Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
2001 Seat Tango [zapomniane koncepty] | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

2001 Seat Tango [zapomniane koncepty]

2001 Seat Tango

Tegoroczny salon samochodowy we Frankfurcie trwa w najlepsze. Dokładnie 10 lat temu (także we Frankfurcie) Seat zaprezentował koncepcyjny model efektownego roadstera, który niestety nie doczekał się produkcji seryjnej.

Seat Alhambra 2,0 TDI – rodzinnie nie znaczy nudno [test]

Zamierzeniem projektantów było stworzenie klasycznego roadstera, który dawałby frajdę z jazdy z wiatrem we włosach. Cel z całą pewnością udało się osiągnąć – wystarczy spojrzeć na ten pojazd. Smukła, elegancka i wyrafinowana sylwetka poprzecinana została muskularnymi przetłoczeniami, a całość mimo wszystko prezentuje się nad wyraz subtelnie i elegancko. Spokojny tył Seata Tango wieńczy centralnie umiejscowiona, sporych rozmiarów końcówka wydechu, która świadczy o sportowym charakterze tego samochodu.

2001 Seat Tango

Pod aluminiowym nadwoziem umieszczono zmodyfikowaną konstrukcję klatki bezpieczeństwa z samochodów WRC. To tylko początek – koncept wyposażono w wiele systemów bezpieczeństwa: przednie i boczne poduszki powietrzne, ABS, system kontroli trakcji i ESP.

1999 Seat Formula – zapomniane koncepty

Wnętrze także dopasowano do wyrafinowanego charakteru samochodu. Jest tutaj praktycznie i trochę spartańsko zaaranżowany kokpit, na którym dominują skóra i aluminium, jednak całość prezentuje się bardzo dobrze, wręcz ekskluzywnie.

2001 Seat Tango

Pod maskę trafił natomiast 1,8-litrowy, turbodoładowany silnik, który generował 180 KM i 235 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu kierowca po wciśnięciu pedału gazu do podłogi mógł zobaczyć pierwsze 100 km/h na cyferblacie prędkościomierza już po około 7 sekundach. Maksymalna prędkość to 230 km/h. Sześciobiegowa przekładnia manualna przekazywała napęd na przednią oś.

Seat przedstawił jeszcze dwa projekty na bazie Tango – coupe z twardym dachem oraz wyścigową wersję z jednym fotelem i ogromnym spoilerem z tyłu. Oba możecie zobaczyć w poniższej galerii.

2001 Seat Tango

Wydawać by się mogło, że Seat Tango miał wszystko – świetny wygląd, otwarte nadwozie, efektowne wnętrze i przyzwoitą jednostkę napędową. Mimo to Seat nie zdecydował się wprowadzić tego modelu do produkcji seryjnej. Szkoda, ponieważ koncept Tango naprawdę miał szansę odnieść sukces na rynku.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

15 marca, 2025

Cupra Tavascan to w 100% elektryczny SUV stworzony z myślą o kierowcach, którzy poszukują sportowych emocji. W ramach programu NaszEauto możesz uzyskać dotację do 40 (...)

13 marca, 2025

Nowa Dacia Spring z ogromnym rabatem? W projekcie NaszEauto jest to jak najbardziej możliwe! W ramach rządowego wsparcia możesz otrzymać nawet do 40 000 zł (...)

12 marca, 2025

Nowa Alfa Romeo Junior zajęła drugie miejsce w prestiżowym plebiscycie Tytani Otomoto 2024 w kategorii „Samochodowa premiera roku 2024”. Jej dynamiczny design i nowoczesne technologie (...)