Wybierz markę

Nareszcie mogę to napisać: Serdecznie zapraszam na test nowego Mitsubishi ASX. Dotychczas tylko pisałem – nowy ASX, program przedsprzedaży, wersje silników, ceny, a teraz… Teraz nareszcie salony Mitsubishi oddają do Państwa testowej próby ASX-a nowej generacji w dwóch wersjach. Test nowego Mitsubishi ASX możemy odbyć wersją z silnikiem 140 KM i manualną skrzynią biegów oraz wersją o mocy 158 KM z automatyczną skrzynią siedmiobiegową DCT. Doradcy w salonach Mitsubishi, którzy już auto oczywiście testowali, przyznali, że nowy ASX różnymi elementami ich zaskoczył. Podobnie jak pierwszych klientów, którzy też już jazdy testowe ASX-em odbyli. Czy zaskoczy także Panią i Pana? Proszę się przekonać osobiście w najbliższym sobie salonie Mitsubishi.

Nowy Mitsubishi ASX – opinie zebrane

– Pierwszym zaskoczeniem dla mnie, a także moich gości odbywających test nowego Mitsubishi ASX jest ogromne pole widzenia. Powiedzieć, że nowy ASX zapewnia doskonałą widoczność, to nic nie powiedzieć – mówi Jacek Hojeński, doradca z salonu Mitsubishi w Sosnowcu. Prezentacje podczas jazdy testowej rozpoczyna on od elementów bezpieczeństwa. Tych przydatnych najbardziej, bo najczęściej. – Chcę, by zainteresowani ASX-em wiedzieli, jak przyjazne są monitorowanie martwego pola i asystent pasa ruchu. A potem możemy już przycisnąć. I tu doradca z Sosnowca zwraca uwagę na silnik 158 KM. Przyznaje, iż oczywiście wiedział, czego można spodziewać się po tak mocnej jednostce. Lecz mimo tego, elastyczność i dynamika silnika go zaskakują. Tak jego, jak i pierwszych testujących.

Opinie o dynamice i elastyczności potwierdza Waldemar Bagieński z salonu Mitsubishi Japan Motors w Warszawie. Zaprasza on na test nowego Mitsubishi ASX od Trasy Toruńskiej do Zielonki, gdzie łatwo można sprawdzić przyspieszenie. – Silnik charakteryzuje bardzo wysoka kultura pracy, co klienci szybko zauważają i głośno doceniają. Dzięki temu, a także dzięki doskonałemu wyciszeniu, testujący są jednocześnie zaskoczenie ciszą, jaka panuje we wnętrzu. Niektórzy spodziewają się podczas przyspieszania turbodziury, ale miękka hybryda nowego ASX-a jest wolna od tej wątpliwej atrakcji – mówi Waldemar Bagieński.Podobnie jak system multimedialny jest wolny od zawieszania. Multimedia w nowym ASX-ie to – jak mówi – „sztos”. Podpowiada, żeby każdy, kto przeprowadza test nowego Mitsubishi ASX zakosztował bezprzewodowego połączenia z Android Auto lub Apple CarPlay.

– Multimedia ASX-a nowej generacji to w ogóle inna bajka – uważa Irmina Hanzel, szefowa salonu Mitsubishi w Długołęce (prawie we Wrocławiu). – Nie tylko jeśli chodzi o bogactwo, ale także ergonomię. Dotykowy ekran, na którym możemy wybierać tryby jazdy, mamy dosłownie pod ręką, zaraz przy kierownicy. Bez odrywania rąk od kierownicy zmienimy wskazania wyświetlaczy na ekranie. Tego trzeba popróbować, żeby test nowego Mitsubishi ASX był pełny – zachęca Irmina Hanzel, która również podkreśla znakomitą widoczność w aucie.duży ekran w samochodzie, wybór trybów jazdytest nowego Mitsubishi ASX

Test Mitsubishi ASX nowej generacji. Skrzynia 6MT czy 7DCT?

Napisałem we wstępie, że test nowego Mitsubishi ASX można przeprowadzić w wersji ze skrzynią manualną oraz z automatyczną 7DCT. A wcześniej postawiłem sobie i moim rozmówcom pytanie: „oraz”, czy „albo”. Czy jest tak, że osoba odwiedzająca salon samochodowy od razu wie, że chce wersję ze skrzynią manualną albo z automatyczną? I pewna swojego wyboru tylko wersję swoich zainteresowań testuje. Czy może jest otwarta na ewentualną zmianę i ciekawa obu wersji, obie sprawdza i porównuje? Okazało się, że czynnik geograficzny ma tu nadspodziewanie duże znaczenie.

