W tym roku zadebiutował na rynku nowy Nissan Navara, który powraca do Europy z nazwą NP300. Ile kosztuje ten użytkowy samochód terenowy i w co może być wyposażony?
Tradycyjnie dla Nissana również NP300 Navara jest oferowana w kilku wersjach wyposażenia, skonfigurowanych pod potrzeby konkretnej grupy klientów. Nową Navarę można także kupić w dwóch wersjach kabiny – King Cab z parą drzwi otwieraną tradycyjnie oraz drugą parą drzwi połówkowych, a także Double Cab, czyli z klasyczną kabiną czterodrzwiową. Z tymi rodzajami kabin dostępne jest również samo podwozie, które oferowane jest tylko w podstawowej wersji wyposażenia Visia.
Nissan Navara dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: Visia, Acenta, N-Connecta i Tekna. Cena podstawowa to 115 122 zł za wersję King Cab Visia. Kabina King Cab nie jest dostępna z wyższymi standardami, ponieważ wariant ten kierowany jest do profesjonalistów użytkujących samochody zawodowo. Nie oznacza to jednak, że takiemu Nissanowi brakuje wyposażenia. Standard obejmuje m. in. system stabilizacji toru jazdy, tempomat, klimatyzację manualną z nawiewem dla drugiego rzędu siedzeń, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka zewnętrzne, radioodtwarzacz z 4 głośnikami i systemem Bluetooth. Tylko Visia ma seryjnie montowaną blokadę mechanizmu różnicowego – w innych odmianach wymaga to dopłaty 3000 zł. Odmiana z podwójną kabiną kosztuje 7900 zł więcej, czyli 123 120 zł. Za samo podwozie trzeba dopłacić 910 zł do King Cab oraz 2100 zł do Double Cab.
Wyższy standard Acenta kosztujący 132 170 zł (Double Cab) to wersja dla klientów o umiarkowanych wymaganiach, ale samochód jest wyposażony tak, by codzienna eksploatacja była przyjemna i komfortowa, a samochód wyglądał atrakcyjnie. Jej wyposażenie nie zawiera wiele więcej, ale obejmuje już chromowane elementy ozdobne nadwozia, podświetlane progi, 16-calowe felgi z lekkich stopów, kolorowy wyświetlacz zestawu wskaźników oraz dostęp bezkluczykowy do samochodu i uruchamianie go przyciskiem. Od wersji Acenta standardem jest również C-Channel system – uniwersalny system mocowania ładunku.
Standard dla wymagających to N-Connecta kosztujący od 138 370 zł i umożliwiający już wybór jednostki napędowej oraz rodzaju skrzyni biegów. Poza standardowym dieslem dCi 160 KM klient ma do wyboru również mocniejszą odmianę dCi 190 KM lub ten sam motor z przekładnią automatyczną. Dopłata do mocniejszego silnika wynosi 5500 zł, natomiast do automatu kolejne 5000 zł.
Wyposażenie N-Connecta obejmuje już automatyczną, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, 18-calowe felgi z lekkich stopów, reflektory przeciwmgłowe, boczne stopnie ułatwiające wsiadanie, przyciemniane szyby tylne oraz skórzaną kierownicę i drążek zmiany biegów. Na pokładzie znajduje się również kamera cofania. Klienci wymagający luksusów mogą wybrać topową wersję Tekna za 142 460 zł, której wyposażenie obejmuje dodatkowo reflektory Full LED, światła do jazdy dziennej LED, czujniki parkowania, relingi dachowe oraz NissanConnect, czyli multimedialny system z nawigacją, kamerami 360 stopni i 7-calowym wyświetlaczem, umieszczonym na desce rozdzielczej.
Ponad to, co oferują poszczególne standardy wyposażenia ciekawymi opcjami są skórzana tapicerka z fotelem kierowcy regulowanym w 8 kierunkach za 6100 zł, szyberdach za 3500 zł, lakier metalizowany kosztujący 3900 zł, a także hardtop na skrzynię ładunkową za 15 600 zł czy różnego rodzaju pokrywy i nakładki. Wszystkie akcesoria mają gwarancję 5 lat, natomiast samochód może być objęty rozszerzoną do 5 lat gwarancją w cenie 3230 zł (limit przebiegu 200 tys. km) lub 4260 zł (limit 250 tys. km).
Jeżeli jesteś zainteresowany nowym Nissanem NP300 Navara umów się na jazdę próbną!