Używany Nissan Micra K12 – nie tylko dla pań

W 2002 roku Nissan Micra K12 był prawdziwą rewolucją w tym modelu. Jednym od razu przypadł do gustu, zwłaszcza paniom. Inni uznali go za samochód brzydki, przypominający żabę. Z czasem przekonał do siebie ten japońsko-francusko-angielski twór i nadał kształt kolejnej generacji.

Samochód przykuwa uwagę swoją niecodzienną i bardzo odważną stylistyką, choć z nie do końca proporcjonalnym kształtem. Jak na swoje rozmiary jest nieprzeciętnie wysoki, a ogólnie mocno urósł w stosunku do poprzednika, kultowego K11. Co ciekawe, tylko na długość samochód stał się krótszy o 10 mm, ale przybyło szerokości i wysokości. Warto podkreślić, że nowa Micra powstała we współpracy Nissana i Renault, a była produkowana w Wielkiej Brytanii. Tak też jest zresztą po dziś dzień.

Nissan Micra K12 występuje w trzech wersjach nadwozia. Najpopularniejszą jest odmiana pięciodrzwiowa, trochę za nią trzydrzwiowa, a najrzadziej na drogach spotykamy połączenie kabrioletu i coupe. Ten ostatni to klasyczny, dwuosobowy fun car.

autowp.ru_nissan_micra_5-door_36

Wielką zaletą samochodu, zwłaszcza w porównaniu z poprzednikiem jest bardziej przestronne wnętrze. Dobrze poczują się tu zwłaszcza osoby o wysokim wzroście, którym na pewno nie zabraknie przestrzeni nad głowami – chyba że z tyłu. Micra K12 stała się więc pełnowartościowym autem czteroosobowym, a ciekawym rozwiązaniem jest przesuwana tylna kanapa. Przesuwając ją maksymalnie w przód, można powiększyć bagażnik z 251 do 371 litrów. Z praktycznych rozwiązań jest  także schowek w przednim fotelu pod poduszką siedziska. Co łączy małego Nissana z Renault?

Przede wszystkim płyta podłogowa, którą dzieli z modelem Clio. Zawieszenie stanowi prosta konstrukcja z belką skrętną tylnej osi. Jest to trwałe rozwiązanie, ale niekiedy dochodzą z niej hałasy w postaci skrzypienia. Winne są najczęściej gumy belki lub podkładki pod amortyzatory. Z przodu poza tradycyjnym w kolumnie MacPhersona zużyciem sworzni wahaczy i łączników stabilizatora, dość szybko zużywają się górne łożyska amortyzatorów. Ogólnie zawieszenie nie jest zbyt drogie w utrzymaniu, za to poważny wydatek może stanowić przekładnia kierownicza z elektrycznym wspomaganiem.

autowp.ru_nissan_micra_5-door_18

Jeżeli chcecie mieć jak najwięcej spokoju, najlepiej wybierać sprawdzone silniki benzynowe produkcji Nissana. Diesle to silniki Renault, które potrafią sprawiać problemy, tradycyjne dla jednostek zasilanych olejem napędowym z układem Common Rail. Tymczasem najpopularniejsze benzyniaki 1.2 16V o mocy 65 lub 80 KM i 1.4 16V o mocy 88 KM to pewne źródło napędu. Pewne i ekonomiczne, bo średnie zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 6-6,5 l/100 km.

Ich obsługa sprowadza się to wymiany płynów i okresowej regulacji luzów zaworowych. Jeżeli samochód nie jeździ na gazie, można to robić co 40-50 tys. km. Za napęd wałków odpowiada łańcuch rozrządu. Co około 200-300 tys. km może on wymagać wymiany, ale nie musi. Wszystko zależy od stylu jazdy. Jeżeli jest nadmiernie rozciągnięty, będzie grzechotał. Czasami wystarczy wymiana napinacza.

autowp.ru_nissan_micra_5-door_13

Diesle nie są złe. W Micrze montowano najprostsze wersje francuskiego motoru 1.5 dCi o mocy 65 i 88 KM bez kół dwumasowych. Nawet jeżeli dojdzie do awarii któregoś z droższych elementów – turbosprężarka czy układ wtryskowy – wydatki na naprawę będą stosunkowo niskie. Mimo to uważamy, że zakup Micry z dieslem powinien być dobrze przemyślany i podparty rzeczywistymi potrzebami.

Szukając używanej Micry K12 z pewnością zaskoczy was wyposażenie. Niektóre egzemplarze mają nie tylko pełną elektrykę i klimatyzację, ale także dostęp bezkluczykowy. Jest to jedna z rzeczy, która może się zepsuć, więc nie warto specjalnie szukać takiego egzemplarza. Waszą uwagę zwróci też niestety dość mocne zużycie elementów wnętrza. Warto poszukać samochodu pierwotnie kupionego w Polsce, dzięki czemu sprawdzicie historię serwisową. Przed zakupem, odwiedzając ASO Nissana możecie dowiedzieć się, czy nie czekają was spore wydatki, jak wymiana przekładni kierowniczej czy też napędu rozrządu.

autowp.ru_nissan_micra_5-door_11

Najmłodsze samochody kosztują 20-24 tys. zł. Najtańsze można kupić już za 4-5 tys. zł. Najstarsze auta pochodzą z roczników 2003-2004. Warto poszukać aut wyprodukowanych po ostatnim faceliftingu w 2007 roku, a takie kosztują od około 10 tys. zł w górę.

Jesteś zainteresowany zakupem nowego Nissana Micry? Umów się na jazdę testową!

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

17 lutego, 2025

Polacy lubią nowości i nowinki techniczne, ale w motoryzacji w większości preferują tradycyjne rozwiązania. Jednoznacznie na to wskazuje wciąż niesłabnące zainteresowanie samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi. (...)

16 lutego, 2025

Dawno, dawno temu ( w roku 2012) miałem okazję uczestniczyć w konferencji w Stuttgarcie, gdzie premierę miał Mercedes Citan. Prowadzący wykład neurolog wyjaśniał wówczas pracę (...)

12 lutego, 2025

Salony OMODA & JAECOO, podobnie jak samochody tych marek, wciąż są nowymi w naszej motoryzacyjnej świadomości. Nawet mimo tego, że charakterystyczne auta dają się już (...)