Wprawdzie na razie są to tylko pierwsze elektro-jaskółki motoryzacji, ale należy się z tym pogodzić: w miastach muszą zagościć samochody elektryczne. Zapewne duże obostrzenia i bonusy stawiane przez włodarzy miast sprawią, że w strefach zurbanizowanych zacznie rosnąć popyt na lekkie pojazdy użytkowe z napędem wyłącznie elektrycznym.

Cóż bowiem prostszego, niż to aby wprowadzić nakaz, że w ścisłym centrum (np. Rynek w Krakowie, czy Krakowski Kazimierz) samochody dostawcze przywożące towar mogły jeździć jedynie między godziną 6-ą i 8-ą, ale modele elektryczne przez cały dzień. Oczywistym jest, że nikt nie przesunie dostawy towarów na 16-tą, ale dostawca mający samochód elektryczny może obsłużyć różnych klientów jak sklepy, knajpki i restauracje, od rana aż do godziny 12-tej (restauracje zazwyczaj są czynne od południa, a dodatkowo rano pojazd może rozwozić żywność, a ok południa napoje). Tym samym będzie to firmy zaopatrującej w towary znacznie bardziej opłacalne, gdyż wydłuży czas pracy i obsłuży więcej klientów .

Wychodząc z tego założenia Opel stawia na elektryczność. Jak powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel, „Zelektryfikowane lekkie pojazdy użytkowe będą miały szczególne znaczenie na ostatnim odcinku trasy w strefie miejskiej, zarówno w przewozie osób, jak i towarów”.

To dlatego już w 2020 roku Opel Vivaro będzie oferowany także w wersji z elektrycznym napędem akumulatorowym. Klienci będą mogli wybrać spośród dwóch pojemności akumulatora, w zależności od potrzeb. Nowy Opel Vivaro-e będzie dostępny z akumulatorem o pojemności 50 kWh zapewniającym zasięg do 200 kilometrów oraz z akumulatorem 75 kWh, który pozwoli na przejechanie 300 kilometrów na jednym ładowaniu .

2853167-xbgl1vlvui-whrDzięki nowemu Vivaro-e niemiecka marka będzie kontynuować historię sukcesu, która zaczęła się od pierwszej generacji modelu w 2001 roku.

  • Vivaro A był oferowany do 2014 roku, głównie jako kombi, furgon oraz platforma do zabudowy. Przez ten czas Opel dostarczył klientom ponad 650 000 egzemplarzy Vivaro.

  • W 2014 wprowadzono drugą generację — do połowy 2019 Opel sprzedał około 310 000 tych samochodów.

  • Trzecia odsłona Opla Vivaro dotarła do dealerów w roku 2019.

Ten wielofunkcyjny lekki pojazd użytkowy jest teraz dostępny w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). W porównaniu z poprzednikiem ma także o 200 kg większą ładowność (maks. 1400 kg) oraz może holować przyczepę cięższą o pół tony (do 2500 kg). Większość wersji nowego Vivaro ma tylko 1,90 m wysokości, co pozwala na wjazd na podziemne parkingi. Zwiększył się również komfort kierowcy i pasażerów.

W tym roku dojdzie jeszcze elektryczny model Vivaro-e, a to dowodzi, że firma Opel doskonale przygotowała się do „elektrycznej przyszłości w miastach. Premierę kolejnego elektrycznego dostawczego Opla — modelu Combo-e — zaplanowano na rok 2021.

Poprzedni wpis Następny wpis