Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Hyundai Veloster Turbo słabszy dla Europy? | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Hyundai Veloster Turbo słabszy dla Europy?

Na styczniowym salonie samochodowym w Detroit Hyundai zaprezentował długo oczekiwany model Veloster Turbo. Jest on wyposażony w 1,6-litrowy, turbodoładowany motor, który generuje 204 KM i 265 Nm momentu obrotowego. W Genewie zadebiutuje europejska odmiana tego modelu. Jak się okazuje, Europejczycy dostaną trochę słabszą wersję.

Hyundai oficjalnie potwierdził, że Veloster Turbo w europejskiej specyfikacji zostanie wyposażony w tę samą jednostkę napędową, jednak jej moc obniżono do 186 KM. Wzrosła natomiast nieznacznie wartość momentu obrotowego – do 270 Nm. Skąd taka decyzja? O wytłumaczenie pokusił się CEO brytyjskiego oddziału Hyundaia – Tony Whitehorn:

Brytyjscy kierowcy preferują wyższą wartość momentu obrotowego dostępnego w niższym przedziale obrotów silnika. Dlatego europejscy inżynierowie Hyundaia zdecydowali się na taką specyfikację, która nadal oferuje spory przyrost mocy w stosunku do standardowego modelu (140 KM), a zarazem wyższą wartość momentu obrotowego począwszy od dolnego zakresu obrotów silnika.

Ciekawe, o jaką wartość graniczną prędkości obrotowej silnika tutaj chodzi, gdyż – przypomnijmy – amerykańska wersja może pochwalić się momentem obrotowym na poziomie 265 Nm, który jest dostępny przy 1750 obr./min.

Europejski wariant wyposażony w 6-stopniowa przekładnię manualną ma osiągać pierwsze 96 km/h w 8,7 s. Samochód będzie wyglądał tak samo jak model zaprezentowany w Detroit, jednak europejscy inżynierowie Hyundaia poprawili układ kierowniczy oraz zawieszenie samochodu, dzięki czemu europejski Veloster Turbo ma się lepiej prowadzić.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

13 czerwca, 2025

BYD szturmem zdobywa europejski rynek samochodów elektrycznych. Marka, która w Państwie Środka zdetronizowała Teslę, teraz wprowadza do Polski model BYD Dolphin Surf, otwierając nowy rozdział (...)

12 czerwca, 2025

Oficjalnie już wiadomo: Dacia Bigster okrzyknięta Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2025! I to nie wszystko – nowy SUV Dacii zdobył również honorowy tytuł Rodzinnego Samochodu (...)

12 czerwca, 2025

MG rusza z kampanią, która ułatwia spełnianie marzeń! W ofercie pojawiły się 3 opcje finansowania dopasowane do potrzeb klientów indywidualnych i biznesowych. Od kredytu 50/50 (...)