Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Nissan X-Trail 2,0 dCi LE Platinum vs. Suzuki Grand Vitara 2,4 VVT Premium [wideotest]

Suzuki Grand Vitara & Nissan X-Trail

Suzuki Grand Vitara & Nissan X-Trail

Porównać nieporównywalne? Można tak określić nasz test Nissana X-Traila i Suzuki Grand Vitary. Okazało się, że różnic jest bardzo dużo, ale znalazło się też wiele podobieństw. Szosowa terenówka czy terenowa szosówka?

Kupujesz samochód za 160 tys. zł i jesteś z niego dumny. Zawsze chciałeś mieć terenówkę, ale bez rezygnowania z komfortu i dobrego prowadzenia, bo wiadomo, że więcej czasu spędzasz na drogach utwardzonych. Twoja żona też chciała mieć coś, co mają koleżanki, ale nie mogłeś sobie pozwolić na babską Hondę CRV czy Toyotę RAV-4. Wybrałeś Nissana X-Trail w najbogatszej specyfikacji wyposażenia i z mocnym silnikiem Diesla.

Twój sąsiad ma podobne auto, ale jego Suzuki Grand Vitara wygląda bardzo skromnie przy twoim Nissanie. Kosztuje 30% mniej i dokładnie tak wygląda – jakby był 30% gorszy. A jednak sąsiad nie jest zazdrosny, bo twierdzi, że jego auto jest lepsze. Lepsze? Pod jakim niby względem?

Tak oto zaczyna się przebijanie. Ja mam to, a ty tamto. Można by tak cały dzień, ale on od razu wyciąga najcięższe działo. Zaprasza cię na przejażdżkę w terenie, a ty dobrze wiesz, że nie masz dużych szans w takim porównaniu. Szanse nie są równe. On ma reduktor i mocny silnik benzynowy, ty masz elektronikę i szosowe ogumienie na 18-calowych obręczach. No ale cóż, trzeba podjąć wyzwanie.

Nissan X-Trail – terenowa szosówka

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Jak pokazało porównanie, Nissan nie jest stworzony do jazdy w terenie, ale przecież dobrze o tym wiesz. Przypominasz sobie namowy dilera na nieco droższego Pathfindera, który jest prawdziwą terenówką. Ty jednak zrezygnowałeś, bo nie szukałeś takich atrakcji. Potrzebowałeś komfortu i bezpieczeństwa. X-Trail to zapewnia.

Duże i funkcjonalne wnętrze podołało wyzwaniom twojej rodziny. W przepastnym bagażniku mieści się wszystko, co chciałeś, a w szufladach pod podłogą zabawki dzieciaków. Twoja żona też jest dumna, gdy jedzie na spotkanie z koleżankami. Mówi do ciebie: „jak podjeżdżam na parking, to ich auta wyglądają tak dziecinnie”. A ty?

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Ty wiesz, że nie masz czego żałować. Czujesz się świetnie w skórzanych fotelach z elektryczną regulacją, podgrzewaniem i znakomitą pozycją za kierownicą. Gdy jedziesz, wiesz, że dopłata za mocniejszego diesla miała sens. Cieszysz się jazdą, bo to jedna z największych zalet Nissana X-Trail. Uprzyjemnia ci ją znakomite audio firmowane przez BOSE.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Gdy jedziecie całą rodziną, czujesz się pewnie i bezpiecznie. Nad wszystkim czuwa układ ALL-MODE 4×4-i z pakietem elektronicznych systemów kontroli jazdy. Nic nie wyprowadzi cię z równowagi. Mimo to masz świadomość, że możesz liczyć na komplet poduszek powietrznych. Wiesz, że dobrze wydałeś pieniądze. Ile warte jest bezpieczeństwo?

Suzuki Grand Vitara – szosowa terenówka

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Nie lubię wydawać pieniędzy, a zwłaszcza zbyt dużo pieniędzy. Nie lubię przepłacać jak mój sąsiad, a moim zdaniem kupno innego samochodu niż Grand Vitara w tej klasie to przepłacanie. Czego nie ma Grand Vitara? W porównaniu z X-Trailem właściwie niczego.

Są nawigacja, audio, pełna elektryka, system ESP i poduszki powietrzne. Nad czym tu się rozczulać? Nad zbyt dużymi relingami czy szklanym dachem w Nissanie sąsiada? To gadżety, a nie przydatne urządzenia. A gadżetem nie można nazwać reduktora, w który wyposażono moją Grand Vitarę.

