Ford Focus RS to namiastka samochodu rajdowego, którym można poruszać się całkiem legalnie po zwykłych drogach. Czy taki wóz warto ulepszać? Brytyjska firma Kahn Design sądzi, że tak, ale tylko z wyglądu, bo reszta już jest świetna.
Sportowy kompakt z Niemiec ma ustawiony z przodu poprzecznie 5-cylindrowy silnik o objętości skokowej 2,5 l, który z pomocą turbodoładowania rozwija moc 305 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 440 Nm przy 2250-4500 obr./min.
Choć ważący niecałe 1470 kg Focus RS ma napęd tylko na przednią oś, legitymuje się doskonałymi osiągami. Do pierwszych 100 km/h przyspiesza w zaledwie 5,90 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 263 km/h.
W wozie przygotowanym przez Kahn Design osiągi nie odbiegają od seryjnych, bo tuner pominął prawie zupełnie tuning mechaniczny (obniżono tylko nieco zawieszenie). Firma skupiła się za to na lekkim podkreśleniu prezencji samochodu.
Uwagę zwracają przede wszystkim charakterystyczne dla tego tunera, 19-calowe felgi, ale oprócz nich można zauważyć nieco przyciemnione szyby, ciemny tylny spojler oraz inne końcówki rur wydechowych.
Firma w informacji prasowej podaje też, że zmieniła przedni wlot i tylny „dyfuzor” na nowe. Owszem, po korekcie ciemnych fotografii widać, że przedni wlot jest, jeśli nie inny, to przynajmniej wykonany z nowego materiału. Natomiast nie można stwierdzić, czy „dyfuzor” z tyłu się zmienił, więc musimy uwierzyć na słowo.
Choć w tym Fordzie wnętrze jest całkowicie seryjne, to Kahn Design jest gotów wykonać każde zamówienie klienta dotyczące materiałów i kolorystyki tapicerki.