Decydując się na samochód wybieramy zazwyczaj kolor nadwozia i poziom wyposażenia. To gwarantuje minimalne, ale jednak, dopasowanie modelu do naszych wymagań. W Nissanie Juke zrealizowano inną zasadę. Jej motto to: Chcesz, aby Twój nowy Nissan Juke wyróżniał się z tłumu? W takim razie wersja N-Design będzie w sam raz dla Ciebie.


Dla właścicieli, którzy chcieliby nadać swojemu autu wyjątkowo indywidualny styl, przygotowano wersję wyposażenia N-Design. Jest ona oferowana obok znanych powszechnie wersji Visia, Acenta, N-Connecta i Tekna, i może być łączona z najbogatszymi pakietami personalizacyjnymi.

SONY DSC

Ponieważ miałem już okazję testować kilkakrotnie wersje Juke N-Design i każda była indywidualnością, postanowiłem prześledzić kompletowanie takiego modelu wg konfiguratora, aby zaprezentować co może otrzymać klient..

1. Wybór silnika i skrzyni biegów
Akurat tutaj nie mamy wielkiego wyboru, gdyż Juke wyposażony jest tylko w jeden silnik, czyli 1‑litrowy 3‑cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T o mocy 117 KM. Mimo niewielkiej pojemności ma on dobre wartości momentu obrotowego w całym zakresie obrotów, co zapewnia możliwość energicznej jazdy (okupionej wyższym spalaniem), ale także spokojne przemieszczanie się w niskim zakresie obrotów i minimalne zużycie paliwa. Skojarzony jest on z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegowym dwusprzęgłowym automatem z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek (różnica cen obu przekładni to 8 000 zł). Do dyspozycji kierowcy jest także selektor trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), dzięki czemu kierowca z łatwością dopasuje charakterystykę pojazdu do swoich potrzeb. Jak sprawdzałem wielokrotnie różnymi modelami automat, zużycie paliwa wynosi średnio ok 6,5-7 l/1000 km (wg danych katalogowych wersja automat zużywa średnio 6,1-6,5 l/100 km). W czasie wolnej, delikatnej jazdy jazdy możliwe było jednak osiągnięcie zużycia poniżej 5 l/100 km, mimo wskazań katalogu 5,7-6,0 l/100 km. Podczas szybkiej jazdy na trasie zużycie wyniosło jednak 8,2 l/100 km, mimo iż wskazania katalogu to 6,6-7 l/100 km.

Nowy Nissan JUKE

2. Wybór nadwozia
Tutaj zaczyna się prawdziwy zawrót głowy. Standardowa personalizacja to dwukolorowe nadwozie: czarny dach oraz nadwozie – biała perła. Możemy jednak bez dopłaty wybrać inną opcję dwukołowego nadwozia w których dach będzie czarny lub srebrny, a nadwozie burgundowe, brązowe, czarne, szare, niebieskie granatowe czy czerwone (w wersji czarnej dach jest czerwony lub srebrny). Jeżeli dołożymy do tego jednokolorowe nadwozia (tutaj mamy dopłatę 2400 zł), to łącznie mamy do wyboru 25 wersji kolorystycznych.

Kolejnym krokiem personalizacji jest wnętrze. W tym wypadku klienci mają do wyboru trzy kombinacje tapicerki foteli oraz wykończenia deski rozdzielczej, drzwi i podłokietnika.
Urbanizer opiera się na nowoczesnym, mocnym kontraście czerni i bieli, z elementami wykończeniowymi z syntetycznej skóry w obu tych kolorach;
Midnight to finezyjne i eleganckie wnętrze zdominowane przez czarną Alcantarę® i skórę;
The Juke przyciąga wzrok energetycznym kokpitem z elementami z pomarańczowej i czarnej skóry.
Co ważne, wszystkie warianty nie tylko dodają prestiżu i innowacyjności Nissanowi JUKE, ale w wersji N-Design są bez dopłat.

Wybierając koła, nie mamy wielkiego wyboru gdyż… standardem w wersji N-Design są imponujące i największe w ofercie, 19 calowe obręcze kół z lekkiego stopu ze szlifem diamentowym, podkreślające muskularny i dynamiczny styl nadwozia. Opony założone w tym modelu to 225/45R19.

Jeżeli dokonaliśmy personalizacji modelu, aby wyróżniać się na ulicy, możemy przystąpić do skompletowania samochodu wg naszych potrzeb.
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to ideałem jest wybór pakietu technologicznego (cena 4300 zł). Dzięki niemu kierowca jest bardziej świadomy na drodze, a nawet może liczyć na wsparcie, kiedy wykona nieprawidłowy manewr. Pakiet obejmuje
system kamer 360° AVM
system ProPILOT
system monitorowania martwego pola
system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy
system ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym

SONY DSC

Oznacza to, że nabywca tego pakietu otrzymuje system, który: utrzymuje i dopasowuje prędkość samochodu, aby utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu z przodu, hamuje w korku, a następnie przyspiesza, aby dopasować się do innych uczestników ruchu. jeśli zaś zbliżysz się zbytnio do linii granicznej pasa, utrzyma Cię bezpiecznie na środku jezdni. Ponadto Juke będzie wyposażony w system ostrzegania o pojeździe w martwym polu i ostrzeże Cię o pojeździe, którego nie widzisz w lusterku bocznym. Jeśli nie zareagujesz na ostrzeżenie, system może zacząć delikatnie hamować, aby skierować Nissana Juke z powrotem na środek pasa, którym jechałeś.
Na parkingu możesz zaś liczyć na „elektroniczne oczy” czyli widok z lotu praka na parkowane miejsce.