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Dzięki niemu udowodniłem, że jeśli chodzi o jazdę terenową, nie ma porównania. Powiedział, że nie szukał terenówki. W takim razie po co mu takie auto? Mógł kupić Qashqaia. Przepłacił i tyle.

Nad silnikami można się zastanawiać przy niejednym piwie i nie dojść do porozumienia. Benzyna czy diesel? – pytanie, które nurtuje świat motoryzacji właściwie od momentu pojawienia się silnika wysokoprężnego. Moim zdaniem nic nie zastąpi mocnej benzyny. OK, spalanie jest wyższe, nawet dużo, osiągi zaś podobne, ale ile trzeba najpierw wydać u dilera, żeby zacząć oszczędzać? Serwis też jest nieco droższy.

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Mnie podoba się klasyka Grand Vitary. Wzdłużnie umieszczony silnik, wały napędowe, reduktor i zwykły mechanizm różnicowy. To wróży długą i spokojną eksploatację. W końcu Suzuki nie buduje terenówek od wczoraj. Nie żałuję swojego wyboru, a argument, że Nissan bardziej męski i że żona jeździ dumnie… Ja mojej kupiłem Swifta za różnicę w cenie. I kto tu jest sprytniejszy?

PS już niebawem na naszych łamach dwa niezależne testy obu prezentowanych modeli.



Wróć

  • volvo master

    dzięki panowie, super porównanie parametrów podstawowych. mimo wszystko do użytku w terenie, wybrałbym wersję z motorem wysokoprężnym. wystarczające parametry do dobrej zabawy nawet na przebudowanym zawieszeniu. 

    na szosę suzuki oferuje lepsze motory benzynowe szczególnie 3.2 V6 – 233 KM.

    ta grand vitara na rynku jest już długi czas w porównaniu z nissanem, a trzeba przyznać, że kiedy wprowadzano ja do sprzedaży, oferowała dużo lepsze [ w moim przekonaniu ] materiały używane do wykończenia wnętrza niż RAV4, CRV czy Outlander chociaż wyposażenie premium przyszło ze sporym opóźnieniem.

    nie wiem czy x-trail jest do końca przeciwnikiem w porównaniu, no przynajmniej nie na szosie. jeśli chodzi o Nissana postawiłbym obok GV model Terrano, niestety nie produkowany już.

    porównanie jak najbardziej w moim przekonaniu, pomimo wieku na korzyść GV. Nissan to autko dla  średnio ambitnego i raczej nie gotowego na coś więcej niż podjazd pod wydmę charcerzyka ;). GV to bezkompromisowa platforma do wejścia w teren. 

    ode mnie podobne porównanie GV vs. GV, jednak ten film może zainspirować potencjalnego nabywcę czymś wiecej, czego x-trail Marcina nie zaoferuje. 

    http://www.youtube.com/watch?v=EztjmKvJlRM 

    dzięki Rafał, sorry Marcin 😉 no i czekam na indywidualny test. 

    acha, jakich kamer zewnętrznych używacie do nagrywania materiału ? ja sam chętnie kupiłbym i nagrał kilka swoich podjazdów, a w tym kompletnie nie orientuje się. 

    • Rafał Warecki

      Korzystamy z GoPro, nie pamiętam tylko jakiego modelu dokładnie, ale wszystkie dają radę :)

      • volvo master

        o, tak sobie właśnie pomyślałem, ze to GoPro. super, podziękował. w ogóle fajnie zmontowaliście ten materiał.

  • volvo master

    to co najważniejsze. GV nie kupuje się do jazdy po mieście 😉 powie wam to każdy kto ją ma.

  • volvo master

    to co najważniejsze. GV nie kupuje się do jazdy po mieście 😉 powie wam to każdy kto ją ma.

  • Rafał Warecki

    Korzystamy z GoPro, nie pamiętam tylko jakiego modelu dokładnie, ale wszystkie dają radę :)

    • volvo master

      o, tak sobie właśnie pomyślałem, ze to GoPro. super, podziękował. w ogóle fajnie zmontowaliście ten materiał.

  • seboS600

    Ktoś ma doświadczenia z Vitarą DDiS? To silnik Renault, nie zbierał zbyt pochlebnych opinii, czy dla Suzuki go poprawiono? 

  • seboS600

    Ktoś ma doświadczenia z Vitarą DDiS? To silnik Renault, nie zbierał zbyt pochlebnych opinii, czy dla Suzuki go poprawiono? 

