Nie mogę napisać, że informacja o cenach nowego ASX-a jest tą, na którą wszyscy czekali. Wiele osób nie czekało i po prostu zamówiły one samochód, nie znając ceny Mitsubishi ASX 2023. Konfiguracje, wersje i pakiety wyposażenia także pozostawały niewiadomymi. O trakcji, zachowaniu na drodze i innych elementach, które można sprawdzić tylko podczas jazdy testowej, nawet nie wspominamy. Ale oto jest – pełny cennik Mitsubishi ASX 2023. Z kolei nowy model marki będzie mógł powiedzieć „Oto jestem” stając w salonach jeszcze w marcu.
Ceny Mitsubishi ASX 2023
Przepraszam, ale muszę zacząć, i to bez jakichkolwiek wstępów, od rzeczy najważniejszej, jaką są liczby – ceny Mitsubishi ASX 2023. A to dlatego, żeby osoby, które zamówiły nowego ASX-a w ciemno, wiedziały, czy i jak dobrą decyzję podjęły. Natomiast zainteresowani nowym modelem, z uwagi na brak cen, nie do końca byli zdecydowani i cennika wyglądali.
Najbardziej odpowiadającego naszym potrzebom ASX-a 2023 wybierzemy spośród siedmiu wersji zróżnicowanych pod względem mocy i rodzaju układu napędowego oraz wyposażenia. Wybór wersji uwzględnia pakiety, jakie z pewnością sprawdzą się w naszym klimacie, a które szczegółowo zaprezentowałem we wcześniejszym wpisie. Oto ich ceny; oto ceny Mitsubishi ASX 2023.
» INVITE + STYLE z silnikiem 1,0 91 KM – cena: 99 990 zł
» INVITE + STYLE + COLD z silnikiem 1,3 (MHEV) 140 KM – cena: 111 990 zł
» INTENSE + STYLE + COLD z silnikiem 1,3 (MHEV) 140 KM – cena: 120 990 zł
» INTENSE + STYLE + COLD + NAVI, 1,3 (MHEV) 140 KM – cena: 124 990 zł
» INTENSE + STYLE + COLD, (HEV) Hybryda 1,3 158 KM 7DCT – cena: 128 990 zł
» INTENSE + STYLE + COLD + NAVI, (HEV) Hybryda 1,6 145 KM AT – cena: 141 990 zł
» INSTYLE, (HEV) Hybryda 1,3 158 KM 7DCT – cena: 145 990 zł
Ktoś woli układ tabelaryczny? Proszę bardzo – tabela – cennik Mitsubishi ASX 2023.
Więcej niż ceny
W tabeli „Ceny Mitsubishi ASX 2023” nie widać dodatkowych wartości, które ma nowy ASX. A to przede wszystkim pakiet gwarancyjny, który powszechnie ocenia się jako najlepszy na rynku. Wnikliwie analizujący mówią o nim nawet, że stanowi jeden z najważniejszych elementów przewagi konkurencyjnej Mitsubishi. W znanym zobowiązaniu serwisowym marki podstawową liczbą jest „5”, jako liczba lat fabrycznej gwarancji. Pojawia się także „7”, jako suma standardowej gwarancji i gwarancji przedłużonej o dwa lata. Nowy ASX w wersjach zelektryfikowanych może dodatkowo pochwalić się liczbami 8 i 160 000. 8 lat lub 160 000 kilometrów – na taki okres i przebieg otrzymujemy gwarancję na akumulator trakcyjny oraz zachowanie jego pojemności.
Kolejne korzyści, które kryje cennik Mitsubishi ASX 2023, wynikają z wyposażenia, jakie tu otrzymamy w standardzie. Są to:
czujniki parkowania z przodu i z tyłu;
» kamera cofania;
» system bezkluczykowy;
» automatyczna klimatyzacja;
» system rozpoznawania znaków drogowych (!);
» tempomat z ogranicznikiem prędkości (!).
Przy dwóch pozycjach postawiłem wykrzyknik, bo uważam je za najmniej standardowe a najbardziej cenne. Szacunkową wartość wszystkich pozycji, jakie wymieniłem, Astara Poland skalkulowała w odniesieniu do specyfikacji Invite+Style na okrągłe 6 000 złotych.
Pełny katalog i cennik Mitsubishi ASX nowej generacji umieściłem w galerii. Skoro „katalog” to są w nim wyszczególnione wersje, elementy wyposażenia, dane techniczne, kolory, warunki gwarancji, słowem – pełne dane.
Więcej oszczędności i efektywności
Wersje i tabele wyposażenia każdy z pewnością będzie wnikliwie studiował, myśląc o tym, co jest mu potrzebne, a co niekoniecznie. Ponieważ jestem zagorzałym wielbicielem napędu PHEV Mitsubishi (co wielokrotnie szczerze ujawniałem), bardzo się cieszę, że ma go także nowy ASX. Nie umniejszam oczywiście walorów innych jednostek napędowych, raduję się bogatym wyborem, ale PHEV mam chyba już wyryte na sercu. Cieszy obecność miękkiej hybrydy w wersjach benzynowych, które przynoszą nam oszczędność i lepsze przyspieszenie, lecz w wersjach „niemiękkich” Mitsubishi ASX skala korzyści znacząco rośnie.
Po raz pierwszy w Mitsubishi ASX nowej generacji mamy do dyspozycji wersję w pełni hybrydową, tę oznaczaną skrótem HEV. W niej napęd łączy jednostkę benzynową 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią z kilkoma trybami jazdy. Mamy do wyboru także elektryczną hybrydę typu plug-in, więc ładowaną z zewnętrznego źródła prądu. Układ PHEV (plug-in hybrid electric vehicle), doceniony już w modelach Outlander i Eclipse Cross, to jak znak firmowy Mitsubishi. Napęd oparty jest na znanej tradycyjnej konfiguracji hybrydy. Jest to więc połączenie silnika benzynowego 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora o pojemności 10,5 kWh. Taki układ pozwala na pokonywanie codziennych dystansów wyłącznie w bezemisyjnym, elektrycznym trybie jazdy.
Przedwczoraj dostałem nowy cennik energii elektrycznej i teraz przełożyłem go na ceny Mitsubishi ASX 2023. Już wiem, że mimo podwyżki, zwłaszcza powyżej 2000 kWh, wciąż się taki układ opłaca. Przynajmniej przy moim trybie eksploatacji samochodu, który – jak dowodzą badania – należy do najbardziej powszechnych. Jest jednak jedno „niestety”. Otóż, jak zastrzega cennik, nowy Mitsubishi ASX z napędem PHEV będzie dostępny na specjalne zamówienie. Jak „specjalne”, a może ile trzeba będzie czekać na jego realizację, obiecuję dowiedzieć się niebawem. Nawet wcześniej niż salony Mitsubishi będą zapraszać Panią i Pana na jazdy testowe, co powinno nastąpić jeszcze w marcu.
Władysław Adamczyk