Nowy Mitsubishi ASX (“Active Sports X-over”), pozycjonowany jest w samym centrum głównego europejskiego segmentu B SUV, Oparty jest na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i oferuje szeroką gamą układów napędowych, w tym pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).

Nadwozie nowego Mitsubishi ASX – znany styl, a jednak inny

Nowy ASX wyróżnia się przednią częścią nadwozia ukształtowaną w charakterystycznym dla Mitsubishi stylu dynamicznej tarczy („Dynamic Shield”). Reprezentuje tym zarówno solidność, jak i dynamikę, a jednocześnie eksponuje słynne logo Mitsubishi złożone z trzech diamentów.

Profil boczny łączy opływową sylwetkę z szerokimi, wysokimi nadkolami. Tworzy to zwinną, sportową posturę, a wybór 17- lub 18-calowych kół wzmacnia potężny wygląd ASX.

Tył nadwozia również nawiązuje do sportowej wszechstronności projektu. Tylne światła LED są wyraziście wystylizowane, podobnie jak oświetlenie z przodu. Nowo zaprojektowane logo modelu ASX i trójwymiarowy napis Mitsubishi na pokrywie bagażnika dopełniają obrazu tylnej części samochodu.

Nowy Mitsubishi ASX

We wnętrzu same plusy

Nowe Mitsubishi ASX oferuje obszerne wnętrze z przesuwaną tylną kanapą i supernowczesnymi systemami komunikacji i rozrywki. To samochód, który czyni życie łatwiejszym i spokojniejszym.

To co wyróżnia Nowe Mitsubishi ASX to gama silnikowa

Nowa generacja ASX oferuje szeroką gamę zaawansowanych i zelektryfikowanych opcji układu napędowego. Odpowiadają one zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców miejskich SUV-ów – od zapewnienia niskiej emisji i oszczędności paliwa, po jak najlepsze osiągi.

Silnik benzynowy 1,0 l MPI-T

Podstawowy silnik, to innowacyjna trzycylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną.

Silnik benzynowy 1,3 l DI-T z układem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid)

Dla klientów wymagających lepszych osiągów przeznaczono 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który połączono w systemem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid) obejmującym napędzany paskiem klinowym alternator połączony z rozrusznikiem, 12 voltowy akumulator, umożliwiający odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania oraz elektryczne wspomaganie momentu obrotowego. Klienci mogą wybrać 6-biegową przekładnię manualną (w wariancie mocy 140 KM) lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną (7DCT) (w wariancie mocy 158 KM).

Nowy Mitsubishi ASX

Tradycyjna hybryda

ASX nowej generacji to pierwszym model Mitsubishi wprowadzony, na rynek europejski, napędzany w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV).  Łączy on jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, przekładnią z kilkoma trybami pracy.

Pojazd hybrydowy typu plug-in

Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie przez marki Aliansu w segmencie B SUV. Nowa generacja Mitsubishi ASX idzie więc w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących system PHEV i konstrukcję SUV-a.

Wszystkie układy napędowe, zintegrowane w przejrzyście opracowanej gamie dobrze wyposażonych wersji samochodu, będą dostępne w ASX od momentu wprowadzenia na rynek w marcu 2023 roku.

Nowy Mitsubishi ASX

Zobowiązanie serwisowe, czyli klasyczne Mitsubishi

Podobnie jak wszystkie pojazdy Mitsubishi sprzedawane w Europie, ASX nowej generacji jest objęty zobowiązaniem serwisowym Mitsubishi, które zapewnia:

  • 5 lat/100 000 km gwarancji podstawowej.
  • 12 lat gwarancji na perforację blach nadwozia.
  • 8 lat/160 000 km gwarancji na akumulator trakcyjny
  • 8 lat/160 000 km gwarancji zachowania pojemności akumulatora trakcyjnego
  • 5 lat bezpłatnego wsparcia Mitsubishi Assistance.

Pojazd będzie w naszych salonach od marca 2023, ale już dzisiaj zapraszamy klientów zainteresowanych dokładnymi danymi technicznymi.

 

 

Poprzedni wpis Następny wpis