Mitsubishi Eclipse Cross PHEV to samochód spełniający wymagania wielu użytkowników. Prześledźmy jego zalety i sprawdźmy dlaczego jazda tym modelem jest opłacalna…
Jedź wygodnie, czyli wielkość karoserii
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV to klasyczny SUV o długości 4545 mm, szerokości 1805 mm i wysokości 1685 mm. Takie wymiary, układ siedzeń we wnętrzu i rozstaw osi wynoszący 2670 mm sprawiają, że model jest idealny zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i podczas wyjazdów wakacyjnych.

Jedź gdzie chcesz, czyli napęd na cztery koła
Eclipse Cross PHEV jest wyposażony standardowo w system Twin Motor 4WD współpracujący z unikalnym, zintegrowanym systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control). Zaawansowane sterowniki monitorują tor ruchu samochodu i są w stanie płynnie rozdzielać napęd pomiędzy przednią a tylną oś, a nawet dobrać siłę hamowania oddzielnie dla każdego z czterech kół. Poprawia to zdolności samochodu do podążania wytyczonym przez kierowcę torem jazdy w zakrętach i podczas utraty przyczepności na śliskich nawierzchniach.

Jedź jak chcesz, czyli tryby jazdy
Eclipse Cross PHEV wyróżnia możliwość jazdy w trybie elektrycznym, hybrydowym szeregowym oraz hybrydowym równoległym. To jakby 3 auta w jednym. Auto ma pojemną baterię – 13,8 kWh. Ilość zgromadzonej w niej energii zapewnia zasięg do 55km według normy WLTP w trybie elektrycznym EV . Samochód jest cichy, komfortowy, dynamiczny i oszczędny.

Jedź jak elektrycznym, czyli rewelacyjny system hybrydowy
W trybie hybrydowym szeregowym, którym wyróżnia się Eclipse Cross PHEV, silnik spalinowy, wysokowydajny, pracujący w cyklu Atkinsona napędza generator, który produkuje energię ładującą baterię. Zasila ona oba silniki elektryczne. Oferują one wysoki moment obrotowy już od samego startu. Dla kierowców oznacza to, że po wciśnięciu pedału przyspieszenia auto bez zwłoki rusza z miejsca z dynamiką wyższą, niż typowe auta w tej klasie. Dzięki temu manewry stają się szybsze i bezpieczniejsze. Eclipse Cross PHEV tak samo jak samochody czysto elektryczne nie ma skrzyni biegów, co zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń.

Jedź dynamicznie, czyli tryb hybrydy równoległej
Przy dużej prędkości i dużym zapotrzebowaniu na moc, Mitsubishi Eclipse Cross generuje aż 188 KM. Współpraca silników elektrycznych i spalinowego 2,4 litra pozwala na bezstresową jazdę nawet na autostradzie w Niemczech
Jedź tanio, czyli nie płać za benzynę
Atutem modelu Eclipse Cross PHEV jest możliwość przejazdu 55 km na energii elektrycznej. Ponieważ zaś dziennie pokonujemy ok 50 km, wyjeżdżamy z domu z naładowaną baterią, jeździmy tylko przy zasilaniu elektrycznym, wracamy do domu i… podłączamy samochód do prądu. Rano znowu wyjeżdżamy samochodem zasilanym energią elektryczną.
Koszt ładowania baterii 13,8 kWh to ok 7 zł 60 gr. Tym samym dzienna eksploatacja wyniesie mniej niż dwa bilety komunikacji miejskiej

Jedź bo… jest
Wprawdzie wszystkie firmy importerskie deklarują ogromne problemy z dostarczeniem nowych samochodów, ale w przypadku naszego dealerstwa mamy jeden plus. Zamówiona wcześniej większa partia samochodów sprawia, że samochodu są w ciągłej sprzedaży.
Tak, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest dostępny od ręki.