Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Nissan Leaf najszybszym produkcyjnym pojazdem elektrycznym na Pikes Peak 2011! | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Nissan Leaf najszybszym produkcyjnym pojazdem elektrycznym na Pikes Peak 2011!

Pikes Peak 2011 - Nissan Leaf

W miniony weekend w Stanach Zjednoczonych odbyła się 89. edycja słynnego podjazdu na wzgórze Pikes Peak. W wyścigu do chmur startowała m.in. klasa samochodów elektrycznych. Nissan Leaf zajął pierwsze miejsce i ustanowił nowy rekord przejazdu wśród produkcyjnych gniazdkowozów!

Pikes Peak 2011 – granica 10 minut przełamana!

Wyczyn ten nie należał do szczególnie trudnych, ponieważ Nissan Leaf był jedynym produkcyjnym samochodem elektrycznym startującym w Pikes Peak International Hill Climb 2011. Jednak czas 14:33.429 osiągnięty przez Leafa może robić wrażenie – pokonał kilka samochodów z tradycyjnym napędem spalinowym. Nissan startujący w Pikes Peak 2011 był praktycznie w seryjnej konfiguracji – zmieniono jedynie opony oraz dodano klatkę bezpieczeństwa. Za kierownicą Leafa zasiadł Chad Hord.

Pikes Peak 2011 - Nissan Leaf

Podjazd na wzgórze Pikes Peak liczy prawie 20 kilometrów i 156 zakrętów. Różnica poziomów startu i mety wynosi ponad 1400 metrów, a linia mety znajduje się na wysokości 4300 m.n.p.m. Duże wysokości powodują, że w górnej części trasy moc konwencjonalnych silników spalinowych maleje o około 30%. Elektrycznego Nissana Leaf taki problem nie dotyczy.

Pikes Peak 2011 - Nissan Leaf

Drugi elektryczny pojazd startujący w tegorocznej edycji PPIHC został specjalnie zbudowany na tę okazję przez firmę AC Propulsion. Z produkcyjnym pojazdem nie ma on nic wspólnego. Ikuo Hanawa, który zasiadł za jego kierownicą, zdobył szczyt Pikes Peak w czasie 12:20.084.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

17 lutego, 2025

Polacy lubią nowości i nowinki techniczne, ale w motoryzacji w większości preferują tradycyjne rozwiązania. Jednoznacznie na to wskazuje wciąż niesłabnące zainteresowanie samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi. (...)

16 lutego, 2025

Dawno, dawno temu ( w roku 2012) miałem okazję uczestniczyć w konferencji w Stuttgarcie, gdzie premierę miał Mercedes Citan. Prowadzący wykład neurolog wyjaśniał wówczas pracę (...)

12 lutego, 2025

Salony OMODA & JAECOO, podobnie jak samochody tych marek, wciąż są nowymi w naszej motoryzacyjnej świadomości. Nawet mimo tego, że charakterystyczne auta dają się już (...)