Na salonie samochodowym w Tokio w 1987 roku Nissan zaprezentował koncepcyjny model ARC-X, dzięki któremu delikatnie zapukał do segmentu samochodów luksusowych.

Co z tego wynikło, wiemy doskonale: pod koniec 1989 roku powstała marka Infiniti, czyli marka premium stworzona przez koncern Nissana. Na koncept ARC-X możemy więc patrzeć jak na wczesne początki Infiniti.

[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/2001-nissan-crossbow-zapomnianekoncepty”]2001 Nissan Crossbow [zapomniane koncepty][/blo-link-inner]

ARC-X, zaprojektowany przez Shigeru Miki, prezentuje się bardzo dobrze. Uwagę zwracają czystość formy i minimalistyczne podejście do tematu – koncept ma opływową sylwetkę, jest pozbawiony jakichkolwiek przetłoczeń czy udziwnień. Dzięki temu współczynnik oporu powietrza Nissana ARC-X wynosił jedynie Cx=0,26. Pojazd zdobył nawet nagrodę za stylistykę w roku 1987 oraz tytuł Worlds Best Concept Car w 1988 roku.

ARC-X w zamyśle był ekskluzywnym sedanem, który mierzył 4770 mm długości, 1795 mm szerokości i 1315 mm wysokości. Rozstaw osi wynosił 2850 mm, więc pasażerowie nie mogliby narzekać na brak komfortu. We wnętrzu postawiono na techniczne nowości (jak na rok 1987 rok), do których zaliczają się cyfrowy zestaw wskaźników i nawigacja satelitarna.

[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/1989-nissan-300xm-ntc-if-zapomnianekoncepty”]1989 Nissan 300XM (NTC IF) [zapomniane koncepty][/blo-link-inner]

Pod maską zainstalowano 3,0-litrowy silnik w układzie V6. Generował on około 190 KM, a moc i moment obrotowy były przekazywane na cztery koła. Dla poprawy stabilności pojazdu w zakrętach Nissana ARC-X wyposażono w system czterech kół skrętnych.

Choć koncept nigdy nie trafił do produkcji, to uznaje się go za wczesne początki luksusowej japońskiej marki Infiniti, która została stworzona przez Nissana pod koniec 1989 roku.

Poprzedni wpis Następny wpis