Stosunkowo niedawno pisaliśmy, że klienci bardzo chętnie, wręcz na okrągło, wybierają Mitsubishi PHEV jako swój samochód. Ta informacja i tamte dane dotyczyły rynku europejskiego – klienci w Europie kupili 200 000 SUV-ów Mitsubishi plug-in hybrid. Teraz otrzymaliśmy raporty Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), z których czarno na białym wynika, że marka Trzech Diamentów także w Polsce zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży średnich SUV-ów i crossoverów z napędem PHEV oraz w segmencie pickupów. Zmian nie przewidujemy, bo Mitsubishi ma auta dostępne w salonach od ręki.
Raporty oparte są na liczbach zarejestrowanych w Polsce nowych samochodów, dlatego napisaliśmy, że wynika z nich czarno na białym. Co wynika?
Mitsubishi wśród polskich liderów PHEV
Oto co mówią dane PZPM za okres od stycznia do listopada 2021 roku. Otóż Mitsubishi dzięki sprzedaży modeli Eclipse Cross PHEV i Outlander PHEV jest liderem sprzedaży w segmencie M-SUV i crossover z napędem plug-in hybrid wśród (czternastu) marek popularnych. W klasyfikacji generalnej, uwzględniającej modele premium, marka Trzech Diamentów plasuje się na trzecim stopniu podium. Za Mercedesem i Volvo, a przed BMW. Dobre towarzystwo.
Zainteresowanie ofertą Mitsubishi nie słabnie wraz ze spadkiem temperatury. W rankingu za listopad Mitsubishi także zajmuje pierwszą pozycję w segmencie PHEV M-SUV i crossover. Ponadto nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest drugim pod względem popularności wśród nabywców modelem w tej grupie. I ta popularność nas nie dziwi. Wiadomo, że warto się Eclipsem Cross zainteresować ze względu na elektryczny i hybrydowy napęd na cztery koła z możliwością ładowania baterii. Ale to przecież niejedyne jego zalety. Przyjazny dla środowiska oraz firmowych i domowych budżetów SUV coupe znakomicie się prezentuje i świetnie prowadzi.

Mitsubishi L200 najpopularniejszym pickupem w listopadzie
Raporty PZPM za listopad 2021 roku pokazują także, iż Mitsubishi L200 był najczęściej wybieranym przez klientów pickupem w Polsce. W rankingu od początku roku L200 znalazł się na podium (trzeci stopień) w swoim segmencie. Pozycja pickupa Mitsubishi wiąże się także z kolejnym powodem do satysfakcji. Analiza rejestracji dowodzi bowiem, że cenią go tak klienci firmowi, jak i indywidulani. Pewnie pierwsi bardziej za walory funkcjonalne i ekonomiczne, a drudzy bardziej za styl. Finalnie wszyscy za wszystko, w tym na pewno za walory terenowe i napęd 4×4. A ostatnio niemało klientów także za pakiety STARK i SuperSTARK, czego dowiedzieliśmy się już poza raportami PZPM.

Samochody dostępne od ręki
Doradcy w salonach Mitsubishi z optymizmem myślą o raportach PZPM za grudzień. A to dlatego, że wciąż mogą zaoferować klientom wyjątkową w dzisiejszych realiach dostępność samochodów. Jakie to są teraz auta w salonach dostępne od ręki, łatwo można sprawdzić pod tym linkiem.
Osoby, które jeszcze nie poznały modeli z logo Trzech Diamentów na tyle, żeby je wybrać na swój samochód i żeby błyszczały w ich garażach, serdecznie zapraszamy na jazdy testowe do salonów Mitsubishi Japan Motors.
Władysław Adamczyk
