System ten, to opatentowany projekt koncernu Nissan. Odzwierciedla on wyjątkowe podejście firmy do elektryfikacji swojej gamy. Mamy silnik spalinowy i elektryczny, ale za naoęd kół odpowiada tylko elektryczny. Celem jest zarówno zapewnienie ekscytujących wrażeń z jazdy, jak również niska emisja spalin…

e-POWER połączenie silnika elektrycznego i spalinowego

Nowy Qashqai jest pierwszym modelem dostępnym w Europie, który będzie wyposażony w innowacyjny układ napędowy e- POWER.

W skład montowanego w nowym modelu Qashqai układu e-POWER wchodzi akumulator o dużej pojemności oraz silnik spalinowy o mocy 154 KM o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz silnik elektryczny o mocy 188 KM. Ten ostatni jest podobny, pod względem wielkości i mocy, do jednostek napędzających w pełni elektryczne modele Nissana. To rozwiązanie gwarantuje bardzo dynamiczne, płynne, liniowe przyspieszenie, typowe dla samochodów elektrycznych, bez potrzeby doładowywania akumulatora.

e-POWER z kraju Kwitnącej Wiśni do Europy

Aby spełnić oczekiwania europejskich konsumentów napęd e-POWER poddano gruntownej zmodyfikacji. Oferta na rynku Japonii to Nissan Notew w  którym zamontowano 1,2-litrowy silnik benzynowy. To on ładuje akumulator trakcyjny, a maksymalna moc takiego pojazdu to 106 KM.

Na rynku europejskim zaoferowano większy silnik. Jednostka ma pojemność 1,5 litra, a moc napędu e-POWER wynosi 188 KM.

e-POWER gdzie jest zysk?

Cechą charakterystyczną układu e-POWER jest to, że silnik benzynowy nie napędza kół. Jest on tylko źródłem wytwarzania energii elektrycznej. Napęd na koła przekazuje wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje z optymalną prędkością obrotową, co przekłada się na bardzo dużą oszczędność paliwa i niższy poziom emisji CO2 w porównaniu z jednostkami spalinowymi wykorzystywanymi w sposób konwencjonalny.

W samochodzie napędzanym silnikiem elektrycznym podczas ruszania kierowca nie odczuwa opóźnienia, charakterystycznego dla silników spalinowych i konwencjonalnych hybryd. Natychmiastowa reakcja jak w pojazdach w 100% elektrycznych zapewnia ekscytujące odczucia wysokiego momentu obrotowego. Gwarantuje też optymalne przyspieszenie przy różnych prędkościach. To ułatwia nie tylko wyprzedzanie i włączanie się do ruchu na autostradzie, ale także daje kierowcy poczucie większej pewności za kierownicą.

e-POWER, czyli technologia z Leafa

Podobnie jak w Nissanie LEAF, montowany w nowym modelu Qashqai układ e-POWER jest wyposażony w tryb e-Pedal, dzięki czemu kierowca może prowadzić pojazd w inny niż dotychczas sposób, korzystając tylko z jednego pedału. Ma możliwość ruszania, przyspieszania i zwalniania tylko przez operowanie pedałem przyspieszenia.

Nowy Nissan Qashqai trafi na rynek w połowie roku. Ceny modelu na rynku polskim będą zapewne jeszcze w kwietniu. Jeżeli jesteś zainteresowany nowym modelem skontaktuj się z nami. Poinformujemy Cię jak tylko będą cenniki i konfiguracje

Poprzedni wpis Następny wpis