Mitsubishi PHEV kupowane na okrągło

Już okrągłe 200 000 SUV-ów Mitsubishi plug-in hybrid kupili klienci w Europie. Do pioniera segmentu – Outlandera PHEV – zaledwie pół roku temu dołączył temu Eclipse Cross. Z tym samym znakomicie ocenianym napędem. Dzięki temu przekroczenie kolejnej granicy sprzedaży szybko stało się faktem.

Powinniśmy sprecyzować – wyraźne przekroczenie. I precyzujemy dalej. Wyrażone w najlepszy z możliwych sposobów, bo zakupem, uznanie europejskich klientów do końca września 2021 roku zyskało 196 870 sztuk Mitsubishi Outlandera PHEV oraz 5 943 egzemplarzy Eclipse Cross PHEV. Tak – podkreślmy – tylko z napędem hybrydowym typu plug-in. A ten przecież wciąż dopiero dobija się do głównego nurtu sprzedaży na rynku, na co zwrócił uwagę Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe.

Mitsubishi Outlander i Eclipse Cross - Japan Motors
Mitsubishi Outlander i Eclipse Cross – Japan Motors

Hybrydowa przyjemność

Napęd PHEV jest kolejnym brylantem marki trzech diamentów. (Nawiasem pisząc – Czy nie trzeba będzie zmienić logo?). O jego szlachetności można się przekonać już podczas nawet niedługich jazd testowych, a co dopiero podczas przyjemności codziennego użytkowania związanego z małą częstotliwością kosztownych wizyt na stacjach benzynowych. Układ opracowany przez Mitsubishi Motors zbudowany jest na platformie pojazdu elektrycznego napędzanego hybrydą typu plug-in, z dwoma silnikami elektrycznymi, zapewniającymi napęd na cztery koła. Obecnie korzystamy już z trzeciej jego generacji. Stale rozwijany przez firmę system kontroli napędu na 4 koła Super-All-Wheel-Control jest zaliczany do najbardziej zaawansowanych w branży.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Sprzedażowe sukcesy

Osiągnięcie w tak krótkim czasie od premiery (premier, bo mamy do czynienia z dwoma modelami) chlubnego wyniku sprzedaży Mitsubishi PHEV w zasadzie nie powinno być dla nas zaskoczeniem. Nie mogło być inaczej. Dlaczego? Wystarczy przypomnieć sobie kilka faktów dotyczących Outlandera PHEV. Był najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in w Europie w latach 2013-2019. W roku 2019 – najlepiej sprzedającym się hybrydowym pojazdem typu plug-in na świecie. Natomiast przed rokiem został najlepiej sprzedającym się hybrydowym SUV-em plug-in w Europie.

Oczywiście nic nie przyszło samo. I lekko też nie. Sukcesy są efektem długoletnich żmudnych badań projektantów i konstruktorów. Dość powiedzieć, że pierwszy demonstracyjny pojazd PHEV Mitsubishi, bazujący na założeniach bateryjnego pojazdu elektrycznego, miał premierę 27 lat temu. Natomiast pierwszy bateryjny pojazd elektryczny Mitsubishi – Minica EV – w roku 1971. Jak łatwo zatem policzyć, moglibyśmy świętować jubileusz półwiecza.

Teraz możemy z zainteresowaniem śledzić rywalizację o palmę pierwszeństwa w segmencie dwóch modeli Mitsubishi PHEV – Outlandera i Eclipse Crossa.

Mitsubishi Japan Motors
Mitsubishi Japan Motors

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

13 czerwca, 2025

BYD szturmem zdobywa europejski rynek samochodów elektrycznych. Marka, która w Państwie Środka zdetronizowała Teslę, teraz wprowadza do Polski model BYD Dolphin Surf, otwierając nowy rozdział (...)

12 czerwca, 2025

Oficjalnie już wiadomo: Dacia Bigster okrzyknięta Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2025! I to nie wszystko – nowy SUV Dacii zdobył również honorowy tytuł Rodzinnego Samochodu (...)

12 czerwca, 2025

MG rusza z kampanią, która ułatwia spełnianie marzeń! W ofercie pojawiły się 3 opcje finansowania dopasowane do potrzeb klientów indywidualnych i biznesowych. Od kredytu 50/50 (...)