Mitsubishi prezentuje drugą wersję odmłodzonego Eclipse Cross, ale tym razem z napędem hybrydowym plug-in. PHEV pojawi się także na polskim rynku. Zgodnie z zapowiedziami Mitsubishi Eclipse Cross PHEV trafi do sprzedaży, a co najważniejsze trafi również do Europy, w tym do Polski. Polski oddział szykuje się już do rynkowej premiery najpopularniejszego auta typu plug-in w drugiej odsłonie. Podobnie jak Outlander PHEV również i ten będzie miał napęd złożony z trzech silników.

Łącznie 224 KM mocy ma generować system PHEV, który przenosi moc na cztery koła za pośrednictwem dwóch zespołów napędowych. Za przednią oś odpowiada motor benzynowy 2,4 litra oraz elektryczny wspomagający, który pracuje samodzielnie do prędkości 60 km/h. Moc na koła trafia za pośrednictwem jednobiegowej przekładni, do której włącza się silnik elektryczny od prędkości powyżej 60 km/h, a samodzielnie od 135 km/h. Za napędzanie tylnej osi odpowiada z kolei silnik elektryczny generujący 70 kW, pracujący całkowicie niezależnie od napędu przedniego.

– Od dnia, w którym zaczęliśmy myśleć o nowym Eclipse Cross, chcieliśmy zapewnić mu lepsze osiągi i mniejszy wpływ na środowisko, a wszystko to w wyróżniającym się stylu, który przeniesie tego SUV-a na wyższy poziom – powiedział Minoru Uehara, główny specjalista ds. produktów MMC, który jest odpowiedzialny za opracowanie nowego Eclipse Cross. – Obok nowoczesnego wyglądu zewnętrznego oraz komfortowego i inteligentnego wnętrza, mamy tu legendarny system Super All Wheel Control (S-AWC) firmy Mitsubishi Motors, który zapewnia kierowcy zawsze pełną kontrolę nad sytuacją – dodaje.

W Mitsubishi Eclipse Cross hybrydowy system automatycznie wybiera jeden z trzech trybów jazdy, aby dostosować go do różnych warunków:

  • EV (napęd elektryczny),
  • Series Hybrid (napęd hybrydowy szeregowy),
  • Parallel Hybrid (napęd hybrydowy równoległy).

W przypadku nowej generacji PHEV, wszystko pracuje w taki sposób, by dążyć do jak najdłuższej jazdy bezemisyjnej. Akumulator trakcyjny może być również wykorzystywany jako niezawodne źródło energii elektrycznej, ponieważ dostarcza do 1500 W mocy z gniazdka pokładowego. Gdy pojazd jest w pełni naładowany i zatankowany, może dostarczać energię dla potrzeb typowego gospodarstwa domowego przez okres do 10 dni poprzez system Vehicle-to-Home.

W Polsce możemy się przede wszystkim cieszyć z dwóch faktów. Pierwszy – że auto pozostanie na rynku; drugi – że pojawi się alternatywa dla odmiany 1.5 Turbo, ale i dla Outlandera PHEV. A najważniejsze, że Mitsubishi nie opuszcza rynku polskiego – jak donosiły medialne plotki – a wręcz wzmacnia swoją pozycję w segmencie aut zelektryfikowanych.

Poprzedni wpis Następny wpis