W 2001 roku włoskie studio Pininfarina pokazało koncept Forda Start. Nazwa nawiązywała do nowego rozdziału współpracy między europejskim oddziałem Forda i włoskim studiem Pininfarina, a sam samochód wygląda okazale.
Auto zaprezentowano po raz pierwszy podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2001 roku, gdzie zyskało sporą przychylność odwiedzających niemiecki salon.
1994 Ford Transit Supervan 3 [zapomniane koncepty]
Ford Start był dwuosobowym coupé, które w bardzo prosty sposób dało się przekształcić w kabriolet. Opływowe nadwozie cechuje się subtelnym, ale i sportowym pasem przednim z ciekawie zaaranżowanymi reflektorami oraz sporych rozmiarów atrapą chłodnicy. Profil pojazdu z łagodnie opadającą linią dachu nawiązuje w pewnym stopniu do konstrukcji proponowanych przez Zagato, co jednak wyszło na plus konceptowi Forda. Z tyłu są dwa słupy świateł zachodzące aż na szybę tylną oraz umiejscowione centralnie dwie końcówki wydechu.
Pojazd powstał na płycie podłogowej umożliwiającej zastosowanie napędu zarówno na przednią oś, jak i obie, a za źródło napędu posłużył turbodoładowany silnik Forda o pojemności 2,0 l, generujący ponad 200 KM.