Małe samochody dostawcze to obecnie najszybciej rozwijający się dział pojazdów użytkowych. W czasach, gdy coraz więcej hurtowni oferuje dowóz zakupionych materałów do sklepów/warsztatów, samochody dostawcze muszą być małe, zwrotne, ekologiczne (w wielu miastach Europy już obecnie są wymagane plakietki ekologiczne) i ekonomiczne. Nissan, będący prekursorem dostawczych modeli elektrycznych, przygotowuje rynkowy hit…
Dzięki dalszemu wykorzystaniu siły i skali Aliansu, przyszła gama małych samochodów dostawczych Nissana będzie produkowana w Maubeuge we Francji – centrum kompetencji Aliansu w zakresie małych samochodów dostawczych.
Choć nazwy i szczegółowe informacje o produktach zostaną ujawnione bliżej daty wprowadzenia na rynek, Nissan potwierdził, że gama będzie obejmować pojazdy w pełni elektryczne i z silnikami spalinowymi, a także warianty osobowe i użytkowe o różnych rozmiarach.
Dyrektor operacyjny Nissana, Ashwani Gupta, powiedział: „Zapowiedź przyszłego samochodu dostawczego jest kolejnym dowodem na wzmacnianie obecności Nissana w Europie, w miarę postępów w realizacji naszego planu transformacji Nissan NEXT”.
„Wytwarzanie przyszłych produktów wspólnie z naszym partnerem z Aliansu przynosi korzyści konkurencyjne obu firmom.”
„Choć jest jeszcze zbyt wcześnie, aby podać jakiekolwiek szczegółowe informacje o produktach, nasi klienci mogą być pewni, że będą one miały silną tożsamość Nissana i będą kontynuowały naszą misję uczynienia całkowicie elektrycznej jazdy realną opcją dla każdego.”
Podobnie jak obecny van Nissan NV250, który od 2019 roku jest produkowany w zakładach Renault w Maubeuge, model nowej generacji będzie zbudowany na platformie Aliansu obok Renault Kangoo nowej generacji.
Przydzielenie nowej generacji małych furgonetek Nissana do zakładu Maubeuge jest jednocześnie zapowiedzią tego, że w przyszłości wszystkie samochody użytkowe Nissana dla klientów europejskich będą produkowane we Francji.
W pełni elektryczny furgon nowej generacji będzie kontynuował sukces Nissana e-NV200, który w momencie wprowadzenia na rynek w 2014 roku był pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem użytkowym przeznaczonym na rynek masowy. Oferuje on nie tylko zeroemisyjne rozwiązanie do dostaw do miast i miasteczek, ale pomaga również firmom zaoszczędzić znaczne kwoty pieniędzy dzięki niższym kosztom paliwa, a także udogodnieniom jak darmowe parkowanie czy możliwość korzystania z buspasów.