Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
4,5-litrowe V8 Nissana triumfuje w Le Mans w LMP2 | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

4,5-litrowe V8 Nissana triumfuje w Le Mans w LMP2

Jota Sport #38 | fot. jotagroup.com

Tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans mamy już za sobą. Gigant przyniósł wiele wzlotów i upadków. Cichym triumfatorem był Nissan, który dostarczył silniki do większości maszyn LMP2, w tym również dla bolidu zwycięzcy.

Silnikiem, który tak dobrze spisał się podczas wyścigu, był VK45DE, znany już od 2002 roku. Jest to silnik V8 o pojemności 4,5 l. Średnica cylindra wynosi w nim 93 mm, skok – 82,7 mm, a moc maksymalna osiągana standardowo przez tę jednostkę to 254 kW (345 KM).

Wersja przystosowana do motorsportu została pierwszy raz użyta w Nissanie 350Z Super GT w roku 2007. W tamtej maszynie rozwijała ona 503 KM. Później VK45DE o tych samych parametrach trafił do Nissana GT-R Super GT. Od 2011 roku motor ten jest używany w prototypach klasy LMP2. Generuje w nich 462 KM i 580 Nm.

Jeżeli chcecie mieć w cywilnym samochodzie zwycięską jednostkę, musicie poszukać Infiniti Q45 z lat 2002-2006, FX45 z lat 2003-2008, M45 (2006-2010), Nissana Fugi 450 GT (2004-2010) lub Nissana President (2003-2010).

W tym roku motor V8 Nissana pokazał niezwykłą klasę, ponieważ w klasie LMP2 napędzał on zwycięzcę – Zyteka Z11SN zespołu Jota Sport, za którego sterami zasiadali Simon Dolan, Harry Tincknell oraz Oliver Turvey. To jednak nie wszystko. VK45DE zasilało także bolidy LMP2 zajmujące miejsca 2., 3., 4., 5. oraz kilka odleglejszych.

Zytek z numerem 38, który odniósł zwycięstwo w swojej kategorii, przebył łącznie 356 okrążeń. 24-godzinne piekło okazało się wyzwaniem niewystarczającym, by pokonać japońskie V8.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

21 marca, 2025

OMODA & JAECOO z chińskiego koncernu Chery Holding Group szturmem podbijają polski rynek. Prezentują wyjątkowe połączenie nowoczesnego designu, zaawansowanej technologii i dynamicznych osiągów. Wraz z (...)

20 marca, 2025

Początek roku to doskonała okazja na zakup wymarzonego samochodu w promocyjnej cenie. Nie inaczej jest w przypadku marki MG, która właśnie prowadzi kampanię wyprzedażową pod (...)

20 marca, 2025

Nowa CUPRA Formentor to sportowy SUV uwielbiany za przestronność i dynamiczny design. Wersja 2.0 oferuje jeszcze lepsze osiągi, zaawansowane technologie i wyjątkowy komfort jazdy. CUPRA (...)