Jakiś czas temu Nissan odpuścił sobie walkę w segmentach C oraz D i skupił się na budowie SUV-ów i crossoverów. Qashqai i Juke sprzedają się naprawdę nieźle, jednak japoński producent nie zamierza całkowicie rezygnować z bardzo dużej części rynku. Nowe auto ma powstać w fabryce Nissana w Sunderland.

Wszystko zaczęło się od tego, że japońska firma ogłosiła przebudowę swojej brytyjskiej fabryki w związku z wprowadzeniem na rynek nowego modelu. Auto ma być hatchbackiem segmentu B, a więc teoretycznie bardzo podobnym do Micry, jednak stylistyczną bazą do budowy tego pojazdu będzie Inivitation Concept zaprezentowany na tegorocznym salonie w Genewie.

Nissan wskrzesza Datsuna!

Wczoraj Nissan podał do wiadomości, że zamierza także nadrobić braki w segmencie C. Stworzy całkowicie nowego kompaktowego hatchbacka, który mógłby rywalizować na rynku z Volkswagenem Golfem, Fordem Focusem czy Oplem Astrą.

Nissan Invitation Concept

Tylko w związku z rozpoczęciem tego projektu Nissan zatrudni 225 dodatkowych pracowników w swojej fabryce w Sunderland oraz rozwinie współpracę z firmami, które łącznie będą musiały znaleźć 900 pracowników. Wraz z osobami zatrudnionymi oraz współpracującymi z Nissanem przy budowaniu wersji produkcyjnej Invitation Concept powstanie około 3000 nowych miejsc pracy w całej Wielkiej Brytanii.

Nissan Qashqai 1,6 dCi I-Way – ma w sobie coś [test]

W Sunderland będzie pracowało 6225 osób, które zajmą się produkcją pięciu aut. Obok nowych hatchbacków segmentu B oraz C produkowany będzie tam następca Qashqaia, Juke, a także od 2013 roku Nissan Leaf, czyli – zdaniem ekspertów – pierwszy samochód o napędzie elektrycznym, nadający się do codziennego użytkowania.

Fabryka Nissana

O nowym projekcie, który oficjalnie powinien być przedstawiany jako następca Almery, nie wiadomo jeszcze nic konkretnego. Mało prawdopodobne jest, że japoński producent powróci do starej nazwy, która przynależała do dwóch generacji kompaktu produkowanego w latach 1995-2000 oraz 2000-2006. Ciekawe także, czy w procesie projektowania będą maczali palce inżynierowie Renault, którzy mają ogromne doświadczenie w budowaniu aut tego segmentu.

Jeśli oba wozy wejdą na rynek, do pełni szczęścia Nissanowi będzie brakowało tylko przedstawiciela segmentu D, a więc rynkowego rywala Forda Mondeo czy Volkswagena Passata. Primera sprzedawała się przecież całkiem nieźle, a ostatnie egzemplarze tego auta dostępnego jako liftback, sedan lub kombi wyjechały z fabryki w 2008 roku.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!