Amerykański styl i ikona off-roadu. Tak najkrócej można scharakteryzować Forda Bronco. Ponieważ model dostępny jest teraz także w Polsce, warto przybliżyć jego ofertę rynkową. Tym bardziej, że klienci z zainteresowaniem dopytują się w salonach o różnice w wersjach tego auta. Wkrótce przekażemy Państwu wrażenia z eksploatacji, podobnie jak było w przypadku testu modelu Explorer. Teraz przedstawiamy jednak aktualną ofertę i różnice modelowe.
Ford Bronco w Polsce występuje w wersjach: Outer Banks i Badlands. Czym różnią się oba warianty?
Outer Banks i Badlans – wizualne różnice
Na zewnątrz Bronco w wersji Outer Banks wyróżniają 18-calowe obręcze z oponami A/T 255/70 o średnicy zewnętrznej 32”. Model jest też wyposażony w reflektory, światła do jazdy dziennej, światła mijania oraz światła drogowe w technologii LED. Charakterystyczny design samochodu tworzy lakierowana na czarno górna krata wlotu powietrza z napisem „BRONCO”.
Wizualnie wersja Badlands wyróżnia się 17-calowymi obręczami kół z oponami A/T 285/70 o średnicy zewnętrznej 33”, a także stalowym przednim zderzakiem. Jest nieco krótsza od Outer Banks (4800 mm i 4811 mm), ale szersza (1937 mm i 1928 mm) orax wyższa (1 962 mm i 1 852 mm). Badlands jest też nieco cięższy (2 805 kg maksymalnej masy całkowitej do 2 700 kg w Outer Banks).
Bronco Badlands oferuje również większy maksymalny prześwit – 261 mm w porównaniu do 237 mm w Outer Banks. Większe są także: kąt natarcia (40,6° do 38,1°), kąt zejścia (33,3° do 31,4°) oraz kąt rampowy (23,6° do 21,9°). Identyczna dla obydwu wersji jest za to możliwość brodzenia – do imponujących 800 mm.
Ford Bronco w Polsce – Cechy DNA obu wersji
Bronco w wersji Outer Banks wyposażono w układ napędu na wszystkie koła z zawieszeniem High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS). To sprawia, że Bronco prowadzi się pewnie w każdych warunkach. Zawieszenie to składa się z niezależnych wahaczy ze sprężynami śrubowymi o dużym skoku z przodu i pięciowahaczowe zawieszenie tylne. To rozwiązanie zmniejsza masę nieresorowaną o ok 20% w porównaniu z konstrukcjami ze sztywną osią.
W wersji Outer Banks kierowca ma do dyspozycji 6 trybów systemu Terrain Management. Są to: Normal, Eco, Slippery (śliskienawierzchnie), Sand (piasek), Mud/Ruts (jazda po błocie i głębokich koleinach) oraz Sport (najwyższe osiągi samochodu).
Model wyposażono także w elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor umożliwiający zmianę przełożenia w czasie jazdy.
Ten Bronco może poruszać się z prędkością 6 km/h przy 2400 obrotach silnika na minutę. Zapewnia to precyzyjną kontrolę nad samochodem w trudnym terenie
Ford Bronco Badlands to wersja przygotowana dla ekstremalnych terenowych możliwości i w porównaniu do Outer Banks to prawdziwy wojownik Rambo. Wersję tę wyposażono w zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein z funkcją wykrywania położenia. Dodatkowo przedni stabilizator przechyłów ma funkcję rozłączania. Umożliwia to uzyskanie najlepszej przyczepności do podłoża nawet wtedy, gdy koła znajdują się na skrajnie różnych wysokościach. Standardem w wersji Badlands jest blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. Ochronę podwozia zapewniają też stalowe płyty ochronne wraz ze stalowymi zderzakami z przodu i z tyłu.
System Terrain Management w wersji Badlands pozwala na wybór jednego z siedmiu trybów jazdy. Poza znanymi z Outer Banks trybami Normal, Eco, Slippery, Sand, Mud/Ruts można włączyć także dedykowane Badlands tryby Rock i Baja. Ten pierwszy umożliwia kontrolowane manewry w ekstremalnie nierównym terenie. Drugi łączy zaś najlepszą wydajność ze szczytowymi osiągami w terenie, nie bez powodu nawiązując do nazwy słynnego rajdu terenowego.
Ford Bronco w Polsce to zawsze luksus i emocje
Bronco w obydwu wersjach wyposażono w silnik V6 2.7 EcoBoost Bi-Turbo o mocy 335 KM i 563 Nm, który współpracuje z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Obie wersje dają do dyspozycji 12-calowy, dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 z nawigacją satelitarną. W obu jest też 8-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów, a standardem jest też system nagłośnienia Premium B&O z dziesięcioma głośnikami
Wśród dostępnych systemów poprawiających komfort należy wskazać: kamerę 360 stopni, czujniki parkowania z przodu i tyłu, czy adaptacyjny tempomat. O bezpieczeństwo dbają system unikania lub zmniejszania skutków kolizji Pre-Collision Assist, system utrzymania na pasie ruchu Lane Keeping Aid czy system monitorowania martwego pola Blind Spot Information. W tym ostatnim jest też funkcja ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z obu stron pojazdu podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego (Cross Traffic Alert).
Standardem są dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, podgrzewane przednie fotele, elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy w dziesięciu kierunkach oraz dwustrefowa automatyczna klimatyzacja.
Ceny Bronco w Polsce w wersji Outer Banks startują od 419 300 zł, a wersji Badlands od 440 300 zł.
Bogusław Korzeniowski