Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Ostry koreańczyk – ARK Genesis Coupé V6 Track Time Attack (2010) | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Ostry koreańczyk – ARK Genesis Coupé V6 Track Time Attack (2010)

Firma ARK Performance zajmuje się produkcją tuningowych komponentów do samochodów marki Hyundai. Tuner postanowił jednak pokazać swoje umiejętności na konkretnym aucie. Jest nim sportowy Genesis Coupé.

ARK wybrała wersję Genesisa z silnikiem V6, a więc jednostką napędową o objętości skokowej 3,8 l. W europejskiej wersji motor ten ma moc 303 KM. W odmianie przygotowanej na rynek północnoamerykański jednostka napędowa dysponuje 7 KM więcej, ale też całe auto jest cięższe o 50 kg – waży 1610 kg.

Co prawda tuner nie poinformował dokładnie, jakich przeróbek dokonał pod maską Hyundaia, ale wiemy, że właśnie tam znalazło się miejsce dla sprężarki mechanicznej. A z kolei to sugeruje, że moc motoru znacznie wzrosła. I tak w istocie jest, bo jednostka napędowa ma teraz aż 585 KM mocy maksymalnej.

Cobra N+ Juke

Niestety, ARK Performance nie było w stanie podać informacji na temat osiągów Genesisa po tuningu.

Samochód zmienił się też wizualnie. Łatwo rozpoznać nową pokrywę silnika i pokrywę bagażnika wykonane z włókna węglowego. Pojawiły się też listwy progowe i nowe większe koła (nie podano konkretnie rozmiarów).

W kabinie wozu też jest sportowo. Zniknęła część elementów tapicerki, pojawiły się natomiast klatka bezpieczeństwa i sportowe, kubełkowe fotele.

Supersportowy Hyundai powstał na razie w jednym egzemplarzu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by ARK Performance zbudowało kolejne sztuki.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3778 cm3
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 585 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 154,84 KM/l (seryjny – 82,05 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Rozstaw osi: 2820 mm

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

21 maja, 2025

Jeep Compass wraca w nowym wcieleniu – odważniejszy, nowocześniejszy i gotowy na więcej niż do tej pory. Czy to wciąż kompaktowy SUV, czy już pełnoprawny (...)

20 maja, 2025

W kwietniu Kraków zyskał kolejny ważny punkt na mapie motoryzacyjnych innowacji – salon OMODA & JAECOO PGD jest już oficjalnie otwarty! Nowoczesne centrum motoryzacyjne zapewnia (...)

19 maja, 2025

Dacia Spring po raz kolejny została doceniona przez Top Gear za bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny. W konkursie TopGear.com Electric Awards 2025 model zdobył tytuł (...)