Wybierz markę

2001 Seat Tango

Tegoroczny salon samochodowy we Frankfurcie trwa w najlepsze. Dokładnie 10 lat temu (także we Frankfurcie) Seat zaprezentował koncepcyjny model efektownego roadstera, który niestety nie doczekał się produkcji seryjnej.

Seat Alhambra 2,0 TDI – rodzinnie nie znaczy nudno [test]

Zamierzeniem projektantów było stworzenie klasycznego roadstera, który dawałby frajdę z jazdy z wiatrem we włosach. Cel z całą pewnością udało się osiągnąć – wystarczy spojrzeć na ten pojazd. Smukła, elegancka i wyrafinowana sylwetka poprzecinana została muskularnymi przetłoczeniami, a całość mimo wszystko prezentuje się nad wyraz subtelnie i elegancko. Spokojny tył Seata Tango wieńczy centralnie umiejscowiona, sporych rozmiarów końcówka wydechu, która świadczy o sportowym charakterze tego samochodu.

2001 Seat Tango

Pod aluminiowym nadwoziem umieszczono zmodyfikowaną konstrukcję klatki bezpieczeństwa z samochodów WRC. To tylko początek – koncept wyposażono w wiele systemów bezpieczeństwa: przednie i boczne poduszki powietrzne, ABS, system kontroli trakcji i ESP.

1999 Seat Formula – zapomniane koncepty

Wnętrze także dopasowano do wyrafinowanego charakteru samochodu. Jest tutaj praktycznie i trochę spartańsko zaaranżowany kokpit, na którym dominują skóra i aluminium, jednak całość prezentuje się bardzo dobrze, wręcz ekskluzywnie.

2001 Seat Tango

Pod maskę trafił natomiast 1,8-litrowy, turbodoładowany silnik, który generował 180 KM i 235 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu kierowca po wciśnięciu pedału gazu do podłogi mógł zobaczyć pierwsze 100 km/h na cyferblacie prędkościomierza już po około 7 sekundach. Maksymalna prędkość to 230 km/h. Sześciobiegowa przekładnia manualna przekazywała napęd na przednią oś.

Seat przedstawił jeszcze dwa projekty na bazie Tango – coupe z twardym dachem oraz wyścigową wersję z jednym fotelem i ogromnym spoilerem z tyłu. Oba możecie zobaczyć w poniższej galerii.

2001 Seat Tango

Wydawać by się mogło, że Seat Tango miał wszystko – świetny wygląd, otwarte nadwozie, efektowne wnętrze i przyzwoitą jednostkę napędową. Mimo to Seat nie zdecydował się wprowadzić tego modelu do produkcji seryjnej. Szkoda, ponieważ koncept Tango naprawdę miał szansę odnieść sukces na rynku.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!