Co czwarta KONA sprzedawana w Europie to odmiana Electric. W Niemczech liczba ta jest jeszcze większa – przeszło co drugi sprzedawany egzemplarz ma napęd elektryczny. Popularność tego subkompaktowego elektrycznego SUV-a odzwierciedla szersze, światowe trendy

Sukces Elektrycznej KONY

Hyundai KONA Electric cieszy się ogromną popularnością w Europie, już co czwarty sprzedawany egzemplarz to wersja Electric. W ofercie jest dziś pięć wariantów tego modelu, w tym KONA Hybrid, KONA Electric i trzy odmiany z silnikami spalinowymi, w tym KONA N. Do dzisiaj na świecie, od czasu debiutu tego modelu w 2018 roku, sprzedano przeszło 142 000 egzemplarzy, w tym 100 000 stanowią auta sprzedane w Europie.

KONA Electric: pierwszy w Europie subkompaktowy SUV z napędem elektrycznym

Wraz z debiutem modelu KONA Electric w 2018 roku, Hyundai stał się pierwszym producentem samochodów, który połączył ze sobą dwa najgorętsze trendy w europejskiej motoryzacji, czyli subkompaktowe nadwozie SUV-a oraz w pełni elektryczny napęd. KONA Electric od początku wyróżniała się mocnym silnikiem elektrycznym, dużym zasięgiem oraz stylową prezencją – a to wszystko oferuje w przystępnej cenie.

KONA Electric – dla każdego

Model ten dostępny jest z jednym z dwóch napędów elektrycznych do wyboru: wersja o wydłużonym zasięgu wyposażona jest w akumulatory o pojemności 64 kWh i zapewnia zasięg 484 kilometrów (WLTP), natomiast wersja standardowa ma akumulatory o pojemności 39,2 kWh i oferuje zasięg 305 kilometrów (WLTP). Co więcej, samochód podczas próby był w stanie pokona 790 kilometrów w cyklu miejskim, na jednym ładowaniu akumulatorów, co zostało udokumentowane. Ponadto, na niemieckim torze wyścigowym Lausitzring Hyundai KONA Electric ustanowił rekord zasięgu wynoszący 1026 kilometrów.

Hyundai KONA Electric jest idealnym samochodem dla klienta, który oczekuje wygody, jaką zapewnia SUV, ale bez lokalnego emitowania spalin. W 2020 roku model ten, jako drugi samochód marki Hyundai, po modelu IONIQ Electric w 2019 roku, zdobył maksymalną notę 5 gwiazdek w testach Green NCAP. Natomiast wcześniej w tym roku, magazyn Autocar umieścił model KONA Electric w rankingu najlepszych samochodów elektrycznych dla rodziny.

Początki…

W marcu 2020 roku Hyundai rozpoczął produkcję modelu KONA Electric w swojej europejskiej fabryce, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). To dodatkowa lokalizacja obok głównego zakładu w Ulsan, w Korei Południowej. Zaletami produkcji samochodu w Europie są m.in. stabilne dostawy aut do najpopularniejszych rynków, skrócenie czasu dostawy, a także możliwość dążenia do produkcji w zgodzie z naturą. Zgodnie ze stanowiskiem marki Hyundai, która zobowiązała się osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku – w ramach strategii ogłoszonej podczas tegorocznych targów IAA – zakłady HMMC będą pierwszą fabryką marki, która już w 2022 roku będzie w pełni zasilana dzięki energii z odnawialnych źródeł.
DAN Europe Sustainable Tour – to wydarzenie potwierdza, że podróżowanie autem elektrycznym w Europie nie stanowi już przeszkody.

Projekt przyszłość

W Światowy Dzień Oceanów, czyli 8. czerwca, organizacja non-profit zajmująca się bezpieczeństwem nurkowania, czyli Divers Alert Network (DAN) Europe zorganizowała zrównoważoną podróż po Europie (Europe Sustainable Tour) – ambasadorzy organizacji, Alana Alvarez i Manuel Bustelo, podróżują za kierownicą Hyundaia KONA Electric. Celem organizowanej podróży było promowanie zrównoważonego stylu życia i odpowiednich nawyków, które przyczynią się do ochrony europejskich oceanów i szlaków wodnych. Ambasadorzy chcieli wybra
samochód, który odzwierciedli ich wartości, dlatego wybrali w pełni elektryczny samochód (BEV), całkowicie wolny od lokalnej emisji spalin.Dotychczas ambasadorzy pokonali ponad połowę zaplanowanej trasy, startując z siedziby DAN Europe we Włoszech i osiągając Przylądek Północny, w Norwegii. Stale zwiększane zasięgi aut elektrycznych i rozszerzana sie nastacji ładowania sprawiły, że kierowcy nie muszą przerywa podróży na długo, aby naładowa akumulatory, co sprawia, że samochody elektryczne stały się dobrym wyborem również na długie wyprawy. Wykorzystany przez członków organizacji DAN Europe model Hyundai KONA Electric z akumulatorami o pojemności 64 kWh osiąga, według normy WLTP zasięg 484 kilometrów.

Posiadanie samochodu elektrycznego (BEV) to rosnący trend w Europie

Popularność Hyundaia KONA Electric idzie w parze z szerszymi trendami. Wzrost zapotrzebowania na samochody elektryczne (BEV) w Europie jest stabilny. Liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych jest dwukrotnie większa, w porównaniu z 2019 rokiem, jak wynika z European Electric Car Flash Report z lipca 2021 roku. Prawdą jest, że w pierwszych pięciu miesiącach 2021 roku zarejestrowano w Europie 355 000 nowych samochodów elektrycznych – to więcej niż w całym 2019 roku. Producenci poszerzyli swoją ofertę, aby sprosta
wymogom dotyczącym obniżenia emisji dwutlenku węgla (CO2), więc spodziewane jest przekroczenie liczby miliona rejestracji nowych aut elektrycznych do końca 2021 roku.

Na potwierdzenie tego trendu warto przytoczyć raport Electric Vehicle Sales Review z którego wynika, że europejski rynek samochodów elektrycznych powiększył się o 147 proc. rok do roku w pierwszej połowie 2021 roku, osiągając liczbę 366 000 sprzedanych egzemplarzy.

 

Dodatkowo, posiadanie samochodu elektrycznego (BEV) jest dziś łatwiejsze i wygodniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ kilka krajów w Europie zachęca do zakupu bezemisyjnych pojazdów poprzez hojne dotacje, a liczba stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Europie rośnie każdego roku. Uznając znaczenie infrastruktury ładowania w zachęcaniu do adaptacji aut elektrycznych, Hyundai Motor Group w zeszłym roku został udziałowcem IONITY, wiodącej w Europie sieci szybkich ładowarek. Obawy o zasięg i czas ładowania są jednymi z największych czynników powstrzymujących klientów przed zakupem pojazdów elektrycznych, oczekuje się, że zbudowanie gęstej sieci szybkich stacji ładowania w całej Europie zachęci do wzrostu popularności takich pojazdów.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Poprzedni wpis Następny wpis