Hyundai i30
Hyundai i30

Hyundai i30 zadebiutował w 2007 roku. Trzy lata później model ten przeszedł facelifting i jego sprzedaż powoli będzie dobiegać końca, ponieważ w przyszłym roku do salonów trafi jego druga generacja. Warto jednak rozważyć zakup dopracowanego już modelu u schyłku jego produkcji, tym bardziej że salony oferują obecnie aż 8000 zł rabatu.

Hyundai nie daje klientowi możliwości dowolnej konfiguracji modelu, ale do wyboru jest aż 7 wersji wyposażenia. Podstawowa i najtańsza nosi nazwę Base, kolejne to: Base Plus, Classic, Classic Plus, Comfort, Style i Premium. Ich wybór oraz różnice w cenach są uwarunkowane również tym, na jaki silnik zdecyduje się klient. W palecie są dwie jednostki benzynowe: 1,4 CVVT o mocy 109 KM i 1,6 CVVT o mocy 126 KM, oraz dwie jednostki wysokoprężne: 1,6 CRDi o mocy 90 KM i 1,6 CRDi o mocy 115 KM. Dwa słabsze silniki (jeden benzynowy oraz jeden wysokoprężny) występują w pierwszych 5 wersjach wyposażenia, natomiast decydując się na jeden z mocniejszych silników, możemy wybierać spośród 4 ostatnich wersji wyposażenia.

Hyundai i30
Hyundai i30

Za najtańszego i30 z najsłabszym silnikiem benzynowym klient zapłaci 48 200 zł. Jednak już nawet wersja Base jest bogato wyposażona w zakresie bezpieczeństwa. W mało którym aucie segmentu C jest w najbiedniejszej wersji aż tyle poduszek: poduszka powietrzna kierowcy i pasażera wraz z poduszkami bocznymi oraz kurtynami. Bezpieczeństwo podnoszą także systemy ABS oraz EBD.

Komfort zapewnia tylko to, co najpotrzebniejsze, a więc wspomaganie kierownicy wraz z jej regulacją, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz centralny zamek. Nawet podstawowe radio CD odtwarza MP3 oraz ma wejścia USB i AUX. Każdy nowy i30 wyposażony jest również w światła do jazdy dziennej, przednie lampy przeciwmgielne, komputer pokładowy oraz składaną, dzieloną tylną kanapę. Taki egzemplarz wydaje mi się wręcz idealny dla przedstawiciela handlowego.

Wersja Classic jest bardzo podobna do Base. Za dodatkowy 1000 zł (1200 zł w przypadku silników benzynowych) klient otrzyma regulację wysokości fotela kierowcy, aktywne zagłówki, wycieraczki z płaskimi piórami oraz pełnowymiarowe koło zapasowe. Aby umilić sobie podróż klimatyzacją manualną z funkcją chłodzenia schowka, musimy zdecydować przynajmniej na wersję Base Plus lub Classic Plus. Dodatkowo otrzymamy również elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne oraz wielofunkcyjną kierownicę. Classic Plus jest droższy o 1200 zł, ale zawiera także wszystkie opcje wersji Classic. Jeśli zdecydujemy się na jeden z mocniejszych silników (1,4 CVVT 126 KM lub 1,6 CRDi 115 KM), to wersja Classic Plus jest najniższą z możliwych.

Hyundai i30
Hyundai i30

Hyundai i30 wyposażony w opcji Comfort to już całkiem spory przeskok z poprzednich wersji wyposażeniowych. Klient dopłaca głównie za automatyczną klimatyzację i trochę więcej elektroniki wewnątrz. Dochodzą zatem elektrycznie sterowane szyby z tyłu, składany kluczyk ze zdalnym sterowaniem zamka centralnego oraz alarmu, funkcja eskortująca świateł przednich. Kierowca poczuje się również wygodniej dzięki regulowanemu odcinkowi lędźwiowemu i centralnemu podłokietnikowi ze schowkiem, a muzyka popłynie dodatkowo z 2 głośników wysokotonowych. Z zewnątrz samochód można poznać po klamkach w kolorze nadwozia.

Wersja Style to dopłata 8000 zł do poprzedniej wersji. Jak sama nazwa wskazuje, płaci się za styl. Lista wyposażenia nie zmienia się znacznie, ale klient zasiądzie we wnętrzu z tapicerką materiałowo-skórzaną, po czym będzie mógł podpiąć swojego iPoda i bezpiecznie ruszyć w trasę. O jego bezpieczeństwo zadbają dodatkowe systemy ESP, TCS i BAS. Jeśli mówimy o stylu, to nie mogło się oczywiście obyć bez 16-calowych obręczy aluminiowych z oponami o szerokości 205 mm.

Hyundai i30
Hyundai i30

Ostatnią, najbogatszą wersją jest Premium. 6000 zł to dopłata m.in. za podgrzewane fotele i wycieraczki, czujnik deszczu wraz ze samościemniającym się lusterkiem wstecznym, tylne czujniki parkowania, szyby z filtrem UV i podłokietnik na tylnej kanapie. Trzeba się jednak liczyć z łącznym wydatkiem 74 400 zł w przypadku silnika 1,6 CVVT 126 KM oraz 83 900 zł z wysokoprężnym 1,6 CRDi 115 KM. Nie jest to mało, ale warto właśnie teraz zastanowić się nad zakupem ze względu na wspomniany na początku upust 8000 zł.

W salonie Hyundaia Korea Motors w Warszawie oraz Krakowie najtańszy i30 kosztuje 39 900 zł z zimowymi oponami gratis! W sprzedaży od ręki czekają także inne wersje wyposażeniowe. Szczegóły promocji znajdują się na stronie salonu.

Poprzedni wpis Następny wpis