  • Gumisio

    W Grand Vitarze brakuje mocnego diesla 2.0 lub 2.2 (170-180 KM). Gdyby taki był to wyniki porównania byłby oczywisty na korzyść Suzuki. Diesel DDIS (nieco poprawiona konstrukcja Renault) jest za słaby, a benzyniak pali dużo (porównywalnie z V6)

    Tak przy okazji silnik X-Traila też pochodzi prosto z Renault (dCi)
    No i uważam że silniki Renault są dobre, tylko ta cholerna elektronika… Na szczęście Nissan poprawił tą bolączkę francuskich aut w swoich modelach.

  • Gumisio

    W Grand Vitarze brakuje mocnego diesla 2.0 lub 2.2 (170-180 KM). Gdyby taki był to wyniki porównania byłby oczywisty na korzyść Suzuki. Diesel DDIS (nieco poprawiona konstrukcja Renault) jest za słaby, a benzyniak pali dużo (porównywalnie z V6)

    Tak przy okazji silnik X-Traila też pochodzi prosto z Renault (dCi)
    No i uważam że silniki Renault są dobre, tylko ta cholerna elektronika… Na szczęście Nissan poprawił tą bolączkę francuskich aut w swoich modelach.

  • Hahaha

    suza jest nikt przeciez jej nie stawial na przegranej pozcycji ale Nissana bym wystawial na lepszym pakiecie ale tutaj i ten i ten jest dobry remis

  • Hahaha

    suza jest nikt przeciez jej nie stawial na przegranej pozcycji ale Nissana bym wystawial na lepszym pakiecie ale tutaj i ten i ten jest dobry remis

  • Emcio

    Fajny materiał 😉 Sam jeżdżę GV 2.4 lecz w wersji De Luxe. Skórzana tapicerka, szyberdach, tempomat itp. Jest to samochód dla mnie idealny, lubię jeździć wysokimi samochodami, spalanie na trasie poniżej 9l/100km, niska cena eksploatacji oraz niska cena zakupu. Kupywałem w 2010r. w salonie za 110.000zł w czarnym metaliku. Gdybym dysponował taką sumą, żeby starczyło na X-Triala nie kupiłbym go i tak jak napisaliście za różnicę cen kupiłbym Swifta, a nawet dopłacił do Swifta Sport. 

  • Trew

    Świetny filmik, bardzo ciekawy pomysł i bardzo wiarygodnie zrealizowany 😉 czuć na wideo, że momentami każdy broni swojego, jak to Polacy 😉

  • Trew

    Świetny filmik, bardzo ciekawy pomysł i bardzo wiarygodnie zrealizowany 😉 czuć na wideo, że momentami każdy broni swojego, jak to Polacy 😉

  • Anonim

    Good news: this website (http://lnk.co/IQ0IV ) we has been updated and add products and many things they
    abandoned their increases are welcome to visit our website. Accept cash or
    credit card payments, free transport. You can try oh, will make you satisfied.

    http://lnk.co/IQ0IV

    http://lnk.co/IQ0IV

    http://lnk.co/IQ0IV

  • e-rog

    Czy obecny X-Trail poza wnętrzem różni się czymś od modelu 2001? Bo moim zdaniem, mimo wszelkich dodatków i całego nadęcia, to właśnie X-T wygląda dość wiekowo

  • e-rog

    Czy obecny X-Trail poza wnętrzem różni się czymś od modelu 2001? Bo moim zdaniem, mimo wszelkich dodatków i całego nadęcia, to właśnie X-T wygląda dość wiekowo

    • Rysiek

      X-trail po 2007 roku (T31) jest całkowicie nową konstrukcją. Nie ma absolutnie żadnych wspólnych części z poprzednim modelem (T30). Ogólny „zarys” karoserii (z większymi wymiarami) pozostawiono w odpowiedzi na wyniki na ankiety użytkowników.

  • Emcio

    Fajny materiał 😉 Sam jeżdżę GV 2.4 lecz w wersji De Luxe. Skórzana tapicerka, szyberdach, tempomat itp. Jest to samochód dla mnie idealny, lubię jeździć wysokimi samochodami, spalanie na trasie poniżej 9l/100km, niska cena eksploatacji oraz niska cena zakupu. Kupywałem w 2010r. w salonie za 110.000zł w czarnym metaliku. Gdybym dysponował taką sumą, żeby starczyło na X-Triala nie kupiłbym go i tak jak napisaliście za różnicę cen kupiłbym Swifta, a nawet dopłacił do Swifta Sport.