samochody Seat i Cupra w salonie Euromotor, długoterminowy wynajem aut

O tym, że wynajem samochodu to atrakcyjna droga do realizacji potrzeb transportowych, przekonuje się coraz więcej osób. W pierwszej kolejności byli to przedsiębiorcy, ale gdy tylko pojawiła się taka możliwość, szybko dołączyły do nich osoby prywatne. I właśnie do obu grup kierują swoją nową ofertę marki SEAT i CUPRA. Dlatego chcemy propozycji głośno przyklasnąć. Okres najmu może wynosić od 12 do 48 miesięcy, a w jego ramach otrzymamy oczywiście nie tylko samochód. Istotą wynajmu jest to, że rozszerza zakres beztroski użytkownika na obsługę serwisową, ubezpieczenie, assistance, a niejednokrotnie także na wymianę opon. Każdy, kto w tym miejscu powie, że nie za darmo, będzie miał absolutną rację, ale za darmo to można tylko… No właśnie.

Wynajem samochodu produktem przyszłości

Interesujące wnioski przyniósł najnowszy raport EFL z cyklu „Pod Lupą” zatytułowany „MŚP wynajmują czy kupują?”. Najważniejszy z nich wskazuje na nasze przywiązanie do własności. Ale jednocześnie aż 78% firm produkcyjnych docenia atrakcyjność najmu jako formy finansowania środków trwałych. Dzięki najmowi przedsiębiorstwa mają więcej kapitału i czasu na prowadzenie podstawowej działalności. Można przyjąć, że to najprostsza forma coraz bardziej cenionego outsourcingu. Poproszony o komentarz do raportu Marcin Soprych, dyrektor sprzedaży produktów finansowych i ubezpieczeń Grupy PGD idzie dalej. – Wynajem samochodu jest produktem przyszłościowym, by nie rzec – przyszłości. I powoli będzie wypierał standardowe produkty leasingowe. Klienci w naturalny sposób będą migrować w stronę wynajmu ze względu na wygodę oraz oszczędność czasu. W szczególności, dlatego że ceny samochodów systematycznie idą w górę, podobnie jak stopy procentowe i inflacja – prognozuje Marcin Soprych.

Leasing a długoterminowy wynajem samochodu

Leasing w działalności gospodarczej już dawno stał się narzędziem powszechnym. Wynajem samochodu nie jest jeszcze tak popularny. Dlatego pozwalamy sobie wskazać najważniejsze różnice i właściwości.

W leasingu klient najczęściej wykupuje leasingowany samochód i staje się jego właścicielem. W najmie takie rozwiązanie się nie opłaca. Ideą najmu jest to, że klient użytkuje samochód, nie będąc jego właścicielem. W związku z tym jest odciążony od wszystkich elementów dodatkowych. Cała procedura, wszystkie formalności i czynności obsługowe związane z użytkowaniem auta są po stronie dealera i instytucji finansowej. Najmujący nie musi myśleć o wykupieniu ubezpieczenia komunikacyjnego i w ramach raty ma zazwyczaj wszystkie przeglądy gwarancyjne oraz serwisowe. Często nie musi kłopotać się oponami zimowymi i ich przechowywaniem. Dlatego nie musi zatrudniać menadżera floty. Albo przynajmniej może znacząco ograniczyć jego obowiązki. I przedsiębiorcy, i klientowi indywidualnemu odpada dodatkowa robota.

Wynajem samochodu wiąże się równocześnie ze wspomnianym wcześniej czynnikiem hamującym jego popularność naszym przywiązaniem do posiadania. – Jednakże wraz ze wzrostem świadomości przedsiębiorców w Polsce waga tego czynnika spada. Traci bowiem na znaczeniu, istotny dla niektórych lata temu, argument o możliwości atrakcyjnego wykupienia samochodu z leasingu. Warto podkreślić, że w stosunku do leasingu wynajem samochodu umożliwia użytkowanie modelu wyższej klasy, lepiej wyposażonego i zazwyczaj pozostającego na gwarancji przez cały okres użytkowania – dodaje Marcin Soprych.

Długoterminowy najem modeli SEAT i CUPRA rozwiązaniem na dziś

Większość instytucji oferuje obecnie wynajem samochodu tylko klientom prowadzącym działalność gospodarczą, brakuje zaś na rynku produktów dla osób fizycznych. Inaczej jest w propozycji marek SEAT i CUPRA. Kierują one bowiem swój produkt zarówno do przedsiębiorców, jak o osób indywidualnych. – Wprowadzenie nowego produktu zbiega się ze zmianami w postrzeganiu własności przez klientów i jest kolejnym krokiem w rozwoju modeli subskrypcyjnych. To także odpowiedź na zmieniające się potrzeby i oczekiwania kierowców – mówi Michał Dyc, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Volkswagen Financial Services. – Rynek się zmienia, osoby z młodego pokolenia więcej i chętniej się przemieszczają. Dlatego propozycje, jak ta SEAT-a i CUPRY, w połączeniu ze wzrostem świadomości zalet najmu aut i szybkością komunikacji, prowadzą do nieuchronnej eksplozji popularności wynajmu – przewiduje Marcin Soprych. A jako przykład błyskawicznej zmiany nastawienia do posiadania podsuwa carsharing.

Wynajem samochodu to opcja korzystna dla wszystkich, którzy chcą użytkować najnowsze modele, lubią testować nowe rozwiązania i często zmieniać samochód. Równoprawnym argumentem za najmem jest pewność stałej miesięcznej opłaty. I to bez względu na wzrost inflacji, WIBOR-u, czy kosztów ubezpieczenia.

W ramach oferty SEAT-a i CUPRY poza samochodem klienci otrzymują także pakiet kompleksowych usług. Wynikają one z idei najmu długoterminowego. Są to: ubezpieczenie komunikacyjne, pełen pakiet serwisowy, możliwość korzystania z auta zastępczego w przypadku awarii czy szkody komunikacyjnej oraz assistance. Opcjonalnie można też zdecydować się na wybór pakietu opon letnich i zimowych, ich sezonowej wymiany oraz usługi przechowywania. – Oferta skonstruowaliśmy w taki sposób, aby w jednej miesięcznej opłacie zawierało się wiele przydatnych rozwiązań. Dzięki temu nasi klienci będą mogli cieszyć się użytkowaniem nowych modeli obu marek bez skomplikowanych formalności i ukrytych kosztów – objaśnia Michał Dyc.

Okres najmu w przypadku aut marek SEAT i CUPRA może wynieść od 12 do 48 miesięcy. Zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy nie są objęci jakąkolwiek opłatą początkową.

Radek Pszczółka

Cupra i Seat logo
Warszawa salon Cupra i Seat Euromotor
Poprzedni wpis Następny wpis