Już okrągłe 200 000 SUV-ów Mitsubishi plug-in hybrid kupili klienci w Europie. Do pioniera segmentu – Outlandera PHEV – zaledwie pół roku temu dołączył temu Eclipse Cross. Z tym samym znakomicie ocenianym napędem. Dzięki temu przekroczenie kolejnej granicy sprzedaży szybko stało się faktem.
Powinniśmy sprecyzować – wyraźne przekroczenie. I precyzujemy dalej. Wyrażone w najlepszy z możliwych sposobów, bo zakupem, uznanie europejskich klientów do końca września 2021 roku zyskało 196 870 sztuk Mitsubishi Outlandera PHEV oraz 5 943 egzemplarzy Eclipse Cross PHEV. Tak – podkreślmy – tylko z napędem hybrydowym typu plug-in. A ten przecież wciąż dopiero dobija się do głównego nurtu sprzedaży na rynku, na co zwrócił uwagę Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe.

Hybrydowa przyjemność
Napęd PHEV jest kolejnym brylantem marki trzech diamentów. (Nawiasem pisząc – Czy nie trzeba będzie zmienić logo?). O jego szlachetności można się przekonać już podczas nawet niedługich jazd testowych, a co dopiero podczas przyjemności codziennego użytkowania związanego z małą częstotliwością kosztownych wizyt na stacjach benzynowych. Układ opracowany przez Mitsubishi Motors zbudowany jest na platformie pojazdu elektrycznego napędzanego hybrydą typu plug-in, z dwoma silnikami elektrycznymi, zapewniającymi napęd na cztery koła. Obecnie korzystamy już z trzeciej jego generacji. Stale rozwijany przez firmę system kontroli napędu na 4 koła Super-All-Wheel-Control jest zaliczany do najbardziej zaawansowanych w branży.

Sprzedażowe sukcesy
Osiągnięcie w tak krótkim czasie od premiery (premier, bo mamy do czynienia z dwoma modelami) chlubnego wyniku sprzedaży Mitsubishi PHEV w zasadzie nie powinno być dla nas zaskoczeniem. Nie mogło być inaczej. Dlaczego? Wystarczy przypomnieć sobie kilka faktów dotyczących Outlandera PHEV. Był najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in w Europie w latach 2013-2019. W roku 2019 – najlepiej sprzedającym się hybrydowym pojazdem typu plug-in na świecie. Natomiast przed rokiem został najlepiej sprzedającym się hybrydowym SUV-em plug-in w Europie.
Oczywiście nic nie przyszło samo. I lekko też nie. Sukcesy są efektem długoletnich żmudnych badań projektantów i konstruktorów. Dość powiedzieć, że pierwszy demonstracyjny pojazd PHEV Mitsubishi, bazujący na założeniach bateryjnego pojazdu elektrycznego, miał premierę 27 lat temu. Natomiast pierwszy bateryjny pojazd elektryczny Mitsubishi – Minica EV – w roku 1971. Jak łatwo zatem policzyć, moglibyśmy świętować jubileusz półwiecza.
Teraz możemy z zainteresowaniem śledzić rywalizację o palmę pierwszeństwa w segmencie dwóch modeli Mitsubishi PHEV – Outlandera i Eclipse Crossa.
