
Sezon 2012 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata zaczął się dobrze dla zespołów używających samochodów Ford Fiesta RS WRC. Również zespół fabryczny zaliczy dwie pierwsze rundy do udanych.
Sezon 2012 WRC przyniósł wiele zmian. Z zespołu Ford World Rally Team odszedł Mikko Hirvonen. Fin długo związany ze stajnią Malcolma Wilsona został partnerem mistrza świata – Sebastiena Loeba w Citroenie.
Jego miejsce zajął Petter Solberg, Norweg, który swoją profesjonalną karierę zaczął właśnie w zespole Ford. Jego partnerem i kierowcą numer 1 będzie Jari-Matti Latvala.
Poza zespołem producenckim w mistrzostwach świata pojawi się także M-Sport Ford Rally Team, stajnia przeznaczona dla kierowców dopiero rozwijających swoje rajdowe rzemiosło. W tym zespole będą jeździć Ott Tanak i Evgeny Novikov.
Kilka ekip prywatnych również zdecydowało się na samochód Ford Fiesta RS WRC. Jedną z nich jest Adapta World Rally Team z Madsem Ostbergiem. W niemal całym sezonie pojedzie również długo związany z Fordem Martin Prokop. W barwach Czech Ford National Team wystąpi we wszystkich europejskich rundach za kierownicą Fiesty RS WRC.
Inaugurujący sezon Rajd Monte Carlo rozpoczął się dla zespołu Forda bardzo dobrze, ale jadący na granicy ryzyka Latvala wyleciał z drogi. W rajdzie pozostał Petter Solberg, który stoczył zacięty pojedynek o drugie miejsce z Danim Sordo. W końcówce rajdu kierownictwo zespołu podjęło decyzję o zachowaniu trzeciego miejsca bez podejmowania zbędnego ryzyka. Petter Solberg zdobył tym samym 15 cennych punktów na początek sezonu.
Lepszy występ zaliczyli kierowcy z drugiej stajni Forda. Evgeny Novikov zajął 5 miejsce, a Ott Tanak 11, co pozwoliło na zdobycie 16 punktów w klasyfikacji konstruktorów.

W drugiej rundzie mistrzostw świata Jari-Matti Latvala wynagrodził zespołowi swój błąd w Monte Carlo. W śnieżnym Rajdzie Szwecji młody Fin był bezkonkurencyjny. Nie mógł mu sprostać nawet jego były partner Mikko Hirvonen. Latvala prowadził przez większą część rajdu i niemal niezagrożony pędził po zwycięstwo.
Petter Solberg stoczył niesamowitą walkę z Madsem Ostbergiem. Kierowcy Forda przez cały rajd wymieniali się na pozycjach. Ostatecznie po przebiciu opony Solberg został zmuszony do kapitulacji. Mads Ostberg zajął tym samym 3 pozycję. To już drugi bardzo udany występ tego młodego Norwega w tym zimowym klasyku.
Starszy kolega Madsa ulokował się na 4 miejscu, co skutkowało zdobyciem przez zespół fabryczny 40 punktów do klasyfikacji producentów. Dzięki temu Ford World Rally Team traci tylko 10 punktów do zespołu Citroëna.

Nieco gorzej wypadli juniorzy. Co prawda Evgeny Novikov powtórzył wynik z Monte Carlo, ale Ott Tanak borykał się z problemami już od początku rajdu. W końcówce wycofał się z rywalizacji. Mimo to zespół M-Sport Ford World Rally Team zajmuje 3 miejsce w klasyfikacji generalnej producentów.
Przed nami pierwsza szutrowa runda serialu, która odbędzie się w Meksyku w drugi weekend marca. Wiemy już, że kierowcy Forda są znakomici na każdym rodzaju nawierzchni. Malcolm Wilson z pewnością liczy na zwycięstwo duetu Latvala-Solberg i dobre wyniki swoich młodych podopiecznych Tanaka i Novikova. W Meksyku zobaczymy również Madsa Ostberga, który najprawdopodobniej znów namiesza w czołówce.
W południowoamerykańskiej rundzie pojawi się również Monster World Rally Team. Fordami w barwach „potwornego” zespołu pojedzie gwiazda Gymkhany Ken Blok i dawno nie widziany w samochodzie WRC Chris Atkinson. Zespół pojawi się w 3 rundach WRC w tym sezonie.
Monster WRT pokaże się także w wybranych eliminacjach North American Rallies, na Summer X Games 18 oraz w 5 rundach Global Rallycross. Ken Block nie omieszka wystąpić w kolejnej odsłonie słynnej już Gymkhany.
Tak więc barwnie ozdobioną Fiestę RS WRC z równie barwnym Kenem Blockiem będziemy oglądać w 19 imprezach na 5 kontynentach i w 5 różnych dyscyplinach motorsportu. Najlepiej program startów zespołu promuje teledysk produkcji Monster WRT.