Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Mitsubishi Outlander PHEV ukończyło Austarlasian Safari na pierwszym miejscu w swojej klasie | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Mitsubishi Outlander PHEV ukończyło Austarlasian Safari na pierwszym miejscu w swojej klasie

Mitsubishi Outlander PHEV zwyciężyło w swojej klasie w rajdzie Australasian Safari 2014. Auto zostało przygotowane przez prywatny zespół Team Mitsubishi Ralliart Austarlia. Wsparcia technicznego udzielało oficjalnie Mitsubishi Motors Corporation.

Hybryda typu plug-in w rajdzie jeszcze nie tak dawno byłaby rozpatrywana wyłącznie w kategorii science fiction. Obecnie wciąż jest to egzotyka, ale pionierów chętnych do przecierania szlaków nie brakuje, więc aut z napędami spalinowo-elektrycznymi mamy w sporcie motorowym coraz więcej.

Rajd Australasian Safari odbył się w dniach 19-27 września w zachodniej części Australii. Outlander PHEV zespołu Team Mitsubishi Ralliart Australia przejechał metę po przebyciu 3529 km. Japońska hybryda potrzebowała na pokonanie tej trasy 57 godzin 49 minut i 14 sekund. Ten czas zagwarantował Outlanderowi 19. miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w swojej klasie A1.6.

Rajdowa wersja Outlandera PHEV została przygotowana przez zespół zgodnie z regułami narzuconymi przez FIA. Zmiany były w przypadku tej klasy stosunkowo nieduże i obejmowały przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa i wytrzymałości. Auto zostało wyposażone w większy niż standardowy zbiornik paliwa, klatkę bezpieczeństwa, zestaw wyczynowych podzespołów, w tym zawieszenie, opony, hamulce oraz spodnią płytę ochronną. Za zasilanie tej rajdówki odpowiadał standardowy napęd hybrydowy z systemem S-AWC.

W prologu Outlander PHEV zespołu Mitsubishi Ralliart Australia zajął 15. miejsce w klasyfikacji generalnej. Pierwszy odcinek po bezdrożach pozwolił wykorzystać możliwości napędu hybrydowego. Auto skutecznie przedarło się na metę spadając jedynie o dwie lokaty. Kolejny dzień na wybojach przyniósł awans japońskiej hybrydy o jedno miejsce. Trzeci dzień był bardziej wymagający. Załoga trzy razy musiała zmagać się z przebitymi oponami. Mimo to znowu udało się awansować. Po tym odcinku Outlander PHEV zespołu Mitsubishi Ralliart Australia był już na 13. pozycji.

Niestety, czwartego dnia zawodnicy mieli pecha. Na jednym z wybojów poważnie uszkodzili przekładnię kierowniczą. Naprawa kosztowała zespół 16 godzin 50 minut kary ze względu na to, że nie wystartował on w piątym starciu. To przesunęło Outlandera na 17. pozycję.

Kolejny odcinek znów przyniósł problemy. Podczas wyprzedzania wolniejszych pojazdów Outlander PHEV uszkodził zawieszenie z jednej strony. Naprawy oznaczały kolejną karę. Tym razem 16 godzin i 42 minuty. Tym sposobem Mitsubishi spadło na 20. pozycję w klasyfikacji ogólnej.

Załoga nie poddała się mimo trudów. Team Mitsubishi Ralliart Australia stanął na nogi i siódmego dnia uzyskał 2. czas w swojej klasie. Tym samym przeskoczył na 19. pozycję w klasyfikacji ogólnej. Mitsubishi Outlander PHEV rajd Australasian Safari 2014 zakończyło z pierwszym miejscem w swojej klasie.

Wsparcie, które zagwarantowało Mitsubishi Motors Corporation przyniosło obopólne korzyści. Zespół miał mocne zaplecze techniczne, a japońskie przedsiębiorstwo mogło zdobyć cenne informacje o tym jak napęd hybrydowy w Outlanderze sprawuje się w bardzo trudnych warunkach. To przełoży się na ulepszenie systemu w dalszej perspektywie.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

13 maja, 2025

Rok 2025 zapowiada się dla Nissana wyjątkowo intensywnie. Japoński producent konsekwentnie realizuje plany elektryfikacji swoich samochodów. Czeka nas debiut MICRY w formie miejskiego elektryka, premiera (...)

12 maja, 2025

To ostatni moment, by zamówić Giulię i Stelvio w wersji dostosowanej do własnych preferencji. Tylko do końca maja można wybrać konfigurację tych flagowych modeli według (...)

12 maja, 2025

Samochody dostawcze Fiata zapewniają niezawodne wsparcie w każdym biznesie. Marka oferuje świetną jakość w rozsądnej cenie. Odkryj gamę modeli Fiat Professional i wybierz pojazd, który (...)