Opel Combo‑e Life w wersji pięcio- lub siedmioosobowej, z krótkim lub długim rozstawem osi, z silnikiem elektrycznmy o mocy 136 KM i akumulatorem zapewniającym zasięg 280 km trafi do salonów jesienią. Dlaczego jest on idealny do miasta i jazd podmiejskich?

Opla Combo‑e Life docenią szczególnie młode rodziny entuzjastyczne wobec „zielonej motoryzacji”, prowadzące aktywny i intensywny tryb życia, mieszkające w podmiejskiej okolicy, z kilkorgiem dzieci, które trzeba dowozić do szkoły.

W zależności od stylu i warunków jazdy nowy Combo‑e Life może przejechać na jednym ładowaniu 50‑kilowatogodzinnego akumulatora nawet 280 kilometrów (WLTP). „Zatankowanie” energii do 80 procent pojemności akumulatora na publicznej stacji ładowania trwa około 30 minut.

 

 

 

Napęd elektryczny: czysta mobilność w centrum i poza miastem

Dzięki elektrycznemu napędowi generującemu moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm momentu obrotowego Combo‑e Life sprawdza się także na dłuższych i szybszych trasach. W zależności od wersji modelu kombivan przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna 130 km/h (elektronicznie ograniczona) pozwala na swobodne podróżowanie autostradą. Zaawansowany system odzyskiwania energii z hamowania działający w dwóch trybach wybieranych przez użytkownika dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu.

Akumulator zawierający 216 ogniw w 18 modułach został umieszczony pod podłogą między przednią a tylną osią, bez ograniczania funkcjonalności przedziału pasażerskiego. Takie umiejscowienie akumulatora obniża też środek ciężkości, poprawiając stabilność przy silnym wietrze oraz w zakrętach, co zwiększa przyjemność z jazdy.

Akumulator trakcyjny Combo‑e może być ładowany na kilka sposobów, w zależności od dostępnej infrastruktury — za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Naładowanie akumulatora o pojemności 50 kW w 80 procentach na publicznej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje niespełna 30 minut. W zależności od rynku i infrastruktury Opel Combo‑e jest standardowo wyposażony w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową ładowarkę 7,4 kW.

Najlepszy w swojej klasie: liczne i najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę

Podobnie jak spalinowi krewniacy z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, bezemisyjny Combo‑e Life nie uznaje kompromisów pod względem bezpieczeństwa, komfortu ani wygody. Kompleksowe portfolio najlepszych technologii i systemów wspomagających kierowcę stawia go w czołówce swojej klasy i obejmuje między innymi system kontroli zjazdu ze wzniesienia, asystenta pasa ruchu z wykrywaniem zmęczenia kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych, alarm przedkolizyjny z ochroną pieszych oraz system automatycznego hamowania awaryjnego.

Przy parkowaniu szczególnie przydaje się panoramiczna kamera cofania, która poprawia widoczność do tyłu i na boki. Użytkownicy potrzebujący lepszej przyczepności na błotnistej, piaszczystej lub zaśnieżonej nawierzchni mogą zamówić Combo‑e Life z elektronicznym systemem kontroli trakcji IntelliGrip.

Opel oferuje model Combo‑e Life w dwóch długościach nadwozia (4,40 m lub 4,75 m w odmianie XL), z pięcio- lub siedmiomiejscową kabiną, która może zainteresować taksówkarzy. Bagażnik w krótszej odmianie pięciomiejscowej ma co najmniej 597 litrów pojemności (850 litrów w dłuższym wariancie). Po złożeniu tylnych siedzeń wielofunkcyjny codzienny bohater zamienia się w małą „ciężarówkę”. Pojemność bagażnika w wersji krótkiej wzrasta wówczas ponad trzykrotnie — do 2126 litrów — a w wersji przedłużonej wynosi aż 2693 litry. Dodatkowo opcjonalnie składany fotel pasażera może utworzyć jedną płaszczyznę ze złożonymi tylnymi siedzeniami — wówczas do środka zmieści się nawet deska surfingowa.

Niebo nad głową: panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną osłoną i schowek w suficie

Bagaż jest bezpiecznie schowany, a opcjonalny panoramiczny dach pozwala oglądać gwiazdy lub cieszyć się słoneczną pogodą. Gdyby jednak słońce świeciło zbyt mocno, wystarczy użyć przycisku w konsoli środkowej, żeby zasłonić okno elektrycznie sterowaną roletą. Panoramiczny dach stwarza wrażenie większej przestrzeni wewnątrz samochodu, a zarazem oświetla wnętrze, zapewniając przyjemną atmosferę. W Oplu Combo‑e Life z panoramicznym szklanym dachem montowany jest podwieszany schowek ze standardowym podświetleniem LED, biegnący przez środek samochodu. W tej konfiguracji nowy model Opla jest również wyposażony w duży schowek o pojemności 36 litrów zamontowany nad tylną półką w bagażniku.

W obu odmianach modelu klienci mają do wyboru standardową tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40 lub trzy pojedyncze fotele, które można wygodnie złożyć od strony bagażnika. W obu przypadkach każde z siedzeń wyposażone jest standardowo w osobne mocowania Isofix, co pozwala na zamontowanie trzech fotelików obok siebie.

Gdy wszyscy zasiądą już wygodnie na swoich miejscach, mogą korzystać z pokładowych multimediów. Systemy Multimedia i Multimedia Navi Pro są wyposażone w duże ośmio calowe ekrany dotykowe i wydajne moduły łączności. Obydwa systemy można zintegrować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto.

Nowy Combo‑e Life pojawi się u dealerów jesienią tego roku, dołączając do modeli Corsa‑e, Mokka‑e, Grandland X plug‑in hybrid oraz Zafira‑e Life jako najnowszy przedstawiciel oferty zelektryfikowanych samochodów osobowych marki Opel. Wraz z nową generacją Astry, a także lekkimi pojazdami użytkowymi Vivaro‑e, Combo‑e i Movano‑e do końca roku marka będzie miała w swoim portfolio aż dziewięć zelektryfikowanych modeli. Firma Opel planuje zelektryfikowane wszystkich swoich modeli osobowych i dostawczych do 2024 r.

Opel Combo-e Life – under embargo until 2021-02-10 00:01 CET

 

Poprzedni wpis Następny wpis