Ford Bronco w Polsce i dwie drogi do sukcesu

Amerykański styl i ikona off-roadu. Tak najkrócej można scharakteryzować Forda Bronco. Ponieważ model dostępny jest teraz także w Polsce, warto przybliżyć jego ofertę rynkową. Tym bardziej, że klienci z zainteresowaniem dopytują się w salonach o różnice w wersjach tego auta. Wkrótce przekażemy Państwu wrażenia z eksploatacji, podobnie jak było w przypadku testu modelu Explorer. Teraz przedstawiamy jednak aktualną ofertę i różnice modelowe.
Ford Bronco w Polsce występuje w wersjach: Outer Banks i Badlands. Czym różnią się oba warianty?

Outer Banks i Badlans – wizualne różnice

Na zewnątrz Bronco w wersji Outer Banks wyróżniają 18-calowe obręcze z oponami A/T 255/70 o średnicy zewnętrznej 32”. Model jest też wyposażony w reflektory, światła do jazdy dziennej, światła mijania oraz światła drogowe w technologii LED. Charakterystyczny design samochodu tworzy lakierowana na czarno górna krata wlotu powietrza z napisem „BRONCO”.

Wizualnie wersja Badlands wyróżnia się 17-calowymi obręczami kół z oponami A/T 285/70 o średnicy zewnętrznej 33”, a także stalowym przednim zderzakiem. Jest nieco krótsza od Outer Banks (4800 mm i 4811 mm), ale szersza (1937 mm i 1928 mm) orax wyższa (1 962 mm i 1 852 mm). Badlands jest też nieco cięższy (2 805 kg maksymalnej masy całkowitej do 2 700 kg w Outer Banks).Szary Ford Bronco w terenie

Bronco Badlands oferuje również większy maksymalny prześwit – 261 mm w porównaniu do 237 mm w Outer Banks. Większe są także: kąt natarcia (40,6° do 38,1°), kąt zejścia (33,3° do 31,4°) oraz kąt rampowy (23,6° do 21,9°). Identyczna dla obydwu wersji jest za to możliwość brodzenia – do imponujących 800 mm.

Ford Bronco w Polsce – Cechy DNA obu wersji

Bronco w wersji Outer Banks wyposażono w układ napędu na wszystkie koła z zawieszeniem High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS). To sprawia, że Bronco prowadzi się pewnie w każdych warunkach. Zawieszenie to składa się z niezależnych wahaczy ze sprężynami śrubowymi o dużym skoku z przodu i pięciowahaczowe zawieszenie tylne. To rozwiązanie zmniejsza masę nieresorowaną o ok 20% w porównaniu z konstrukcjami ze sztywną osią.

W wersji Outer Banks kierowca ma do dyspozycji 6 trybów systemu Terrain Management. Są to: Normal, Eco, Slippery (śliskienawierzchnie), Sand (piasek), Mud/Ruts (jazda po błocie i głębokich koleinach) oraz Sport (najwyższe osiągi samochodu).

Model wyposażono także w elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor umożliwiający zmianę przełożenia w czasie jazdy.
Ten Bronco może poruszać się z prędkością 6 km/h przy 2400 obrotach silnika na minutę. Zapewnia to precyzyjną kontrolę nad samochodem w trudnym terenie

Ford Bronco Badlands to wersja przygotowana dla ekstremalnych terenowych możliwości i w porównaniu do Outer Banks to prawdziwy wojownik Rambo. Wersję tę wyposażono w zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein z funkcją wykrywania położenia. Dodatkowo przedni stabilizator przechyłów ma funkcję rozłączania. Umożliwia to uzyskanie najlepszej przyczepności do podłoża nawet wtedy, gdy koła znajdują się na skrajnie różnych wysokościach. Standardem w wersji Badlands jest blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. Ochronę podwozia zapewniają też stalowe płyty ochronne wraz ze stalowymi zderzakami z przodu i z tyłu.

System Terrain Management w wersji Badlands pozwala na wybór jednego z siedmiu trybów jazdy. Poza znanymi z Outer Banks trybami Normal, Eco, Slippery, Sand, Mud/Ruts można włączyć także dedykowane Badlands tryby Rock i Baja. Ten pierwszy umożliwia kontrolowane manewry w ekstremalnie nierównym terenie. Drugi łączy zaś najlepszą wydajność ze szczytowymi osiągami w terenie, nie bez powodu nawiązując do nazwy słynnego rajdu terenowego.

Czerwony Ford Bronco w terenie

Ford Bronco w Polsce to zawsze luksus i emocje

Bronco w obydwu wersjach wyposażono w silnik V6 2.7 EcoBoost Bi-Turbo o mocy 335 KM i 563 Nm, który współpracuje z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Obie wersje dają do dyspozycji 12-calowy, dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 z nawigacją satelitarną. W obu jest też 8-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów, a standardem jest też system nagłośnienia Premium B&O z dziesięcioma głośnikami

Wśród dostępnych systemów poprawiających komfort należy wskazać: kamerę 360 stopni, czujniki parkowania z przodu i tyłu, czy adaptacyjny tempomat. O bezpieczeństwo dbają system unikania lub zmniejszania skutków kolizji Pre-Collision Assist, system utrzymania na pasie ruchu Lane Keeping Aid czy system monitorowania martwego pola Blind Spot Information. W tym ostatnim jest też funkcja ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z obu stron pojazdu podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego (Cross Traffic Alert).

Standardem są dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, podgrzewane przednie fotele, elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy w dziesięciu kierunkach oraz dwustrefowa automatyczna klimatyzacja.Ford Bronco wnętrze

Ceny Bronco w Polsce w wersji Outer Banks startują od 419 300 zł, a wersji Badlands od 440 300 zł.

Bogusław Korzeniowski

Galeria Forda Bronco

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

13 maja, 2025

Rok 2025 zapowiada się dla Nissana wyjątkowo intensywnie. Japoński producent konsekwentnie realizuje plany elektryfikacji swoich samochodów. Czeka nas debiut MICRY w formie miejskiego elektryka, premiera (...)

12 maja, 2025

To ostatni moment, by zamówić Giulię i Stelvio w wersji dostosowanej do własnych preferencji. Tylko do końca maja można wybrać konfigurację tych flagowych modeli według (...)

12 maja, 2025

Samochody dostawcze Fiata zapewniają niezawodne wsparcie w każdym biznesie. Marka oferuje świetną jakość w rozsądnej cenie. Odkryj gamę modeli Fiat Professional i wybierz pojazd, który (...)