Nowy Hyundai i20 jeszcze bezpieczniejszy i bardziej komfortowy

Popularny subkompaktowy Hyundai i20 przechodzi delikatny facelifting, który ma na celu dostosowanie auta do jeszcze wyższych standardów bezpieczeństwa i komfortu.

Najszybciej rozpoznacie nowego Hyundaia i20 po wyglądzie. Charakterystyczny, kaskadowy grill, taki jak na przykład w kompaktowym i30, doczekał się swojego miejsca również i w tym modelu. Nie dotyczy to jednak modelu i20 Active, który ma odwrócony grill.

Hyundai-i20_Active-2019-1600-04

Przy okazji przeprojektowano przedni i tylny zderzak, a z tyłu również układ świateł. W nowym modelu tylne lampy stanowią dwa obwodowe pasy diodowe. Zauważalne jest również przeniesienie tablicy rejestracyjnej na klapę – wcześniej była na zderzaku. Oczywiście jak przy każdym liftingu, Hyundai proponuje nowe wzory obręczy kół. Kompletną nowością jest natomiast oferta czarnego dachu, co w połączeniu z dziesięcioma kolorami lakieru, daje klientom jeszcze większą możliwość spersonalizowania samochodu.

Hyundai-i20-2019-1600-05

Zmiany w kabinie są mniejsze, ale również łatwo je dostrzec. Na centralnym kokpicie pojawia się większy ekran multimedialny o przekątnej 7 cali. Standardem pozostaje 3,8-calowy, a jego uzupełnieniem 5-calowy ekran monochromatyczny. Oczywiście system multimedialny daje możliwość pełnej integracji z urządzeniem mobilnym.

Gama silników zostaje uszczuplona o jednostkę 1.4 MPI o mocy 100 KM w klasycznej wersji Hyundaia i20, natomiast pozostaje jako jedyna w uterenowionej wersji Active i będzie oferowana tylko z 6-biegową skrzynią manualną. Do tej pory był to jedyny silnik oferowany w klasycznym i20 z automatyczną skrzynią biegów. Jednak bez obaw – teraz będzie jeszcze lepiej.

Hyundai-i20-2019-1600-07

Podstawowym silnikiem modelu i20 pozostaje wolnossący 1.2 MPI o mocy 75 lub 84 KM współpracujący z 5-stopniową przekładnią manualną. Uzupełnieniem tego motoru jest oczywiście turbodoładowany 1.0 T-GDI o mocy 100 KM lub 120 KM, dostępny odpowiednio z 5-biegową i 6-biegową przekładnią manualną, ale także za dopłatą oba można zamówić z 7-biegowym automatem DCT.

Hyundai podnosi poziom czynnego bezpieczeństwa. Na pokładzie nowego i20 znajdzie się teraz system zapobiegania zderzeniu czołowemu działający w mieście i przy wyższych prędkościach, a także asystent pasa ruchu ostrzegający o najeżdżaniu na linie wyznaczające pasy na drodze wraz z możliwością korekty toru jazdy. Na liście wyposażenia jest także nowy, działający jeszcze lepiej system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, analizujący styl jazdy, m.in. liczbę aktywacji asystenta pasa ruchu. W ten sposób ocenia koncentrację kierowcy i proponuje mu w razie potrzeby przerwę w podróży. A Hyundaiu i20 po raz pierwszy zastosowano także asystenta świateł drogowych, który sam zmieni światła z mijania na drogowe i na odwrót, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Obejrzyj nasze testy Hyundaia i20:

Na chwilę obecną Hyundai i20 jest jeszcze oferowany w specyfikacji sprzed liftingu. Nie znamy daty wprowadzenia nowego modelu, ale można się spodziewać tego na jesieni.

Umów się na jazdę testową Hyundaiem i20 lub i20 Active!

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

30 stycznia, 2025

Marka OMODA & JAECOO zadebiutowała w Polsce zaledwie kilka miesięcy temu, a już wprowadza nowy model – JAECOO 7 Super Hybrid. Jeszcze bardziej znamiennym jest (...)

24 stycznia, 2025

Z bardzo gorącym i życzliwym przyjęciem spotkała się najnowsza Dacia. Pomyślałem, że premiera Dacii Bigster będzie sukcesem już wtedy, gdy chciałem zarezerwować termin swojego z (...)

17 stycznia, 2025

Niewiele wody w Odrze, Warcie i Przemszy z dopływami upłynęło od ogłoszenia wejścia na polski rynek marek Omoda & Jaecoo do zakupu samochodów przez pierwszych (...)