Ford wprowadził nową automatyczną skrzynię biegów do zelektryfikowanych układów napędowych EcoBoost. Siedmiostopniowa skrzynia automatyczna, dostępna w Pumie i Fieście z silnikami EcoBoost Hybrid o pojemności 1,0 litra zapewni, że jazda stanie się przyjemniejsza….
Układ EcoBoost Hybrid Forda wykorzystuje zintegrowany rozrusznik/generator z napędem pasowym (BISG – belt integrated starter generator). Umożliwia on odzyskiwanie energii, zwykle traconej podczas hamowania, a energia jest magazynowania w 48-woltowym akumulatorze litowo-jonowego.
BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego. Dzięki temu BISG może obniżyć zużycie paliwa lub podnieść osiągi.
Uzupełnienie momentu obrotowego
Uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG ma na celu
zwiększenie momentu obrotowego nawet o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik
benzynowy, co zapewnia bardziej efektywne przyspieszanie
Zwiększanie momentu obrotowego
Zwiększanie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG oznacza, że system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego. Tym samym zmniejsza obciążenie silnika benzynowego i zużycie paliwa. Kombinacja siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów i systemu hybrydowego EcoBoost Hybrid jest szczególnie dobrze przystosowana do jazdy miejskiej. W tych warunkach częste zatrzymywanie się pozwala na regularne gromadzenie i ponowne wykorzystywanie energii.
Wprowadzenie przekładni automatycznej
Połączenie dwusprzęgłowej skrzyni biegów z hybrydowym układem napędowym zapewnia kierowcom zalety obu technologii. Zwiększa też dostępność paliwooszczędnych hybrydowych układów napędowych dla osób, które chcą korzystać z automatycznych skrzyń biegów