Nissan Juke-R

W sieci już od jakiegoś czasu krążą plotki na temat “Super” Juke’a, którego buduje Nissan. Do tej pory nie było zbyt wiele oficjalnych informacji o tym projekcie, jednak pojawiły się już pierwsze filmy i zdjęcia potwierdzające to przedsięwzięcie. Juke-R będzie najprawdopodobniej najszybszym crossoverem na świecie dzięki przeszczepowi wnętrzności wprost z Nissana GT-R.

Cokolwiek by mówić o stylistyce Juke’a, to samochód na całym świecie sprzedaje się rewelacyjnie. Nissan postanowił iść za ciosem i kontynuować promocję tego modelu. Japoński producent ma głębokie korzenie w sportach motorowych i tego typu ekstremalne projekty nie są mu obce. Od 21 lat inżynierowie Nissana współpracują z brytyjską firmą RML (Ray Mallock Limited), która buduje samochody sportowe do wielu serii wyścigowych. To właśnie RML zajmuje się projektem Juke-R.

Nissan Juke-R

Niewielki crossover otrzyma silnik wraz ze skrzynią biegów oraz całym układem przeniesienia napędu ze sportowego Nissana GT-R. 3,8-litrowe V6, podwójnie doładowane o mocy 480 KM pochodzi z modelu 2010. Najtrudniejszym zadaniem będzie umieszczenie wszystkich podzespołów w mniejszej karoserii Juke’a. We wnętrzu wygospodarowane zostanie na desce rozdzielczej miejsce na 7-calowy wyświetlacz LCD zaczerpnięty z modelu GT-R. Środkowy tunel, przypominający bak motocyklowy, będzie nadal charakterystycznym elementem wnętrza, w którym zagoszczą także sportowe kubełkowe fotele oraz klatka bezpieczeństwa przygotowana według specyfikacji FIA.

Nissan Juke-R

Nissan planuje budowę tylko dwóch egzemplarzy Juke-R – jednego z kierownicą po prawej stronie i jednego z kierownicą po lewej stronie. Samochody będą miały za zadanie promować markę na imprezach motoryzacyjnych, wśród których znajduje się m.in. lipcowy Goodwood Hill. Budowa samochodów zakończy się jeszcze w listopadzie.

[youtube]http://youtube.com/v/aq9ioyLZVXE[/youtube]

Nissan pokazał filmy prezentujące prace nad Juke-R. Mechanicy RML omawiają transfer technologii z modelu GT-R, do niewielkiego crossovera. Ogromna ilość elektroniki zostanie upchnięta w rozmiarach miejskiego Juke’a, którego głównymi elementami będą: układ napędu na wszystkie koła wraz z jednostką sterującą odpowiedzialną za rozkład momentu na poszczególne koła, ekran dotykowy z całym systemem zegarów i wskaźników, co wiąże się z przemodelowaniem deski rozdzielczej, oraz komputer kontrolujący i sterujący pracą silnika.

[youtube]http://youtube.com/v/yaNoaV7Smnw[/youtube]

Poprzedni wpis Następny wpis