Wybierz markę

Specjalista od tuningu Fordów – firma Loder1899 – wzięła na celownik Mondeo wyposażone w 2,2-litrowy silnik wysokoprężny. Auto ma ponad 40 KM mocy więcej niż w konfiguracji seryjnej.

Samochody z jednostkami o zapłonie samoczynnym są popularne z kilku względów. A skoro są popularne, to najwięksi producenci wychodzą ze skóry, żeby oferować wersję z dieslem. I to najlepiej dieslem o dość dużej mocy. Taki właśnie jest Ford Mondeo 2.2 TDCi.

Pod maską tego niemieckiego sedana znajduje się motor z turbosprężarką o zmiennym ustawieniu łopatek kierownicy, który w fabrycznej konfiguracji charakteryzuje się mocą 200 KM przy 3500 obr./min i momentem obrotowym 450 Nm w zakresie już od 1750 do 3000 obr./min. W połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów jednostka silnikowa rozpędza Forda do 230 km/h i pozwala przyspieszyć do 100 km/h 8,1 s. Takie osiągi wystarczają, żeby bez większego problemu poruszać się sprawnie zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

Loder1899 udowadnia jednak, że Mondeo może być jeszcze bardziej interesującym samochodem. Dowodem na to jest wzmocniony o 44 KM i 70 Nm silnik. Usprawnienia dokonano, zmieniając oprogramowanie sterujące motorem. W efekcie wzrosło ciśnienie doładowania turbosprężarki. Nie wiadomo jednak, jakie osiągi ma teraz to auto.

Z rur wydechowych wydobywa się groźniejsze brzmienie niż w pojeździe seryjnym. To zasługa sportowego układu wydechowego wyposażonego m.in. w konwertery katalityczne o zmniejszonych oporach wewnętrznych.

Tuner postarał się o to, żeby ten Ford nieco odróżniał się od zwykłych Mondeo. Aby tak się stało, styliści dołożyli listwę pod przednim zderzakiem i imitację dyfuzora z tyłu. W zależności od zasobności portfela klienta obie te części mogą być wykonane z tworzywa sztucznego lub z włókna węglowego.

Samochód otrzymał koła z aż 20-calowymi felgami obutymi w opony 245/30 (na obu osiach). Można też wybrać koła 18-calowe z gumami 225/35. Uzupełnieniem wszystkich zmian jest obniżone o 35 mm zawieszenie. Efekt ten uzyskano, zastępując seryjne krótszymi sprężynami.

Za swój pakiet Loder1899 żąda co najmniej 4541 euro (wersja z 18-calowymi felgami), ale cena nie obejmuje ani malowania części nadwozia, ani też montażu niczego w samochodzie.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2179 cm3
  • Doładowanie: turbosprężarka VGT
  • Moc maksymalna: 244 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 111,98 KM/l (seryjny – 97,79 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 520 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 302 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 9.0 x 20”
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 245/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1599 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,55 kg/KM (seryjny – 8,00 kg/KM)
  • Długość: 4850 mm
  • Szerokość: 1886 mm
  • Wysokość: 1465 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2850 mm
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!