Ford wprowadzając podmarkę Vignale puka do klasy premium. W Polsce już oferowane jest Mondeo w tej luksusowej wersji. Co proponuje nam Ford na pokładzie swojego popularnego auta w odmianie specjalnej?

Na wstępie należy zaznaczyć, że tym, czego nie znajdziemy w cenniku, jest lepsza jakość wykonania. Mondeo Vignale jest wykańczane ręcznie na specjalnej linii produkcyjnej. Ma też inne detale, które widoczne są nie tylko w środku, ale i na zewnątrz oraz bardzo bogate wyposażenie podstawowe. Standardem w kwestii bezpieczeństwa jest Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS), układ wspomagający ruszanie pod górę, poduszki powietrzne czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszka kolanowa i poduszki kurtynowe. Za dopłatą w wysokości 850 zł można zamówić także nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla pasażerów tylnej kanapy.

FordVignale_Mondeo_4door_01

W standardzie Mondeo Vignale ma także elektryczny hamulce postojowy, Lane Keeping Alert z Driver Alert, system rozpoznawania znaków drogowych, a jeśli zdecydujemy się na wykupienie Adaptive Cruise Control za 3700 zł, dodatkowo otrzymamy Pre-Collision Assist. Po 900 zł kosztują Active City Stop oraz Active Park Assist.

Standardem na pokładzie Mondeo Vignale jest odtwarzacz Sony z CD/MP3 z systemem Ford Sync 2. Powiązany jest z nim 8-calowy kolorowy wyświetlacz, system głośnomówiący z Bluetooth i funkcją sterowania głosem. Na pokładzie znajduje się także gniazdo USB, SD, 9 głośników Sony oraz zdalne sterowanie multimediami z kierownicy. Osoby, które dużo jeżdżą w nocy z pewnością docenią oferowane w standardzie w Mondeo Vignale reflektory Ford Dynamic LED z pełną automatyką, w tym Auto High Beam.

FordVignale_Mondeo_Wagon_03

Producent z logo w kształcie niebieskiego owalu oferuje we flagowej odmianie swojego popularnego auta w standardzie klimatyzację dwustrefową, Active Noise Cancellation, czujniki parkowania z tyłu i z przodu, podgrzewaną przednią szybę, kamerę cofania oraz sterowanie elektryczne wszystkimi szybami. We wszystkich Mondeo Vignale kierownica, uchwyt dźwigni zmiany biegów i deska rozdzielcza są wykończone skórą. To doskonale gra z chromowanymi klamkami wewnątrz oraz wysokiej jakości dywanikami welurowymi z przodu i z tyłu. Skórą pokryte także wszystkie fotele. W standardzie siedzenie kierowcy regulowane jest w 10 kierunkach i wyposażone jest w pamięć ustawień. Przednie fotele są też podgrzewane.

Standardowo Mondeo w swojej flagowej wersji stawiane jest na 18-calowych felgach. 19-calowe obręcze 10-ramienne wymagają dopłaty w wysokości 4300 zł. Standardem są też lakiery specjalne Vignale Black i Vignale Silver. Dopłaty w wysokości 1350 zł wymaga Vignale Nocciola. Najbardziej efektowny jest Vignale White, który dostaniemy za dodatkowe 3050 zł.

Ford Vignale Quality Center
Ford Vignale Quality Center

Ford oferuje w Polsce w Mondeo Vignale trzy wersje napędowe z silnikami benzynowymi. Podstawową jest 203-konny 2.0 EcoBoost z 6-biegowym automatem. Jego ceny zaczynają się od 150 600 zł. 240-konny 2.0 EcoBoost z tą samą skrzynią biegów wymaga 7400 zł dopłaty. Po drodze jest jednak jeszcze 187-konna odmiana hybrydowa ze skrzynią eCVT, która kosztuje 152 000 zł.

Na liście jednostek wysokoprężnych w Mondeo Vignale znajdziemy tylko dwa motory, ale w łącznie czterech wersjach napędowych. Mniejszą mocą dysponuje 180-konny 2.0 TDCi. Kosztuje on od 149 000 zł. Za ten sam silnik, ale ze skrzynią PowerShift zamiast 6-biegowego automatu, dopłacimy 9 tys. zł. Jeśli dołożymy do tego napęd na cztery koła cena wyniesie 167 tys. zł. Mniej, bo 164 tys. zł zapłacimy za 2-litrowego diesla z doładowaniem bi-turbo, rozwijającego 210 KM. Jest on wyposażony w skrzynię PowerShift i napęd FWD. Wszystkie podane ceny to kwoty za wersję 4-drzwiową. Dopłata do kombi wynosi 4000 zł.

Umów się na jazdę próbną nowym Fordem Mondeo!

Poprzedni wpis Następny wpis