GT90 Concept [zapomniane koncepty]

Był to niewielki kabriolet, którego sportowa i obła sylwetka nawiązywała do wyglądu klasycznych supersamochodów. Pojazd charakteryzował się aerodynamicznym pasem przednim, dwuosobową kabiną i ciekawie zaaranżowanym tyłem z dwoma pasami, w których znalazły się tylne światła.

1985 Suzuki RS-1

Do budowy nadwozia wykorzystano tworzywo sztuczne wzmocnione włóknami. Był to lekki, wytrzymały i odporny na korozję materiał. Jednostkę napędową umieszczono centralnie. Był to niewielki, 1,3-litrowy motor o 16 zaworach. Niestety, jego moc nie została podana do wiadomości.

2001 Seat Tango [zapomniane koncepty]

Dzięki centralnej lokalizacji silnika 45% rozkładu masy samochodu przypadało na oś przednią, a 55% na oś tylną, co w połączeniu z niezależnym zawieszeniem i wentylowanymi tarczami hamulcowymi miało zapewniać bardzo dobre właściwości jezdne. A wrażenia z jazdy musiały być bardzo dobre, ponieważ prezentowany koncept ważył jedynie 720 kg, a silnik napędzał koła tylne.

1985 Suzuki RS-1

W 1985 roku Suzuki zastosowało już ekrany, które zastąpiły tradycyjny zestaw wskaźników. Były to niewielkie monitory CRT, które w czytelny sposób wyświetlały najważniejsze parametry jazdy. Suzuki RS-1 wyposażono także w masę czujników monitorujących pracę silnika, działanie systemów bezpieczeństwa i układów elektrycznych. Na tej podstawie na ekranie deski rozdzielczej można było odczytać także podstawowe informacje diagnostyczne.

Z ciekawostek warto wspomnieć o indywidualnym systemie wentylacyjnym, który zainstalowano w siedzeniach konceptu Suzuki. Suzuki chciało stworzyć idealne warunki do poruszania się modelem RS-1, dlatego zarówno kierowca, jak i pasażer mogli regulować temperaturę swojego najbliższego otoczenia.

Poprzedni wpis Następny wpis