Odświeżony Nissan Micra jesienią trafi do sprzedaży w Europie. Samochód wygląda inaczej niż poprzednik, a jego wyposażenie zostało uzupełnione o ciekawe systemy.
Micra to trzeci pod względem popularności samochód Nissana na naszym kontynencie, po modelach Qashqai i Juke. Zmiany przygotowano z myślą o klientach europejskich, co ma się przyczynić do potrzymania zainteresowania pojazdem.
Geraldine Ingham, dyrektor generalny ds. marketingu małych samochodów w Europie:
Nowy Nissan Micra przeszedł wiele zmian w porównaniu z obecnym modelem, dzięki czemu nasza oferta w segmencie B jest prawdopodobnie najbardziej kompleksowa w całej branży. Nowa Micra, nowy Note – który zostanie wprowadzony na rynek również w tym roku – oraz Juke sprawiają, że w tym kluczowym segmencie rynku każdy znajdzie model Nissana odpowiedni dla siebie. A ponieważ modele te tak bardzo różnią się od siebie, ich oferty nie będą ze sobą kolidować.
Samochód dostał nowe zderzaki, maskę i grill. Zmieniono reflektory oraz tylne lampy, w których zamontowano diody LED. Opcjonalne światła przeciwmgłowe są otoczone chromowaną obwódką. Paleta kolorów nadwozia została rozszerzona o wpadający w turkus, metalizowany lakier perłowy Pacific Blue oraz metalizowany Platinum Sage.
[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/nissan-micra-12-dig-s-tekna-miejski-gadzet-test”]Nissan Micra 1,2 DIG-S Tekna – miejski gadżet [test][/blo-link-inner]
Fotele i drzwi wykończono nową tapicerką. Zmieniła się faktura materiałów na podłokietnikach. Zegary są teraz bardziej czytelne. Inne są otwory wentylacyjne. Na konsoli środkowej umieszczono błyszczące detale. W wyposażeniu pojawiły się wejścia Aux-in i USB połączone z systemem audio, a także gniazdo 12 V, dzięki któremu można ładować w samochodzie telefony komórkowe i odtwarzacze MP3.
Gama silnikowa będzie obejmowała jednostki o pojemności 1,2 l o mocy 80 i 98 KM. Ten drugi motor, oznaczony symbolem DIG-S, ma wtrysk bezpośredni. Cechuje się wysoką kulturą pracy, niskim zużyciem paliwa (4,1 l/100 km) i emisją dwutlenku węgla na poziomie 95 g/km. Jednostki Micry mogą współpracować z 5-biegową skrzynią manualną lub (opcjonalnie) z bezstopniową przekładnią CVT.
Nowy Nissan Micra dostępny jest w trzech wersjach. W podstawowej Visia wyposażenie standardowe obejmuje centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, 14-calowe felgi oraz pakiet wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo jazdy: poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, system ABS i ESP.
Odmiana Acenta ma dodatkowo chromowane elementy wykończenia, lusterka i klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia, 15-calowe felgi, spojler dachowy, klimatyzację ręczną, podłokietnik z przodu, koło kierownicy wykończone skórą oraz odtwarzacz CD z łączem Bluetooth.
[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/nissan-note-14-i-way-miejskie-pudelko-test”]Nissan Note 1,4 I-Way – miejskie pudełko [test][/blo-link-inner]
Topowa Micra Tekna ma ponadto klimatyzację automatyczną, system NissanConnect, czujniki parkowania z tyłu, system pomiaru wielkości miejsca parkingowego, 15-calowe obręcze ze stopów metali lekkich (16-calowe felgi będą opcjonalne), tapicerkę z tkaniny przypominającej zamsz, reflektory przeciwmgłowe, automatycznie włączane światła i wycieraczki oraz składane lusterka boczne.
Przy wyposażeniu warto wspomnieć o systemie nawigacji satelitarnej i komunikacji NissanConnect, który został wzbogacony o nowe funkcje i większy ekran o przekątnej 5,8 cala (dotychczas 5 cali). Współpracuje on z technologią Google Send-To-Car, umożliwiającą planowanie podróży przy użyciu komputera bądź tabletu w domu lub w biurze, a następnie przesyłanie gotowych wskazówek dojazdu do samochodu.
Nissan ma też system pomiaru wielkości miejsca parkingowego. Jak sama nazwa wskazuje, mierzy on ilość dostępnego miejsca, a następnie informuje kierowcę za pomocą komunikatów wyświetlanych na desce rozdzielczej, czy pojazd bezpiecznie zmieści się w luce.