Najnowszy film
Wraca Opel Insignia GSi. Nieco słabszy, ale benzynowy

opel_insignia_gsi_sports_tourer_50

Opel Insignia obecnej generacji wchodzi w trzecią fazę istnienia sportowej wersji GSi. Początkowo oferowany z 260-konnym silnikiem benzynowym, potem wyłącznie z 210-konnym dieslem. Teraz, jakby producent doszedł do kompromisu, zaoferuje nowy wariant. 

Poliftowa Insignia Grand Sport i Sports Tourer w sportowym wariancie GSi zadebiutowała w Brukseli z nowym silnikiem benzynowym 2.0 Turbo o mocy 230 KM i momencie obrotowym 350 Nm dostępnym przy 1500–4000 obr./min. Zastosowano także nową 9‑biegową automatyczną przekładnię, której dodano jedno przełożenie, co pozwoliło obniżyć zużycie paliwa i podniosło akustyczny komfort jazdy. W osiągnięciu niższego spalania pomaga aktywna żaluzja chłodnicy oraz system odłączania dwóch z czterech cylindrów podczas pracy z niskim obciążeniem.

2020 Opel Insignia GSi Sports Tourer

Aby dynamiczny silnik sprawnie przenosił moc na podłoże, konstruktorzy zdecydowali się na użycie napędu na cztery koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego. Jest to rozwiązanie  z dwoma sprzęgłami w tylnej osi, które zastępują mechanizm różnicujący pomiędzy osiami oraz osiowy mechanizm różnicowy. Takie rozwiązanie jest stosowane we wszystkich Insigniach 4×4 i świetnie sprawdza się przy dynamicznej jeździe. Uzupełnieniem dynamicznych właściwości jezdnych jest adaptacyjne zawieszenie FlexRide, które można ustawić w tryb „Standard”, „Tour”, “Sport” oraz „Competition”.

Czterotłoczkowe hamulce Brembo z czerwonymi zaciskami dbają o odpowiednią siłę hamowania. Nowością jest właśnie układ hamulcowy, którego wspomaganie jest sterowane elektro-hydraulicznie. Działa w systemie „brake by wire”.

opel_insignia_gsi_sports_tourer_69

A co poza GSi?

Podczas premiery modelu GSi Opel zaprezentował także gamę silników do pozostałych odmian Insignii. Wycofano wariant 2-litrowy wysokoprężny, na rzecz jednostki 1.5 D o mocy 122 KM. To najsłabszy silnik w ofercie. Drugim jest benzynowa jednostka turbo 1,4 litra o mocy 145 KM. Do wyboru jest także 2-litrowy wariant benzynowy o mocy 200 KM. Ten, podobnie jak GSi jest oferowany ze skrzynią automatyczną o 9 przełożeniach. Mniejsze silniki pracują w parze z 6-biegowym manualem.

 



Wróć