Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
2000 Seat Salsa [zapomniane koncepty]

Seat Salsa był jednym z prototypów hiszpańskiej marki, które miały istotny wpływ na wygląd wielu seryjnych modeli Seata w nowym tysiącleciu. Salsa była stylistyczną bazą m.in. dla Leóna drugiej generacji czy Altei.

Po raz pierwszy Salsę Hiszpanie przedstawili w 2000 roku na salonie samochodowym w Genewie. Bardzo okrągłe, wręcz pulchne nadwozie zaprojektował pracujący wcześniej dla Alfy Romeo słynny Walter de’Silva. Trzydrzwiowa karoseria wyróżniała się przede wszystkim pokrywą bagażnika, która przymocowana była tylko za pomocą jednego, ale za to bardzo dużego zawiasu. Drugim elementem przyciągającym wzrok były pozbawione ramek szyby.

Po otworzeniu drzwi oczom kierowcy ukazywała się skromnie urządzona deska rozdzielcza, na której uwagę zwracał zestaw zegarów i ekran nawigacji satelitarnej umieszczony blisko przedniej szyby.

Co ciekawe, samochód został opracowany do przewożenia czterech, a nie pięciu osób, a co więcej, projektantom udało się wygospodarować sporą przestrzeń bagażową, co w ledwie 4,1-metrowym pojeździe niekoniecznie jest normą.

Po dwóch latach od zaprezentowania pierwszej wersji Seat postanowił odświeżyć auto, kładąc na jego karoserię nowy, piękny czerwony lakier. Również wnętrze stało się atrakcyjniejsze po zmianie foteli na siedzenia obszyte czerwoną skórą.

2001 Ford Start [zapomniane koncepty]

Już w pierwszej odmianie z 2000 roku hiszpański producent wyposażył swoje dzieło w system MDC – Multi Driving Concept. Dzięki niemu możliwe było wybranie jednego z trzech trybów jazdy. W trybie ekonomicznym oraz miejskim skrzynia biegów pracowała automatycznie. Dodatkowo podczas jazdy po mieście ekran na desce rozdzielczej służył jako centrum komunikacyjne.

Z kolei w trybie sportowym nawigacja chowała się, a samochód miał ostrzej nastawione zawieszenie i agresywniej brzmiący oraz ostrzej pracujący silnik. Co więcej, skrzynia biegów przechodziła w tryb manualny.

Aby móc jeździć naprawdę sportowo, Salsę uzbrojono w 6-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 2,8 l. Motor miał moc 250 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 300 Nm.

Choć Seat był dość ciężki, bo ważył prawie 1,6 tony, to dzięki napędowi na obie osie auto bez problemu do setki rozpędzało się w 7,5 s oraz osiągało prędkość maksymalną 245 km/h.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2791 cm3
  • Moc maksymalna: 250 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 89,57 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,28 kg/KM
  • Długość: 4152 mm
  • Szerokość: 1777 mm
  • Wysokość: 1381 mm
  • Rozstaw osi: 2591 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 s
  • Prędkość maksymalna: 245 km/h



Wróć

  • http://www.iparts.pl/ iParts

    Ciekawa stylistyka, na pierwszy rzut oka, że Leon czy Altea czerpie garściami z tego auta

  • http://www.iparts.pl/ iParts

    Ciekawa stylistyka, na pierwszy rzut oka, że Leon czy Altea czerpie garściami z tego auta