Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
2001 Seat Tango [zapomniane koncepty]

2001 Seat Tango

Tegoroczny salon samochodowy we Frankfurcie trwa w najlepsze. Dokładnie 10 lat temu (także we Frankfurcie) Seat zaprezentował koncepcyjny model efektownego roadstera, który niestety nie doczekał się produkcji seryjnej.

Seat Alhambra 2,0 TDI – rodzinnie nie znaczy nudno [test]

Zamierzeniem projektantów było stworzenie klasycznego roadstera, który dawałby frajdę z jazdy z wiatrem we włosach. Cel z całą pewnością udało się osiągnąć – wystarczy spojrzeć na ten pojazd. Smukła, elegancka i wyrafinowana sylwetka poprzecinana została muskularnymi przetłoczeniami, a całość mimo wszystko prezentuje się nad wyraz subtelnie i elegancko. Spokojny tył Seata Tango wieńczy centralnie umiejscowiona, sporych rozmiarów końcówka wydechu, która świadczy o sportowym charakterze tego samochodu.

2001 Seat Tango

Pod aluminiowym nadwoziem umieszczono zmodyfikowaną konstrukcję klatki bezpieczeństwa z samochodów WRC. To tylko początek – koncept wyposażono w wiele systemów bezpieczeństwa: przednie i boczne poduszki powietrzne, ABS, system kontroli trakcji i ESP.

1999 Seat Formula – zapomniane koncepty

Wnętrze także dopasowano do wyrafinowanego charakteru samochodu. Jest tutaj praktycznie i trochę spartańsko zaaranżowany kokpit, na którym dominują skóra i aluminium, jednak całość prezentuje się bardzo dobrze, wręcz ekskluzywnie.

2001 Seat Tango

Pod maskę trafił natomiast 1,8-litrowy, turbodoładowany silnik, który generował 180 KM i 235 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu kierowca po wciśnięciu pedału gazu do podłogi mógł zobaczyć pierwsze 100 km/h na cyferblacie prędkościomierza już po około 7 sekundach. Maksymalna prędkość to 230 km/h. Sześciobiegowa przekładnia manualna przekazywała napęd na przednią oś.

Seat przedstawił jeszcze dwa projekty na bazie Tango – coupe z twardym dachem oraz wyścigową wersję z jednym fotelem i ogromnym spoilerem z tyłu. Oba możecie zobaczyć w poniższej galerii.

2001 Seat Tango

Wydawać by się mogło, że Seat Tango miał wszystko – świetny wygląd, otwarte nadwozie, efektowne wnętrze i przyzwoitą jednostkę napędową. Mimo to Seat nie zdecydował się wprowadzić tego modelu do produkcji seryjnej. Szkoda, ponieważ koncept Tango naprawdę miał szansę odnieść sukces na rynku.



Wróć

  • holaton

    Wygląda trochę jak alfa gtv – rewelacja!

  • Radek

    Napewno ten koncept miał wpływ na późniejsze modele produkcyjne Seata, przykładem jest Leon

  • jarecki

    Nie wszedł na rynek, bo dodali mu 800 koni, zmienili znaczek na bardziej ekskluzywny i nazwali Bugatti Veyron.

    • :)

      faktycznie lekkie podobieństwo do veyrona jest :)

      ale kształt karoserii i gabaryty auta (bugatti nie jest roadsterem)

  • Pingback: Na 8 lat przed wprowadzeniem Forda GT amerykańska firma pokazała ciekawy prototyp o nazwie GT90.()