Najnowszy film
1994 Ford Transit Supervan 3 [zapomniane koncepty]

Aby promować nowego Transita, firma Ford postanowiła wskrzesić legendarnego Supervana. Seryjny Transit piątej generacji reklamowany był przez Supervana numer 3.

Nowy samochód dostawczy Forda zadebiutował w 1994 roku. Wiadomo, że jednym z najlepszych sposobów promocji jest sport, ale Ford nie wykorzystywał przecież Transita do regularnych wyścigów. Zapadła zatem decyzja o zbudowaniu trzeciego w historii Transita Supervana.

Co ciekawe, karoseria koncepcyjnego auta nie odpowiadała dokładnie rozmiarom nowego dostawczaka. W rzeczywistości została zmniejszona o ponad 10%. Stało się tak dlatego, że Transit Supervan 3 został zbudowany na bazie Supervana 2, który był mniejszy.

Podwozie, tak jak wcześniej w Supervanie 2, w nowym samochodzie pochodziło prawdopodobnie z wyścigowego Forda C100, jednak nie ma co do tego 100-procentowej pewności. Brytyjski oddział Forda, który budował cały pojazd, postanowił jako źródło napędu wykorzystać silnik Cosworth z rodziny HB. Była to jednostka napędowa o mocy 650 KM montowana w bolidach Formuły 1.

2006 Fiat FCC Adventure [zapomniane koncepty]

Wiele źródeł podaje, że Supervan rozpędzał się do około 280 km/h. Niestety, nie ma dowodów na to, że w ogóle była mierzona jego prędkość maksymalna. Przypuszczalnie powielana jest błędnie informacja o prędkości Supervana 2 jako maksymalnych osiągach nowego wozu. Po części sugerowanie takiej szybkości jest uzasadnione, ponieważ bazowy Supervan 2, na którym opracowano nowszą wersję, z silnikiem 400-konnym rozwinął właśnie 280 km/h.

W pierwotnej, widocznej na zdjęciach formie Supervan 3 dotrwał do 2001 roku. Potem auto zostało przemalowane na czerwono dla uczczenia nowego kontraktu Forda podpisanego z brytyjską Pocztą Królewską.

W 2004 roku Supervan 3 przeszedł gruntowny remont, w ramach którego przywrócono mu oryginalne biało-niebieskie malowanie oraz wymieniono silnik. Niestety, nowa jednostka napędowa nie była już tak potężna jak poprzednik. Zmieniony motor to widlasta szóstka Ford-Cosworth zaprojektowana w 1991 roku. Jednostka napędowa miała objętość skokową 2,9 l i obchodząc się bez jakiegokolwiek doładowania, generowała 264 KM mocy maksymalnej.

Napęd przekazywany był na tylne koła za pomocą 5-biegowej ręcznej skrzyni biegów. Gotowy do jazdy samochód ważył niespełna 900 kg.

Szacowana prędkość maksymalna tego auta wynosiła 150 mil/h, czyli około 241 km/h.

Niestety, dotychczas Ford nie zdecydował się na zbudowanie kolejnego Supervana, choć produkuje już 7. generację Transita.

Dane techniczne

Silnik i napęd (od 2004 roku):

  • Typ: V6
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2935 cm3
  • Moc maksymalna: 264 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 89,95 KM/l
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna Hewland
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, węglowe, średnica 279 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, węglowe, średnica 279 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 13”
  • Koła tylne: 12,0 x 13”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 890 kg

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 241 km/h


Wróć

  • Anonim

    Jeszcze bardziej zwariowanym vanem był Espace F1, którego osiągi są potwierdzone

    • Kto

       Renówka nie była dostawczakiem a przerośniętym rodzinnym vanem

  • Anonim

    Jeszcze bardziej zwariowanym vanem był Espace F1, którego osiągi są potwierdzone

    • Kto

       Renówka nie była dostawczakiem a przerośniętym rodzinnym vanem

  • Kamil9dto

    Jeszcze tego gościa z „TAXI” za kółko, a następnie oglądanie min sprzedawców z REALA gdy przychodzi pora dostawy a tu 30 min przed czasem, na parking z piskiem opon, „ogonem” z yakuzy i ruskiej mafii wpada Supervan, wyskakuje z niego kierowca, na którego spada grad pocisków, wszędzie wybuchy, a ten biegnie do kierownika REAL’a- przeskakuje nad barykadą z płonących samochodów, omija atakujące go dobermany, robi efektowne salto mortale, lądują przed kierownikem patrzy mu prosto w oczy, sięga pod „pazuchę”-kierownik ma już ciepło w gaciach,   powoli wyciąga….- kierownik mało zawału nie dostanie, ……… kwitek potwierdzenia odbioru, z uśmiechem dodając ” Nasze mleko jest najlepsze, bo dają je krowy zrelaksowane i pozbawione stresu, dziękuje, i polecamy się na przyszłość”, następnie wybuch rospieprzający pół miasta ale nie zabijający ani jednej osoby, kurz opada, a w oddali widać tylko Supervana któremu wyrastają skrzydła i odlatuje w stronę zachodzącego słońca. Ehhh jakie piękne byłyby to miny ;)… z drugiej strony fajna reklama by z tego była więc zastrzegam wszelkie prawa autorskie do tego „scenariusza” 😉

  • Kamil9dto

    Jeszcze tego gościa z „TAXI” za kółko, a następnie oglądanie min sprzedawców z REALA gdy przychodzi pora dostawy a tu 30 min przed czasem, na parking z piskiem opon, „ogonem” z yakuzy i ruskiej mafii wpada Supervan, wyskakuje z niego kierowca, na którego spada grad pocisków, wszędzie wybuchy, a ten biegnie do kierownika REAL’a- przeskakuje nad barykadą z płonących samochodów, omija atakujące go dobermany, robi efektowne salto mortale, lądują przed kierownikem patrzy mu prosto w oczy, sięga pod „pazuchę”-kierownik ma już ciepło w gaciach,   powoli wyciąga….- kierownik mało zawału nie dostanie, ……… kwitek potwierdzenia odbioru, z uśmiechem dodając ” Nasze mleko jest najlepsze, bo dają je krowy zrelaksowane i pozbawione stresu, dziękuje, i polecamy się na przyszłość”, następnie wybuch rospieprzający pół miasta ale nie zabijający ani jednej osoby, kurz opada, a w oddali widać tylko Supervana któremu wyrastają skrzydła i odlatuje w stronę zachodzącego słońca. Ehhh jakie piękne byłyby to miny ;)… z drugiej strony fajna reklama by z tego była więc zastrzegam wszelkie prawa autorskie do tego „scenariusza” 😉

  • Anonim

    Good news: this website (http://lnk.co/IQ0IV ) we has been updated and add products and many things they
    abandoned their increases are welcome to visit our website. Accept cash or
    credit card payments, free transport. You can try oh, will make you satisfied.

    http://lnk.co/IQ0IV

    http://lnk.co/IQ0IV

    http://lnk.co/IQ0IV