Cupra Formenor e-HYBRID i Cupra Formentor VZ e-HYBRID już w marcu trafią do sprzedaży. Pierwszy model osiąga moc 204 KM, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 7,8 sekundy. Drugi model ma moc 245 KM, a przyspieszenie wynosi tylko 7 sekund.

Popularność hybryd rośnie

Hybrydowa CUPRA Formentor wpisuje się w strategię marki oferowania modeli łączących napęd elektryczny ze sportowymi osiągami. Na rynku jest dostępna hybrydowa CUPRA Leon w wersji hatchback oraz Sportstourer, zaś na drugą połowę 2021 roku zaplanowano premierę dynamicznego miejskiego samochodu elektrycznego – CUPRY el-Born.

– CUPRA Formentor e-HYBRID jest kwintesencją marki – stwierdza Wayne Griffiths, CEO CUPRY i SEAT-a. – Model pozwoli nam na osiągnąć cel podwojenia w 2021 roku zeszłorocznych wyników sprzedaży. Zakładamy, że w tym roku Formentor będzie stanowić 50% sprzedaży. Zapewne połowa tych egzemplarzy będzie posiadać napęd hybrydowy typu plug-in. Sprzedaż elektrycznych hybryd na rynkach europejskich wzrosła z 5,7% w 2019 roku do 11,9% w 2020 r. Prognozujemy, że trend będzie się utrzymywał, umożliwiając dalszą elektryfikację branży.

Produkcja nowych wersji Formentora ma niebawem osiągnąć poziom 100 egzemplarzy dziennie. Pozwoli to na obniżenie globalnej emisji CO2 i uzyskanie wartości zgodnych z europejskimi kryteriami.

Sportowe osiągi, zrównoważone spalanie

Obie hybrydowe wersje Formentora z napędem na przednią oś łączą 1.4-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną zapewniającą 115 KM. Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorach litowo-jonowych o łącznej pojemności 13kWh.

W zależności od rozwiązań technologicznych pojazdy zapewniają moc 204 lub 245 KM. Wersja Formentor e-HYBRID rozwija prędkość od 0 do 100 km/godz. w 7,8-sekundy i rozpędza się maksymalnie do 205 km/godz. Natomiast wariant Formentor VZ e-HYBRID osiąga prędkość 100 km/godz. w 7 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/godz.

Wykorzystanie napędu hybrydowego wpłynęło na znaczne obniżenie spalania CUPRY. Zgodnie z wynikami testów WLTP wynoszą one jedynie 1,2-1,4 l/ 100 km w przypadku Formentora e-HYBRID oraz 1,4-1,6 l/ 100 km dla Formentora VZ e-HYBRID. Akumulatory o łącznej mocy 13kWh pozwalają również na bezemisyjne przejechanie ponad 50 km na jednym ładowaniu.

Praktyczne rozwiązania

CUPRA Formentor e-HYBRID standardowo uruchamia się w trybie elektrycznym. Napęd przełącza się na tryb hybrydowy, gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej określonego poziomu lub gdy pojazd rozpędza się do 140 km/h. Kierowca może skorzystać z ustawień domyślnych w trybie Hybrid-Auto, który automatycznie optymalizuje zużycie energii lub wybrać jedną z trzech opcji dostępnych w trybie Hybrid-Manual: utrzymanie obecnego stanu naładowania, określenie, jakiego poziomu zakumulowanej energii samochód nie powinien przekroczyć oraz funkcję ładowania przy użyciu silnika spalinowego. Akumulatorem można zarządzać także zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej CUPRA Connect.

Podwozie i układ napędowy CUPRY Formentora e-HYBRID współpracują ze sobą, aby zapewnić dynamizm jazdy niespotykany dotąd w samochodach hybrydowych. Podwozie zostało dostosowane do nowej wersji modelu i innego niż w wariantach spalinowych rozkładu masy. Ponadto, kolumny MacPhersona oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi zapewniają komfort jazdy od pierwszej chwili po uruchomieniu samochodu. W zależności od preferencji estetycznych klienci mogą również wybierać między 18- i 19-calowymi felgami kół.

CUPRA Formentor eHYBRID ma 4 450 mm długości, 1 839 mm szerokości i 1 510 mm wysokości. Rozstaw osi o wymiarze 2 680 mm zapewnia osobom siedzącym z tyłu dużo miejsca na nogi. Podróżni docenią również praktyczny bagażnik o pojemności 345 litrów.

Poprzedni wpis Następny wpis