W drugiej części przeglądu wiadomości rynkowych przyjrzę się, co ciekawego słychać u marki Ford. Zacznę od samochodów najmniejszych, a skończę na największych.

Na pierwszy ogień wiadomość o możliwym zakończeniu produkcji modelu Ka – małego samochodu przeznaczonego na europejskie rynki, który niestety nie powtórzył sukcesu swojego poprzednika; sprzedaje się dużo poniżej oczekiwań. Dostępny w salonach od 2008 roku samochód nie cieszy się zbytnią popularnością w segmencie A i nie przynosi zysków, na co przy obecnej sytuacji na rynku nowych aut Ford nie może sobie pozwolić. Model Ka przed zakończeniem produkcji czeka jeszcze kosmetyczny lifting – jeśli on nie przyciągnie klientów do salonów, auto całkowicie zniknie z rynku. Niewykluczone, że do klasy supermini zawita wtedy zupełnie nowy model Forda, będący nadzieją na odzyskanie klientów.

Ford Ka

Idąc segment wyżej – swoją premierę na przełomie 2012 i 2013 roku miał model Fiesta po ostatnim liftingu w wersji dostawczej Van. Auto wygląda praktycznie tak samo jak odmiana osobowa, tyle że zamiast tylnych szyb są panele z tworzywa sztucznego zasłaniające część ładunkową na miejscu kanapy. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej Fiesty Van to 130 cm, pojemność – 1000 l, a ładowność dochodzi do 508 kg.

Ford Fiesta 1,25 Ghia – sportowiec ze słabym sercem [test]

W ofercie pojawią się trzy wersje silnikowe: benzynowa Duratec 1,25 l o mocy 82 KM oraz zasilane olejem napędowym Duratorq TDCi 1,5 l  i 1,6 l o mocach silnik 75 KM i 95 KM. Samochód adresowany jest przede wszystkim do mniejszych przedsiębiorców.

Ford Fiesta Van

Kolejnym przystankiem na trasie ekspresowego przeglądu są targi w Genewie, na których Ford ma zamiar pokazać europejską wersję modelu EcoSport, czyli niewielkiego crossovera plasowanego w ofercie sprzedażowej pod Kugą.

Ford EcoSport

Ford EcoSport bazuje na platformie podłogowej Fiesty, a w palecie pojawią się trzy silniki: benzynowe 1,5 l o mocy 110 KM i 1,0 l o mocy 125 KM, a także turbodiesel 1,5 l generujący 90 KM. Wiadomo też, że na stoisku w Genewie obok EcoSport stanie Tourneo Courier, czyli osobowa wersja Transita Connect.

Ford Kuga 2,0 TDCi – w czym tkwi fenomen klasy SUV? [wideotest]

Pisząc o Transicie, warto wspomnieć o tym, że w grudniu Ford pokazał wariant Transit Custom Sport, czyli drapieżnie stylizowane auto dostawcze, będące następcą Transita SportVan. Na liście zmian znajdują się takie pozycje jak nowe zderzaki, listwy progowe, klamki, osiemnastocalowe obręcze kół czy specjalna okleina w postaci białych pasów biegnących przez nadwozie.

Ford Transit Custom Van (L2) 290L 2,2 TDCi 125 KM – dostawczak z doświadczeniem [test]

Pod maską sportowego Transita zamontowano silnik wysokoprężny Duratorq TDCi o pojemności 2,2 l, który generuje 155 KM mocy i 385 Nm momentu obrotowego. Usportowione auto dostawcze może wydawać się bezsensowne, ale czego się nie robi, aby wyróżnić się na tle innych firm?

Ford Transit Custom Sport

Ostatnim modelem w tym przeglądzie wiadomości jest niedostępny w Polsce Ford F-150, czyli legendarny amerykański pick-up. Nowa generacja ma być lżejsza od poprzedniej aż o 350 kg i dostępna ze stosunkowo niewielkim jak na rynek USA turbodoładowanym silnikiem V6 EcoBoost o pojemności 2,9 l. Te dwie modyfikacje mają sprawić, że apetyt na paliwo użytkowego Forda zmaleje o około 20% względem obecnie sprzedawanej generacji.

Rozwój nowego F-150 pochłonie około 2 miliardów dolarów, a auta możemy spodziewać się najwcześniej w 2014 roku. Na styczniowym salonie samochodowym w Detroit Ford pokazał już koncept Atlas z klasyczną sylwetką z podwójną kabiną pasażerską i przestrzenią ładunkową, który jest zapowiedzią nowej generacji modelu F-150. Samochód wygląda masywnie i futurystycznie, ale jak to zwykle bywa, do czasu premiery na pewno zdąży jeszcze znormalnieć. Ford wraz z premierą nowego F-150 zapowiada szereg nowoczesnych technologii wspomagających kierowcę.

Ford Atlas Concept
Poprzedni wpis Następny wpis