Geografia zainteresowania skrzyniami automatycznymi

Dowiedziałem się, że w sosnowieckim salonie Mitsubishi, który odwiedzają mieszkańcy Śląska i Zagłębia, tylko jeden na dziesięciu klientów od razu decyduje się na automat. Także jeden na dziesięciu chce przeprowadzić test nowego Mitsubishi ASX w obu wersjach. – Może śląsko-zagłębiowskie społeczeństwo jest bardziej tradycjonalistyczne także w podejściu do motoryzacji? Może nasi kierowcy lubią mieć większą kontrolę nad autem? A może wynika to po prostu ze stosunkowo rzadkiego występowania korków w naszej konurbacji – zastanawia się Jacek Hojeński.

Większe jest zainteresowanie wersjami ze skrzynią automatyczną w stolicy Dolnego Śląsku, która należy do najbardziej zakorkowanych miast w Polsce. Tu co czwarty klient umawia się na test nowego Mitsubishi ASX w obu wersjach. – A to zwiastuje, że najprawdopodobniej wybierze skrzynię automatyczną – przewiduje Irmina Hanzel. Jej zdaniem to jednak nie kwestia korków. Zdecydowanie ważniejsze jest komfortowe przekonanie się do wygody, jaką daje automatyczna skrzynia biegów. – Ponieważ mamy przy salonie ogromny plac i szeroką drogę dojazdową, zainteresowani mogą całkowicie bezpiecznie oswoić się z brakiem pedału sprzęgła. Czasem tylko muszę prosić panów, żeby spokojnie wypili kawę w salonie i nie stresowali żony na pierwszych „automatycznych” kilometrach – zdradza. – Gdy już ktoś przyzwyczai się do unieruchomienia lewej nogi, to potem niechętnie jej używa i pozostaje wierny skrzyni automatycznej. Szefowa salonu Mitsubishi Wrocław (w Długołęce) niejednokrotnie odbierała podziękowania od klientów za przekonanie ich do zmiany nastawienia do przestawiania dźwigni.

„Serdecznie panu dziękuję, że przekonał pan mnie (albo żonę, w zależności od sytuacji) do skrzyni automatycznej” – często słychać także w Mitsubishi Japan Motors w Warszawie. Ale słychać będzie coraz rzadziej, bo w ostatnich latach przekonanych do skrzyń automatycznych przybyło bardzo dynamicznie. – Zakładam, że u nas test nowego Mitsubishi ASX przyczyni się do wyboru automatu przez 9 na 10 klientów. Między innymi dlatego, że siedmiobiegowa skrzynia DCT świetnie współpracuje z silnikiem 1,3 i potęguje kulturę jego pracy – mówi Waldemar Bagieński.czerwony samochód crossover z tyłu 3/4 otwarty bagażnik samochodu, nowy ASX, test nowego Mitsubishi ASX

Zaproszenie na test nowego Mitsubishi ASX zamiast podsumowania

Może geografia, natężenie ruchu skutkujące częstymi korkami ma znaczenie dla wyboru kluczowego elementu układu przeniesienia napędu? Nie wyciągam daleko idących wniosków, bo dane nie są oparte na raportach sprzedaży. Może bardziej liczy się przyzwyczajenie. „Dobrze mi się jeździło ASX-em z pięciobiegową skrzynia manualną, to z sześciobiegową będzie się jeździło jeszcze lepiej” – już kilkukrotnie usłyszał od klientów Jacek Hojeński. Jedyne co się naprawdę liczy, to własna opinia każdego z kierowców. Najlepiej ją zdobyć, przeprowadzając test nowego Mitsubishi ASX i w wersji z sześciobiegową skrzynią manualną, i ze skrzynią automatyczną 7DCT. Zatem podwójnie serdecznie zapraszam do salonów Mitsubishi.

Radek Pszczółka
Zdjęcia: Irmina Hanzel

Nowe Mitsubishi ASX  zdjęcia z testu

czerwony samochód crossover z przodu 3/4, nowy ASX, test nowego Mitsubishi ASX Mitsubishi ASX HEV - napęd hybrydowy ładowanie, jak dbać o akumulator trakcyjny w hybrydzie czerwony samochód crossover z tyłu, nowy ASX tył, test nowego Mitsubishi ASX otwarty bagażnik samochodu, nowy ASX, test nowego Mitsubishi ASX czerwony samochód crossover z tyłu 3/4, nowy ASX, test nowego Mitsubishi ASX czerwony samochód crossover, przód widok z boku, koło, nowy ASX, test nowego Mitsubishi ASX deska rozdzielcza i kierownica nowy ASX, test nowego Mitsubishi ASX deska rozdzielcza i ekran w samochodzie. Test nowego Mitsubishi ASX 140 i 158 KM. Przekładnia manualna, czy automatyczna skrzynia DCT skórzane fotele w samochodzie, test nowego Mitsubishi ASX
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!