Modele pick up nie są jedynie „amerykańskim mitem motoryzacji”. W obszarze EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) odnotowuje się roczną sprzedaż ok 650 000 egzemplarzy. Daje to 22% udziału w łącznej sprzedaży lekkich samochodów dostawczych – LCV.
Tak wiec jest to znaczący segment samochodów dostawczych. Co więcej, na niektórych rynkach to właśnie pick up jest najczęściej wybieranym samochodem dostawczym. Tak więc oferta Mitsubishi nie jest jednie ekstrawagancją, ale potrzebą rozszerzenia oferty samochodów dostawczych.
Tradycyjny, pudełkowaty pickup został odesłany do lamusa
Mitsubishi L200 ma sportowe proporcje, dzięki wysuniętej do przodu kabinie i zmniejszonym zwisie przednim. Stylizacja tego typoszeregu była już wcześniej elementem wyróżniającym koncepcję „Sport Utility Truck”.
Obecny model to jednak kolejna ewolucja i bardziej muskularny, wyrazisty wygląd.
Z przodu, w centralnym miejscu wlotu powietrza znalazły się firmowe trzy diamenty, z których pociągnięto gładko biegnące linie prowadzące do potężnych reflektorów HID (ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED i projekcyjnym oświetleniem biksenonowym). Linie poprowadzono też do masywnego zderzaka, który swoim kształtem podkreśla funkcję ochronną.
Efektowna przestrzeń ładunkowa
Indywidualnie zaprojektowana dla każdej wersji nadwoziowej skrzynia ładunkowa jest zgrabnie wtopiona w bryłę pojazdu. Dzięki wyżej poprowadzonym górnym krawędziom skrzyni, uniknięto utraty objętości ładunkowej. Dynamiczny wygląd samochodu wzmocniono dodatkowo trójwymiarową głębią tylnej ściany skrzyni ładunkowej i „zawinięciem” -na bokach skrzyni- tylnych lamp
Równolegle inżynierowie MMC pracowali również nad aerodynamiką. Ograniczając współczynnik czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40 (z 0,46 w poprzednim L200) udało się znacznie ograniczyć zużycie paliwa na trasie.
Dużą uwagę poświęcono też odporności na korozję. Użycie blach odpornych na korozję zarówno w kabinie, jak i w przestrzeni ładunkowej, pozwoliło zwiększyć odporność samochodu na upływ czasu. W efekcie samochód ma gwarancję korozyjną w Europie 12 lat.
Wnętrze bliżej modelom SUV
Wnętrze odzwierciedla funkcjonalność samochodu przeznaczonego do pracy, jak również komfort i elegancję typową dla wyższej gamy SUV-ów.
Efekt potęguje bogate wyposażenie, które zaskoczy wielu użytkowników nowego L200, takie jak:
- reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe),
- kamera cofania,
- bezkluczykowy rozruch przyciskiem Engine Stop/Start,
- tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości,
- dwustrefowa automatyczna klimatyzacja wnętrza,
- łopatki zmiany biegów przy kierownicy,
- regulacja kąta i odległości kierownicy,
- system audio z technologią cyfrową Digital Audio Broadcasting,
- gniazdo USB
Nie tylko do pracy
- Mitsubishi jest idealnym modelem terenowym L200 ma 20 cm minimalnego prześwitu. Kąt natarcia to z kolei 29 stopni, gdy kąt zejścia wynosi do 21 stopni. Samochód może poruszać się w przechyle bocznym wynoszący do 45 stopni.
- Jest też idealnym narzędziem do pracy – ładowność wynosi (w zależności od wersji i układu przeniesienia napędu) od 1040 do 1080 kg.
- Maksymalna masa holowanej przyczepy bez hamulca to 750 kg, ale L200 poradzi sobie z obciążeniem (gdy przyczepa ma hamulec) do 3100 kg. W praktyce oznacza to możliwość podróżowania z jachtem bądź dużą przyczepą kempingową. Jest to także pojazd często użytkowany przez miłośników koni jeżdżących z przyczepami na zawody hippiczne.
Silnik – wół pociągowy i jednocześnie rącza gazela
L200 jest oferowany z nowym, 4-cylindrowym, wysokoprężnym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,2 litra. Jednostka z układem wtryskowym Common Rail generuje 150 KM, a jej moment obrotowy wynosi 400 Nm (maksimum dostępne w zakresie 1750-2250 obr./min).
Nowy silnik Mitsubishi L200 jest oszczędny. Wg procedury testowej WLTP zużycie paliwa w cyklu łącznym, w zależności od odmiany, prędkości i zarazem wyposażenia oraz masy, wynosi 8,6-9,7 l oleju napędowego na setkę
Mitsubishi L200 jest oferowane z 6-biegową, automatyczną przekładnią lub 6-biegową, manualną skrzynią biegów.
Osiągi modelu to prędkość 174 km/h I przyspieszenie 12,4 sek.
Układ napędowy
Do wyboru klienci mają samochody z układem przeniesienia napędu Easy Select lub Super Select (z centralnym mechanizmem różnicowym, który można zablokować, a wtedy siła napędowa jest dzielona między osie w proporcji 50/50). W obydwóch odmianach napędzane są tylne koła, a przednią oś można dołączyć w czasie jazdy.
Wraz z nowym L200 debiutuje tryb Offroad z ustawieniami GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (kamienie).
Elektronika w takim trybie kontroluje moc, steruje pracą przekładni i hamulcami, aby kierowca mógł mieć większą kontrolę nad poślizgu kół, a tym samym maksymalizować skuteczność jazdy – pickup lepiej radzi sobie z nawierzchniami luźnymi, słabo przyczepnymi.
W razie pogorszenia warunków przyczepności (tak pogodowych jak zmiany rodzaju nawierzchni) można włączyć napęd na wszystkie koła lub reduktor. Co warto podkreślić, w standardzie wszystkie Mitsubishi L200, bez względu na wersję i wyposażenie, otrzymują reduktor oraz blokadę tylnego mostu.
Dla kogo?
Mitsubishi L200 nie jest typowym, kanciastym pick up’em. To raczej połączenie modelu SUV z walorami modelu pick up. Tym samym jest to model, który jest adresowany do szerszej grupy klientów. Jego uniwersalizm w terenie, na trasie i walory ładunkowe będą zaś docenione przez wszystkich potencjalnych klientów.
Bogusław Korzeniowski