Mitsubishi Motors Corporation rozpoczęło sprzedaż rewolucyjnego samochodu z napędem hybrydowym: Mitsubishi Outlander PHEV.

21 października Mitsubishi Motors Corporation ruszyło ze sprzedażą w Europie swojego pionierskiego samochodu hybrydowego z możliwością ładowania akumulatorów – Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV). Produkcja tego auta na potrzeby europejskich odbiorców wystartowała w pierwszej połowie września w zakładach Okazaki w pobliżu miejscowości Nagoya. Trzeba było podwoić produkcję ze względu na nieoczekiwanie duży popyt. W Japonii sprzedaż zaczęła się już w styczniu, do tej pory rozeszło się 8000 sztuk tego modelu. Planowana wielkość produkcji na cały świat to 50 000 sztuk rocznie.

[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/mitsubishi-outlander-po-raz-trzeci-rozwoj-w-ciagu-lat”]Mitsubishi Outlander po raz trzeci – rozwój w ciągu lat[/blo-link-inner]

W Europie, która według prognoz ma być największym rynkiem zbytu Mitsubishi Outlandera PHEV, od grudnia 2012 roku zebrano ponad 10 000 oficjalnych zamówień na nowy model. Pierwsze samochody wyprodukowane pod koniec sierpnia dotarły już do Holandii, pierwszego kraju w Europie, w którym będzie można kupić ten samochód.

Biorąc pod uwagę koszty zakupu i eksploatacji, Mitsubishi Outlander PHEV będzie atrakcyjną propozycją dla europejskiego klienta. Samochód sprzedawany w Europie jest bardzo podobny do japońskiego odpowiednika, różnice sprowadzają się do zmian narzuconych przez europejskie wymogi homologacyjne oraz ustawień podwozia, które dostosowano do potrzeb kierowców ze Starego Kontynentu.

[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/mitsubishi-outlander-20-mivec-cvt-instyle-navi-ekologicznie-wygladzony-wideotest”]Mitsubishi Outlander 2,0 MIVEC CVT Instyle Navi – ekologicznie wygładzony [wideotest][/blo-link-inner]

Najważniejsze dane techniczne modelu Outlander PHEV w specyfikacji europejskiej (ze stałym napędem Twin Motor 4WD):

  • Maksymalny zasięg: 824 km*
  • Zasięg w trybie tylko EV: 52 km*
  • Zużycie paliwa: 1,9 l/100 km*
  • Emisja CO2: 44 g/km*
  • Prędkość maksymalna: 170 km/h
  • Ładowanie akumulatorów: 5 godzin – normalne ładowanie (230V / 10A) lub 30 minut – szybkie ładowanie / do 80% (według standardu CHAdeMO)
  • Pojemność bagażnika:  463 l (według VDA – z pasażerami z tyłu)
  • Masa przyczepy hamowanej: 1500 kg
  • Masa własna: 1810 kg

* w cyklu pomiarowym EU

Mitsubishi Outlander PHEV nie jest ani adaptacją istniejącego samochodu z napędem spalinowym, ani samochodem pokazowym czy demonstrującym potencjał firmy. Outlander PHEV to kolejna wersja nowej generacji modelu Outlander przeznaczona do sprzedaży równolegle z wersjami napędzanymi silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. To samochód opracowany od początku z uwzględnieniem właśnie takiego układu napędowego, co czyni go wyjątkowym na tle konkurencji. Jest to bowiem pierwsze auto wytwarzające energię dla układu napędowego Twin Motor 4WD (ze stałym napędem) w konfiguracji hybrydowej, z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów.

Aby zademonstrować potencjał tego modelu w codziennej eksploatacji, poddano go… ekstremalnej próbie. Wysłano jeden egzemplarz na Asia Cross Country Rally. Udział Mitsubishi w sportach motorowych to już długa, usłana sukcesami historia. Model Lancer odnosił zwycięstwa w serii WRC, a Pajero w Dakarze. W tym roku nawet w wyścigu Pikes Peak w Stanach Zjednoczonych Mitsubishi i-MiEV Evo zwyciężyło w klasie samochodów elektrycznych. Naturalnym więc posunięciem było sprawdzenie samochodu z technologią PHEV w sportach motorowych. Dlatego przedprodukcyjną wersję Mitsubishi Outlander PHEV zgłoszono do tegorocznej edycji rajdu Asia Cross Country Rally 2013, która odbyła się 10-16 sierpnia w Tajlandii i Laosie. Jest to azjatycki odpowiednik legendarnego Dakaru.

W ciągu 6 dni uczestnicy pokonali ponad 2000 km terenu o rozmaitej nawierzchni i w różnych warunkach pogodowych (m.in. drogi górskie, błotnista dżungla, rzeczne przeprawy). Outlander PHEV zgłoszony przez prywatny zespół Two and Four Motor Sports przy wsparciu Mitsubishi Motors ukończył zawody na 17. miejscu, nie odnotowując żadnej awarii. Co prawda rajd ukończyło 19 samochodów, ale i tak występ Outlandera PHEV jest sukcesem, wziąwszy pod uwagę to, że była to praktycznie konstrukcja seryjna z elektrycznym, hybrydowym układem napędowym Twin Motor 4WD oraz systemem aktywnej kontroli napędu na cztery koła Super All-Wheel Control. Sam fakt ukończenia tak trudnej imprezy świadczy o jakości wykonania tego samochodu. Wprowadzono w nim jedynie podstawowe modyfikacje konieczne do pokonania trasy cross country: wzmocnione amortyzatory i sprężyny, klatkę bezpieczeństwa, panele ochronne podwozia i snorkel.

Poprzedni wpis Następny wpis