Odświeżony crossover Opla niedawno debiutował na polskim rynku. Sprawdźmy ile trzeba zapłacić za nową Mokkę X i w co ciekawego można ją wyposażyć.

Opel Mokka X jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia, ale w praktyce tylko auto z podstawową jednostką 1.6 (115 KM) jest dostępne w bazowej odmianie Essentia. Pozostałe to dobrze wyposażony Enjoy i bogata Elite. Mokkę X da się więc kupić za 72 450 zł, ale przyjmijmy, że 73 700 zł to już kwota za odpowiednio skonfigurowane auto. Różnica i tak jest nieznaczna.

W standardzie Enjoy znajdziemy m. in. elektrycznie sterowane szyby, reflektory przeciwmgielne, obręcze z lekkich stopów o średnicy 17 cali, radio z sześcioma głośnikami czy kierownicę pokrytą skórą. Takie elementy jak tempomat, klimatyzacja manualna czy komplet poduszek powietrznych to oczywistość.

2016 Opel Mokka X

Za kwotę 79 250 zł można nabyć już mocny silnik benzynowy 1.4 Turbo, dostępny zarówno z instalacją LPG (85 750 zł), automatyczną skrzynią biegów (83 650 zł) jak i napędem na cztery koła (87 250 zł). W odświeżonym modelu Mokka zadebiutowała także jednostka znana z Astry 1.4 Turbo o mocy 152 KM, dostępna wyłącznie z automatem i napędem 4×4 za 96 150 zł.

Gama diesli to dwie wersje silnika 1.6 CDTI o mocy 110 lub 136 KM. Tego drugiego można konfigurować z automatem i napędem na cztery koła. Najniższa cena za motor 110-konny to 86 950 zł, natomiast odmiana 136-konna kosztuje 89 750 zł.

Co ciekawego można dokupić do wersji Enjoy? Na przykład pakiet Parkuj i jedź zawierający dwustrefową, automatyczną klimatyzację, system multimedialny R4.0 IntelliLink z kamerą cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, podłokietnik dla kierowcy, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne oraz gniazdko 12V w środkowej konsoli. To wszystko za 4950 zł. Jeżeli zależy wam jednak wyłącznie na dwustrefowej klimatyzacji można ją kupić za 1900 zł w pakiecie Komfortowym, zawierającym także podłokietnik kierowcy i szufladę pod fotelem pasażera.

2016 Opel Mokka X

Dobrym rozwiązaniem na zimę jest pakiet zimowy, zawierający ogrzewaną kierownicę i przednie fotele. Kosztuje 1300 zł. Natomiast dla estetów przygotowano pakiet OPC ze sportowymi dolnymi nakładkami zderzaków i profili progów bocznych, kosztujący 4950 zł. Dobrze jest zestawić taki pakiet z 18-calowymi obręczami kół, które kosztują 1500 zł.

Jedną z opcji, którą można najbardziej polecić – zarówno ze względu na komfort jak i bezpieczeństwo – są reflektory diodowe AFL, które debiutowały w tym modelu. Kosztują 5300 zł, ale naprawdę warto.

Przyjrzyjmy się jeszcze najbogatszej odmianie Elite, którą wyposażono hojniej niż Enjoy. Ma w standardzie ładniejszą tapicerkę, dwustrefową klimatyzację, system Opel OnStar, system multimedialny R4.0 IntelliLink z łączami Bluetooth, USB, AUX-in oraz 7-calowym ekranem dotykowym, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, 18-calowe felgi, czujnik deszczu, elektrycznie składane lusterka, automatyczne sterowanie światłami, światłoczułe lusterko wsteczne i przyciemniane szyby tylne.

2016 Opel Mokka X

Elite daje także możliwość dokupienia takich opcji jak skórzana tapicerka z fotelami AGR i podgrzewaną kierownicą za 6000 zł. Jest też pakiet Asystent kierowcy za 5300 zł, zawierający reflektory diodowe AFL z tylnymi światłami diodowymi, system rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, oceny odległości i ostrzegania przed kolizją z pojazdem poprzedzającym.

Samochody w specyfikacji Elite są droższe od Enjoy o 5500 zł jeżeli dotyczy to wersji z manualną skrzynią biegów lub o 6500 zł dla odmian z automatyczną przekładnią.

Sprawdź Opla Mokkę X podczas jazdy testowej!

Poprzedni wpis Następny wpis