Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Seat Alhambra - wyposażenie na miarę prawdziwego vana | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Seat Alhambra – wyposażenie na miarę prawdziwego vana

Seat Alhambra jest na rynku od kilku lat. Z pozoru to zwykły van mający opinię niezawodnego, ale też trochę zbyt zachowawczego. Jeśli jednak zajrzeć pod bryłę nadwozia, można się mocno zdziwić.

Van z założenia ma być autem wygodnym, w którym podczas jazdy się odpoczywa. Jeśli będziecie chcieli przejechać z jednego końca Polski na drugi w towarzystwie gromadki rozkrzyczanych dzieci i marudnej żony, to z pewnością Wasze nerwy ukoi automatyczna skrzynia biegów.

Niestety, większość montowanych w vanach przekładni jest ospała. Nie trzeba co prawda wachlować lewarkiem, ale każdy manewr wyprzedzania powoduje frustrację. Seat znalazł doskonałe rozwiązanie tego problemu – zamontował w Alhambrze 6-stopniową dwusprzęgłową skrzynię zautomatyzowaną DSG. Co prawda wyposażone w nią wersje silnikowe są średnio o około 10 000 zł droższe, ale DSG zmienia biegi znacznie szybciej niż skrzynie innych vanów, więc warto wydać więcej.

Oprócz rewelacyjnej skrzyni biegów do największych atutów Alhambry należy napęd 4×4. Takiej opcji nie ma ani w Fordzie Galaxy, ani w Renault Espace, ani nawet w Lancii Voyager. Z napędem na 4 koła dostępna jest właściwie tylko 140-konna wersja 2,0 TDI, którą wyceniono na około 125 484 zł. Jeśli mieszkacie na obrzeżach miast i dojeżdżacie do domu drogą nieutwardzoną, to takie rozwiązanie z pewnością Wam się przyda.

Takie gadżety jak dwusprzęgłowa skrzynia czy napęd 4×4 doceni tylko głowa rodziny. Wasza żona będzie gotowa odwieść Was od pomysłu dopłaty za męskie zabawki, ale bądźcie dzielni i spróbujcie ją przekonać, że zwiększą one bezpieczeństwo podczas wyprzedzania i przydadzą się w trudnych warunkach. Dopłacać nie trzeba za to za Start/Stop i system odzyskiwania energii z hamowania, choć większości osób to nie wzruszy.

Z drugiej strony kupując vana, najpierw zwraca się uwagę na jego praktyczność – i słusznie. Kupowanie tego typu auta, w którym nie ma schowków i odpowiedniej liczby uchwytów, mija się z celem. To tak, jakby nabyć terenówkę, którą nie można zjechać z asfaltu na piach, bo zaraz się zakopie.

Alhambra nie jest „wydmuszką”, tylko vanem z krwi i kości. W topowej wersji wyposażenia Style jest mnóstwo schowków: w podłodze za przednimi siedzeniami, w drzwiach (mieszczące nawet 1,5 l butelki), 2 w desce rozdzielczej oraz pod przednimi siedzeniami. Tylko schowki w drzwiach dostępne są w podstawowej odmianie Reference.

Wersja Style ma też więcej uchwytów na kubki, zamiast 4 jest ich 6. Nie mogło w niej zabraknąć stolików w oparciach przednich foteli oraz kurtyn przeciwsłonecznych schowanych w drzwiach. Ta druga opcja przyda się zwłaszcza osobom przewożącym małe dzieci, które oślepione światłem słonecznym od razu wpadają w histerię. Dużym udogodnieniem jest również regulacja każdego tylnego fotela z osobna – ta opcja na szczęście jest już w standardzie.

W topowej odmianie znajdują się poza tym: trzystrefowa klimatyzacja automatyczna, 8-głośnikowe audio, tempomat, czujniki deszczu i zmierzchu. Telefon można zsynchronizować z system Bluetooth w aucie. Niezależnie od wybranej wersji da się doposażyć Alhambrę w inne gadżety, płatne osobno.

Co ciekawego oferują Hiszpanie? Przede wszystkim skórzaną tapicerkę za 8292 zł i bardzo przydatnego asystenta parkowania wycenionego na 1383 zł, a także rzadziej wykorzystywaną wielofunkcyjną kamerę obsługującą asystenta pasa ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych (1467 zł). Po dopłacie 4340 zł za pakiet techniczny otrzymuje się kamerę cofania wraz z systemem nawigacji i czujnikami parkowania.

Z ciekawszych gadżetów dostępnych w Seacie Alhambra warto wspomnieć o samopoziomującym się tylnym zawieszeniu (1976 zł), reflektorach ksenonowych z dynamicznym doświetlaniem zakrętów (3812 zł), elektrycznie otwieranych tylnych drzwiach i tylnej klapie (3751 zł). Więcej informacji na temat kosztów zakupu Alhambry znajdziecie w cenniku na stronie Seat Euromotor.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

13 maja, 2025

Rok 2025 zapowiada się dla Nissana wyjątkowo intensywnie. Japoński producent konsekwentnie realizuje plany elektryfikacji swoich samochodów. Czeka nas debiut MICRY w formie miejskiego elektryka, premiera (...)

12 maja, 2025

To ostatni moment, by zamówić Giulię i Stelvio w wersji dostosowanej do własnych preferencji. Tylko do końca maja można wybrać konfigurację tych flagowych modeli według (...)

12 maja, 2025

Samochody dostawcze Fiata zapewniają niezawodne wsparcie w każdym biznesie. Marka oferuje świetną jakość w rozsądnej cenie. Odkryj gamę modeli Fiat Professional i wybierz pojazd, który (...)