SONY DSC

A w przypadku komfortu, do modelu Juke można zamówić Pakiet Sound & Go (koszt 4890 zł), który składa się z systemu nagłośnienia BOSE® Personal Plus i nawigacji satelitarnej NissanConnect. Szczególne wrażenie robi system nagłośnienia Bose® Personal. Jest on zoptymalizowany pod kątem kierowcy, siedzącego w najważniejszym i zawsze – podczas jazdy – zajętym miejscu w samochodzie. Uzyskano to poprzez umieszczenie głośników w maksymalnej bliskości uszu kierowcy oraz połączeniu ich z autorskim systemem przetwarzania sygnału Bose, który zapewnia wrażenie zanurzenia się w przestrzennym dźwięku. Oprócz standardowego systemu nagłośnienie, składa się on ze specjalnego zagłówka Bose Personal. Zagłówek wyposażony w parę lekkich głośników Bose UltraNearfield™ o średnicy 6 cm, w połączeniu z technologią Bose PersonalSpace™ Virtual Audio, generuje dźwięk o szerokim polu, krystalicznej barwie i muzycznej głębi na poziomie porównywalnym do zestawu złożonego ze znacznie większej liczby głośników. Co ciekawe, osobie siedzącej w fotelu wręcz trudno zorientować się, że dźwięk dobiega z zagłówka.
Dodatkowo kierowca może wpływać na wrażenie zanurzenia w dźwięku za pomocą funkcji Bose PersonalSpace Control, dostępnej w ustawieniach pokładowego systemu multimedialnego. PersonalSpace Control umożliwia regulowanie poszczególnych opcji odsłuchu, począwszy od dźwięku precyzyjnie skupionego na przedniej części kabiny do znacznie szerszego i otaczającego dźwięku, który zdaje się dobiegać nawet z miejsc, w których nie ma żadnych głośników.

Mocny dźwięk w całym wnętrzu

Choć system Bose Personal koncentruje się na wrażeniach kierowcy, pasażerowie również nie poczują się zaniedbani. Nowy szerokopasmowy głośnik Bose Super65™ debiutujący w systemie Personal zapewnia dynamiczny i przestrzenny dźwięk. 16,5-centymetrowe głośniki Super65 w dwojgu drzwiach generują wyjątkowo mocny dźwięk, jak na swój rozmiar, co eliminuje potrzebę montowania osobnego głośnika basowego lub większych i cięższych głośników niskotonowych kosztem miejsca w kabinie lub bagażniku. W wyższych partiach częstotliwości para ustawionych naprzeciw siebie 2,5 centymetrowych głośników w słupkach A zapewnia klarowność i wyrazistość wysokich tonów niezależnie od miejsca zajmowanego przez pasażera.

„System nagłośnienia Bose Personal jest ważnym elementem wyposażenia zaprojektowanego całkowicie na nowo Nissana Juke” — powiedział specjalista ds. produktu, odpowiedzialny za miejskiego crossovera Nissana. „Firma Bose jest zaufanym partnerem Nissana od prawie 30 lat, podzielając naszą pasję i zaangażowanie w zakresie dostarczania klientom produktów najwyższej jakości. W tym duchu utrzymany jest również ten pierwszy w swoim rodzaju, nowy system nagłośnienia”.
Tak zaprojektowany Juke nie tylko spełni walory samochodu indywidualnego wyróżniającego się na drodze, ale także będzie indywidualną małą salą koncertową idealną dla miłośników muzyki i przede wszystkim pojazdem o technologii, która wkracza w przyszłość.

Bogusław Korzeniowski

Więcej na temat Nissana Juke i pozostałych produktów w salonach

Odwiedź nas

  • Japan Motors, ul. Wyzwolenia 95, 43-300 Bielsko-Biała, telefon: (33) 827 00 10
  • Japan Motors, ul. Jasnogórska 60, 31-358 Kraków, telefon: (12) 662 00 10
  • Japan Motors, ul. Zielony Zaułek 2 (obok Wesołego Miasteczka), 41-500 Chorzów, telefon: (32) 200 99 10
  • Japan Motors, al. Powstańców Śląskich 22, 30-570 Kraków, telefon: (12) 252 00 10
  • Japan Motors, ul. Krasnobrodzka 5, (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa, telefon: (22) 510 00 10
  • Japan Motors, ul. Sobieskiego 10, 41-300 Dąbrowa Górnicza, telefon: (32) 200 99 20
  • Japan Motors, ul. Stawowa 2, 41-200 Sosnowiec, telefon: (32) 200 99 30
  • Japan Motors, ul. Głogowska 444, 60-266 Poznań, telefon: (61) 610 41 70

 

Poprzedni wpis Następny wpis